بیشترین بارش های هفته آینده در کدام قسمت کشور است؟

به گزارش تور یونان ارزان، شرایط بارش ها به گونه ای است که این هفته وقوع بارش در بعضی حوضه های آبریز متصور است و نیز برای هفته منتهی به 3 تیر احتمال بارش در نوار شمالی کشور و حوضه آبریز دریای خزر وجود دارد.

بیشترین بارش های هفته آینده در کدام قسمت کشور است؟

به گزارش ایرنا، هرچه به فصل گرم سال نزدیک تر می شویم احتمال بارش های مناسب کم و کم تر می گردد و تنها بعضی از نقاط شاهد بارش خواهند بود چنان که گزارش تازه مؤسسه تحقیقات آب نشان از آن دارد وقوع بارش های پراکنده برای منطقه ها واقع در نواحی شمالی و جنوب شرق کشور در این هفته پیش بینی می گردد.

بعلاوه باتوجه به منظره بارش پیش بینی شده برای هفته دوم، احتمال وقوع بارش در نوار شمالی کشور به خصوص سواحل دریای خزر مورد انتظار خواهد بود.

این هفته بیشترین بارش در کدام حوضه های آبریز خواهد بود؟

حوضه آبریز مرزی شرق این هفته بیشینه بارش 34 میلیمتری و میانه محدوده 1 میلیمتری را تجربه می نماید که بیشترین مقدار در بین حوضه های آبریز کشور است.

شرایط بارش در حوضه آبریز فلات مرکزی هم بیشینه بارش 29 میلیمتری و میانه محدوده 0 میلیمتری را شاهد خواهد بود.

برای حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان هم این هفته بیشینه بارش 27 میلیمتری پیش بینی شده که میانه محدوده ندارد و حوضه آبریز دریای خزر نیز بیشینه بارش 24 میلیمتر و میانه محدوده 2 میلیمتری را دارد.

حوضه آبریز قره قوم هم در این هفته بیشینه بارش 22 میلیمتری با میانه محدوده 3 میلیمتری را شاهد است.

کم ترین مقدار بارش این هفته در حوضه آبریز دریاچه ارومیه روی خواهد داد به گونه ای که بیشینه بارش آن 11 میلیمتر با میانه محدوده 1 میلیمتر خواهد بود.

این هفته از مجموعه 30 حوضه آبریز درجه دو 9 حوضه بدون بارش است.

شرایط بارش حوضه های آبریز در هفته منتهی به 3 تیر چگونه است؟

حوضه آبریز دریای خزر که در هفته منتهی به 27 خردادماه شاهد بارش کمی بود در هفته منتهی به سوم تیرماه شاهد بالاترین مقدار بارش خواهد بود به گونه ای که بیشینه بارش 39 میلیمتری و میانه محدوده 6 میلیمتری را تجربه خواهد نمود.

مقام دوم پربارش های هفته منتهی به سوم تیرماه متعلق خواهد بود به حوضه آبریز فلات مرکزی با بیشینه 33 میلیمتر که البته بدون میانه محدوده خواهد بود.

برای حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان هم در هفته منتهی به سوم تیرماه بیشینه بارش 12 میلیمتری پیش بینی شده که میانه محدوده ندارد.

حوضه آبریز دریاچه ارومیه که در هفته منتهی به 27 خردادماه کم بارش ترین حوضه های آبریز بود در هفته منتهی به سوم تیرماه شاهد بیشینه بارش 10 میلیمتری و بدون میانه محدوده خواهد بود.

کم ترین مقدار بارش هفته منتهی به سوم تیرماه در دو حوضه آبریز قره قوم و مرزی شرق روی خواهد داد به گونه ای که بیشینه بارش حوضه آبریز قره قوم 4 میلیمتر بدون میانه محدوده است.

در هفته منتهی به سوم تیر حوضه آبریز اصلی مرزی شرق که هفته منتهی به 27 خردادماه شاهد بالاترین مقدار بارش بود بیشینه بارش 1 میلیمتری بدون میانه محدوده خواهد داشت.

در هفته منتهی به سوم تیرماه از مجموعه 30 حوضه آبریز درجه دو 11 حوضه بدون بارش خواهند بود.

منبع: فرارو
انتشار: 27 تیر 1401 بروزرسانی: 27 تیر 1401 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2164

به "بیشترین بارش های هفته آینده در کدام قسمت کشور است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشترین بارش های هفته آینده در کدام قسمت کشور است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید