تحصیل در کانادا

به گزارش تور یونان ارزان، جمعیت قابل توجهی از سراسر دنیا همه ساله برای تحصیل در کانادا اعلام آمادگی می نمایند و قصد دارند تا تحصیلات خود را در دانشگاه های این کشور ادامه دهند.

تحصیل در کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام سفیران سروش سعادت، یکی از مهم ترین مسائلی که در رابطه با تحصیل در کانادا باید مورد توجه قرار گیرد، سن متقاضیان تحصیل در این کشور است. افرادی که کمتر از 18 سال سن دارند، قادر خواهند بود تا در مدارس شبانه روزی یا روزانه در کانادا نام نویسی نموده و راهی این کشور شوند. دوره های آموزشی کالج و دانشگاه نیز یک فرصت مناسب دیگر جهت تحصیل در کشور کانادا هستند. متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور کانادا باید سنی کمتر از 22 سال داشته باشند و بیشترین سن برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد نیز 30 سال و محدودیت سنی مقطع دکتری کمتر است.

نکته قابل توجه در رابطه با تحصیل در کشور کانادا هزینه های تحصیل در این کشور است. در مقاطع پیش از آموزش عالی، هزینه های تحصیل در این کشور در حدود 10،000دلار الی 20،000دلار (دلار کانادا) خواهد بود. البته این هزینه مربوط به افرادی است که شهروند رسمی کشور کانادا نباشند و به عنوان دانش آموز خارجی وارد این کشور شده باشند. در مقطع کارشناسی نیز هزینه های تحصیلی در حدود 19000دلار تا 26000دلار در طول یک سال تحصیلی است. با این وجود هزینه های تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتر در کانادا در حدود 14000دلار تا 24000دلار در طول یک سال تحصیلی است. شایان ذکر است که در بسیاری از رشته های تحصیلی نیز دوره کارشناسی ارشد تنها یک سال به طول خواهد انجامید.

دانشگاه های کشور کانادا ازنظر کیفیت علمی نیز در صندلی بسیار مناسبی قرار دارند. در جدول زیر صندلی علمی دانشگاه های کشور کانادا در رده بندی های مختلف دنیای ثبت شده است.

تحصیل پزشکی در کانادا نیز یکی از دوره های پر متقاضی است که جمعیت قابل توجهی را به اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور ترغیب می نماید. متقاضیان تحصیل در رشته های پزشکی در کشور کانادا باید برای ورود به این کشور، در آزمون MCAT شرکت نموده و نمره قبولی را به دست آورند. در برگزاری این آزمون هدف بزرگی نهفته شده که در آن به ارزیابی مهارت دانشجویان در زمینه های حل مسئله، آگاهی از مفاهیم طبیعی، علوم اجتماعی و قدرت تجزیه وتحلیل پرداخته می گردد.

دوره تحصیل پزشکی در کشور کانادا 4 سال به طول می انجامد و برای اخذ تخصص پزشکی در این کشور بسته به نوع رشته می توان انتظار یک دوره تحصیلی 4 تا 7 ساله را داشت. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی رشته پزشکی 22000دلار تا 60،000دلار (دلار کانادا) است و در مقطع تخصص این هزینه ها به صورت چشمگیری کاهش یافته و به 9000دلار تا 22000دلار (دلار کانادا) در سال کاهش پیدا می نماید. اعتبار مدرک دانشگاه های پزشکی کشور کانادا از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است و دانشجویان می توانند پس از سرانجام دوره تحصیل خود به ایران بازگشته و با معادل سازی مدرک تحصیلی خود به طبابت بپردازند.

متقاضیان تحصیل در کشور کانادا برای تحصیل در این کشور باید ویزای تحصیلی این کشور را در اختیار داشته باشند. هزینه دریافت این ویزا 150دلار (دلار کانادا) است. برای دریافت این ویزای تحصیلی هر فرد باید اثبات کند که از یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش تحصیلی دریافت نموده و در حساب بانکی خود علاوه بر شهریه دانشگاه حداقل 11000دلار(دلار کانادا) سرمایه در اختیار داشته باشد.

یک نکته مثبت در رابطه با تحصیل در کشور کانادا آن که برخلاف بسیاری از کشورهای دنیا، دانشجویان در کشور کانادا این فرصت را خواهند داشت تا همسر و فرزندان خود را هم زمان با خود به این کشور ببرند. این فرصتی است که عده قابل توجهی با توجه به آن اقدام به انتخاب کشور مقصد خود می نمایند. علاوه بر این اعضای خانواده نیز می توانند از مزایای ویژه ای در کشور کانادا بهره مند شوند که در کمتر کشوری در دنیا می توان به آن دسترسی پیدا کرد.

نکته دیگری که در رابطه با تحصیل در کانادا باید به آن توجه داشت، هزینه زندگی در کانادا است چرا که دانشجویان موظف اند در طول تحصیل خود این هزینه ها را پرداخت نمایند. اجاره یک واحد مسکونی 1000دلار تا 1600دلار (دلار کانادا) است و به همین دلیل بسیاری از دانشجویان یا در خانه های اشتراکی سکونت پیدا می نمایند یا آن که اقامت در خوابگاه های دانشجویی را برای خود انتخاب می نمایند. به طورکلی می توان گفت که هر دانشجو در کانادا، بسته به شهری که در آن سکونت دارد، باید ماهیانه 1500دلار تا 2000دلار (دلار کانادا) برای هزینه زندگی خودپرداخت کند. با توجه به اینکه بورسیه تحصیلی در کشور کانادا دارای محدودیت های فراوانی است قبل از اقدام برای تحصیل در کشور کانادا، متقاضیان باید تمامی هزینه های خود را برآورد نموده تا ضمن تحصیل در این کشور دچار مسائل اقتصادی نشوند. از جمله اقدامات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، فراهم کردن امکان تحصیل در کشور کانادا برای متقاضیان این فرصت است.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 895

به "تحصیل در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصیل در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید