اولیانوف: نشست شورای حکام آژانس درباره ایران برگزار می گردد

به گزارش تور یونان ارزان، به گزارش خبرنگاران، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در نهادهای بین المللی در وین در پیامی توییتری از برگزاری نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در روز دوشنبه هفته آینده با تمرکز بر موضوع ایران اطلاع داد.

اولیانوف: نشست شورای حکام آژانس درباره ایران برگزار می گردد

نماینده روسیه در نهادهای بین المللی در وین در این خصوص ادامه داد: جلسه مارس شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه شروع خواهد شد. ایران بار دیگر در مرکز توجه قرار خواهد داشت.

وی در این باره اضافه نمود: مسئولیت مشترک همه 35 عضو آن اطمینان از این است که مباحث (حتی در صورت داغ شدن) بر کوشش های دیپلماتیک با هدف احیای کامل برجام تاثیر منفی نگذارد.

شبکه خبری بلومبرگ دیروز پنجشنبه در گزارشی اظهار داشت که آمریکا در صدد جلب حمایت کشورهای عضو آژانس برای انتقاد از ایران در مورد ادامه برنامه هسته ای تهران است.

لازم به ذکر است، تروئیکای اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) روز سه شنبه با صدور بیانیه ای ضمن ابراز نگرانی از تصمیم ایران درباره توقف پروتکل الحاقی، حمایت خود را از تفاهم به دست آمده میان تهران با آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره تداوم نظارت و راستی آزمایی های ضروری در ایران اظهار داشتند.

نکته قابل توجه آن است که در بیانیه این سه کشور اروپایی به نقض صریح قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد از سوی آمریکا هیچ گونه اشاره ای نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1588

به "اولیانوف: نشست شورای حکام آژانس درباره ایران برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولیانوف: نشست شورای حکام آژانس درباره ایران برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید