انجام کار کارشناسی برای راه اندازی گرایش های جدید در دانشگاه علامه طباطبایی

به گزارش تور یونان ارزان، رییس دانشکده علوم ارتباطات علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه راه اندازی رشته های جدید دانشگاهی باید بر اساس آنالیز و مطالعات دقیق صورت بگیرد، اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه علامه طباطبایی برای راه اندازی یک سری گرایش های جدید در حال اجرا کار کارشناسی است، اما این نوع برنامه ها باید مسیرهای اصلی خود را طی نمایند تا در نهایت عملیاتی شوند.

انجام کار کارشناسی برای راه اندازی گرایش های جدید در دانشگاه علامه طباطبایی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

دکتر محمد مهدی فرقانی در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه راه اندازی رشته صرفا برای خبرنگاران حوزه علمی شدنی نیست، توضیح داد: دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان دانشگاه دولتی به وسیله کنکور دانشجو پذیرش می نماید بنابراین نمی تواند صرفا برای یک قشر خاصی رشته ای را طراحی و راه اندازی کند. مگر اینکه بخواهیم برای این افراد دوره های کوتاه مدت، فشرده و غیررسمی را برگزار نماییم و در نهایت گواهی این دوره ها به شرکت کنندگان داده گردد.

رییس دانشکده علوم ارتباطات علامه طباطبایی تاکید نمود: پذیرش دانشجو در دوره های رسمی کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه صرفا به وسیله کنکور سراسری امکانپذیر است، بنابراین نمیتواند خاص روزنامه نگاران حوزه علمی رسانه ها اقدام به جذب دانشجو کند.

دکتر فرقانی خاطر نشان کرد: راه اندازی دوره های کوتاه مدت در دانشگاه بر اساس تقاضا اتفاق می افتد اگر تقاضا باشد می توانیم دوره های فوق را تعریف، تدوین و ارائه دهیم.

رییس دانشکده علوم ارتباطات علامه طباطبایی به فرایند تصویب و راه اندازی یک رشته رسمی دانشگاهی اشاره نمود و گفت: برنامه راه اندازی یک رشته ابتدا باید در دانشگاه تهیه، تدوین گردد و سپس ایجاد آن در دانشکده و به بعد از آن در شورای آموزشی دانشگاه مورد آنالیز و موافقت قرار بگیرد و در نهایت مجوز راه اندازی از شورای گسترش وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز کسب گردد. اما ایجاد دوره های کوتاه مدت غیر رسمی را می توان صرفا بر اساس درخواست متقاضیان تعریف و ارائه داد.

به گزارش خبرنگاران، این اظهارات از سوی رییس دانشکده علوم ارتباطات علامه طباطبایی درحالی مطرح می گردد که دکتر غلامی وزیر علوم، روز دوشنبه در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار گردید، دانشگاه علامه طباطبایی را مامور راه اندازی رشته خاص برای خبرنگاران علم و فناوری کرد و گفت: درخواست راه اندازی رشته خاص خبرنگاری باید از طرف دانشگاه ارسال گردد، مانند دانشگاه علامه طباطبایی که موظف شد این رشته را با منابع درسی تعریف کند و این رشته بعد از انجام کار کارشناسی در شورای گسترش وزارت علوم تایید خواهد شد که البته من نیز از این درخواست حمایت خواهم کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1229

به "انجام کار کارشناسی برای راه اندازی گرایش های جدید در دانشگاه علامه طباطبایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام کار کارشناسی برای راه اندازی گرایش های جدید در دانشگاه علامه طباطبایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید