امکان نوسازی ناوگان مینی بوس و اتوبوس بین جاده ای نیست

به گزارش تور یونان ارزان، خبرنگاران/اصفهان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان گفت: با توجه به قیمت های کنونی در حال حاضر امکان نوسازی مینی بوس وجود ندارد، چراکه قیمت آن بین 800 میلیون تا یک میلیارد تومان و قیمت هر دستگاه اتوبوس بالای 3 میلیارد تومان است.

امکان نوسازی ناوگان مینی بوس و اتوبوس بین جاده ای نیست

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

علیرضا جعفری در گفت وگو با خبرنگاران، درباره نظارت بر پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا در اتوبوس های بین جاده ای، اظهار کرد: به طور مستمر همکاران ما روزانه در پایانه های چهارگانه اصفهان بر پروتکل های بهداشتی ابلاغی به شرکت ها و رانندگان نظارت می نمایند و بخش مسافر نیز با وجود کاهش مسافر این موارد را رعایت می نمایند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل شیوع کرونا بخش حمل و نقل بین جاده ای مسافر با کاهش 40 درصدی مسافر روبرو است، تاکید نمود: تا امروز مسئله ای خاصی در رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی ایجاد نشده و اگر مواردی وجود داشته به شرکت ها و رانندگان تذکر داده می گردد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان با تاکید بر شرایط سخت حوزه مسافر با توجه به تورم موجود و افزایش نیافتن کرایه ها، اعلام نمود: رانندگان هر اتوبوس پیش از کرونا 17 مسافر داشتند و امروز بدون هیچ افزایش کرایه ای تعداد مسافران به نصف کاهش یافته و متاسفانه هیچ بخشی جبران کرایه حمل و نقل مسافر بین جاده ای را نمی کند.

وی با بیان اینکه دولت قرار بود وام 6 میلیون تومانی برای یاری در دوران کرونا به راننده و یا مالک اتوبوس پرداخت کند، گفت: این رقم بسیار جزئی است و از افرادی که ثبت نام نموده اند درصد اندکی پیروز به دریافت این تسهیلات شده اند.

جعفری اضافه نمود: تا به امروز 11 هزار و 808 نفر برای دریافت این تسهیلات در استان تقاضا داده اند که از این میان به 1607 نفر در مجموع 9 میلیارد و 737 میلیون تومان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه با بازار فعلی مسافر و قیمت بلیت اتوبوس ها امکان نوسازی ناوگان بین شهری وجود ندارد، گفت: با توجه به قیمت های کنونی در حال حاضر امکان نوسازی مینی بوس وجود ندارد، چراکه قیمت آن بین 800 میلیون تا یک میلیارد تومان و قیمت هر دستگاه اتوبوس بالای 3 میلیارد تومان است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان با اشاره به اینکه متوسط عمر اتوبوس در اصفهان 11.23 سال، مینی بوس 25.06 سال و سواری 10.57 سال است، اظهارکرد: در حال حاضر درصد فرسودگی ناوگان اتوبوس 20 درصد، مینی بوس 58 درصد و سواری 68 درصد است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1161

به "امکان نوسازی ناوگان مینی بوس و اتوبوس بین جاده ای نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان نوسازی ناوگان مینی بوس و اتوبوس بین جاده ای نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید