برج طلایی قاب عکس دبی

به گزارش تور یونان ارزان، برج قاب عکس دبی

دبی یکی از شهر های مجذوب کننده و مدرن در جهان است که سعی می نماید همیشه در ایجاد زیبایی های بصری و پیشگام بودن در زمینه طراحی و معماری ساختمان هایش در جهان در رتبه های اول باشد. از جمله ساختمان های معروفش، برج قاب عکس است که به جرات می توان گفت که یکی از جاذبه های معماری بی نظیر این شهر است. دبی این سازه زیبا و فاخر را به عنوان یکی از سوپرایزهای جدیدش به جهان معرفی معرفی نموده است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا این برج قاب دبی را به اتفاق هم بگردیم و درباره آن بیشتر بدانیم.

برج طلایی قاب عکس دبی

برجی به شکل قاب عکس آن هم با روکشی طلایی

اگر از این بگذریم که دبی رکورد ساخت و ساز ابر سازه های دنیا را شکسته است، اما نباید بر این چشم بپوشیم که این شهر مجذوب نماینده توریستی که مقصد بیشتر گردشگران دنیا مخصوصا ایرانی ها است، در زمینه معماری متفاوت بناهایش قطعا یکی از پیشرویان دنیا است. برج قاب عکس دبی یکی از همین سازه ها است که چشم بیشتر بینندگان و بازتماشامایندگان این شهر را به خود خیره می سازد. این برج زیبا که روکشی طلایی رنگ از جنس استیل به نمادی از طلا بودنش دارد، به بزرگ ترین قاب عکس دنیا معروف شده است. هستند گردشگرانی که تصمیم داشته باشند تا تنها برای بازدید از این قاب عکس بزرگ به دبی سفر نمایند. زیبایی خیره نماینده این برج متفاوت، هر بیننده ای را به خود جذب می نماید. اما این برج در پس زیبایی خیره نماینده و توصیفات و صفت های بی شماری که به خود اختصاص می دهد، داستانی دارد که اصلا زیبا نیست.

می گویند که این برج متفاوت طرح اولیه اش از معماری مکزیکی به نام فرناندو دونیس در رقابتی که بر سر ارائه طرح برای ساخت این برج بوده است در سال 2008، به سرقت رفته است. جمعی از جامعه معماران و منتقدین به نشانه اعتراض این برج زیبا را نمادی بزرگ از نقض قانون حق امتیاز و حق خالق اثر در دنیا می دانند. فرناندو دونیس در این زمینه ادعا می نماید که در رقابت بین المللی معماری آسانسور تیسن گروپ که به میزبانی شهرداری دبی در سال 2008 برگزار شده بود، با ارائه طرحی مشابه برج قاب عکس، برنده جایزه 100 هزار دلاری این رقابت شده بوده است. در جریان شکایت دونیس از سازندگان و مجریان طرح این سازه و گذراندن داستان های فراوان با تیسن گروپ و شهرداری دبی با طرح این مدعی که او نه تنها در جریان ساخت و ساز این بنا قرار نگرفته بوده است بلکه هیچ قرامتی هم به او پرداخت نشده است. بالاخره در سال 2013، مقرر شد که دونیس و شهرداری دبی با هم قراردادی را با هم به امضا برسانند که البته دونیس آن را امضا نکرد.

دونیس دلیل امضا نکردن این تفاهم نامه را این خاطرنشان کرد که در بندهای این تفاهم نامه آمده است که وی اجازه این را ندارد که به هیچ عنوان از این طرح، در هیچ یک از تبلیغات شرکت خود استفاده کند، بعلاوه ذکر شده بود که تیم او تنها اجازه اندکی دخالت در جریان ساخت و ساز این سازه را خواهد داشت. ضمناً شرکتی که وظیفه ساخت و ساز این بنا را دارد قادر خواهد بود که این قرار داد را از طریق شهرداری دبی با دونیس فسق کند. پرونده دعاوی دونیس و شهرداری دبی همچنان در جریان است اما تاثیری بر ساخت این بنای زیبا تا به الان نداشته است و این برج قاب مانند در حال حاضر به یکی از جاذبه های درجه یک دبی تبدیل شده است. دونیس دلیل شرکتش در این مسابقه را این خاطرنشان کرد که این مسابقه تحت نظر یونسکو بوده و خیلی معتبر بوده است اما، یونسکو تا به الان در این زمینه اظهار نظری ننموده است. اما بشنویم از ادعاهای شهرداری دبی که می گوید این سازه، طراحی پر زرق و برقی نسبت به طرح دونیس برای آن در نظر گرفته اند و با طرح اولیه بسیار فرق می نماید.

البته دونیس این ادعا را نیز رد نموده و گفته که ابعاد ساختمان دقیقا همان ابعادی است که من در نظر گرفته بودم. حتی مکانی که برج در آن ساخته شده است، همان مکانی است که من برای طرحم معین نموده بودم. از نام سازه هم بگذریم که دقیقا همان نامی است که من در نظر گرفته بودم. از این دعواها که بگذریم به قاب عکسی طلایی و غول پیکری که 150 متر و عرض آن 93 متر است، می رسیم. این قاب عکس در امتدادی ساخته شده است که افق شهر دبی را تماشای تر می نماید. در واقع این برج در حکم یک رصد خانه است که نمایی مجذوب نماینده و فوق العاده از دبی قدیم و دبی تازه در شمال و جنوب شهر را به بازتماشامایندگانش هدیه می دهد. این قاب عکس زیبا در روز 1 ژانویه سال نوی میلادی برای اولین بار رونمایی شد و بازدید نمایندگان برای بازدید این قاب برای شرکت در افتتاحیه به این شهر سرازیر شدند. دو برجی که حکم پایه های این قاب را دارند با پلی 93 متری به هم متصل شده اند و بازدید نمایندگان می توانند با گذر از آن پل به دو طرف راه پیدا نمایند.

دید 360 درجه ای این برج را نباید از دست دهید. شما با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خود از خبرنگاران از این سازه زیبا و دیگر جاذبه های شهر دبی تماشا کنید و از سفر آرام خود لذت ببرید. در طبقه همکف برج، موزه ای وجود دارد که نشان می دهد که دبی چگونه از یک دهکده ماهی گیری به یک شهر مدرن تبدیل شده است. برنامه شهرداری دبی این است که به زودی این برج را به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های خود در کنار برج العرب و برج خلیفه معرفی کند. هنگام بازدید از این بنای زیبا این را به خاطر داشته باشید که قاب دبی در هر ساعت تنها 200 نفر را در هر سمت برجشمی پذیرد. قبل از خریداری بلیط حتما تاریخ و ساعت آن را در نظر بگیرید که لغو و یا متاخر نشود.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2041

به "برج طلایی قاب عکس دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برج طلایی قاب عکس دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید