توسعه همکاری دوجانبه بین جهاددانشگاهی و مؤسسات علمی و پژوهشی ژاپن

به گزارش تور یونان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از جهاددانشگاهی، آیکاوا کازوتوشی سفیر ژاپن در ایران با همراهی دبیر اول و دوم سفارت این کشور با دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی دیدار داشتند.

توسعه همکاری دوجانبه بین جهاددانشگاهی و مؤسسات علمی و پژوهشی ژاپن

آیکاوا کازوتوشی سفیر ژاپن در این نشست مشترک به اشتراکات فرهنگی و تمدن دو کشور ایران و ژاپن اشاره کرد و گفت: امیدوارم فضای همکاری دوجانبه بین جهاددانشگاهی و مؤسسات علمی و پژوهشی ژاپن بیش از پیش فراهم شود.

سفیر ژاپن در ایران با اشاره به اینکه خلاقیت و کارآفرینی دو عنصر اصلی کسب وکارهای دنیای امروزی هستند بر ضرورت ایجاد ساختارهای آموزشی و پژوهشی متناسب با نیازهای تازه جامعه و صنعت تاکید کرد و ادامه داد: جهاددانشگاهی از تجارب ارزشمندی در توسعه علم و فناوری برخوردار است.

کازوتوشی با ارائه گزارشی از اقدامات سفارت ژاپن در دوران کرونا، آمادگی خود را جهت حمایت در انجام طرح های مشترک در حوزه پزشکی و خدمات درمانی با جهاددانشگاهی بیان نمود.

دکتر حمیدرضا طیبی نیز در این دیدار به تشریح توانمندی ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی در حوزه های پزشکی، فنی و مهندسی، کشاورزی، آموزشی و فرهنگی پرداخت.

وی در این دیدار آمادگی جهاددانشگاهی را در انجام پروژه های مشترک در حوزه های علوم سلولی و درمان ناباروری، تشخیص و درمان سرطان، توسعه و ترویج کشاورزی هوشمند، بذرهای هیبریدی، توسعه سیستم های حمل ونقل ریلی شهری و بین شهری و همچنین پروش آبزیان با همکاری دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ژاپن بیان نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2101

به "توسعه همکاری دوجانبه بین جهاددانشگاهی و مؤسسات علمی و پژوهشی ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه همکاری دوجانبه بین جهاددانشگاهی و مؤسسات علمی و پژوهشی ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید