تعلیق صدور ویزای شنگن تکذیب شد

به گزارش تور یونان ارزان، خبرنگاران : دولت های آلمان و لهستان اعلام کردند که صدور ویزا شنگن برای ایرانیان همچنان ادامه خواهد یافت.

تعلیق صدور ویزای شنگن تکذیب شد

سخنگوی وزارت خارجه آلمان روز دوشنبه تاکید نمود که بخش صدور ویزا سفارتخانه این کشور در تهران به فعالیت عادی خود ادامه می دهد و هم در سطح ملی و هم شنگن طبق مقررات، صدور ویزا ادامه دارد. وزارت خارجه لهستان هم اعلام نمود که کنسولگری این کشور در تهران فعال است و ویزا صادر می نماید.

دولت های آلمان و لهستان اعلام نمودند که صدور ویزا شنگن برای ایرانیان همچنان ادامه خواهد یافت.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان روز دوشنبه تاکید نمود که بخش صدور ویزا سفارتخانه این کشور در تهران به فعالیت عادی خود ادامه می دهد و هم در سطح ملی و هم شنگن طبق مقررات، صدور ویزا ادامه دارد.

وزارت خارجه لهستان هم اعلام نمود که کنسولگری این کشور در تهران فعال است و ویزا صادر می نماید. این وزارت خانه توضیح داد: به آگاهی می رسانیم که ما برنامه ای برای تعلیق فعالیت های خود نداریم.

حرمت الله رفیعی، رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران اخیرا گفته بود که بعضی سفارتخانه های اروپایی، به ویژه در حوزه شنگن، بدون اطلاع رسمی و در تصمیمی که بیشتر شکل غیررسمی دارد، رسیدگی به درخواست ویزا را فعلا متوقف نموده و صدور ویزای شنگن را به حالت تعلیق درآورده اند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشور هم روز دوشنبه در پاسخ به اینکه بعضی از آژانس های مسافرتی اعلام نموده اند سفارت خانه های بعضی از کشورهای اروپایی صدور ویزای شنگن برای سفر شهروندان ایرانی به اروپا را متوقف نموده اند، گفت: اگر چنین خبری صحت داشته باشد، این اقدام محدود نماینده قابل قبول نیست.

البته من تا به امروز گزارشی در این زمینه دریافت ننموده ام اما ایجاد محدودیت برای سفر شهروندان ایرانی از سوی کشورهای اروپایی مغایر با آن چیزی است که آنها اعلام می نمایند. آنها از یک سو بر موضوع رعایت حقوق شهروندان ایرانی تاکید می نمایند و از سوی دیگر محدودیت هایی را برای سفر شهروندان ایرانی ایجاد می نمایند، این رویکرد متعارض است و امیدوارم این خبر درست نباشد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 20 مهر 1401 بروزرسانی: 20 مهر 1401 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2220

به "تعلیق صدور ویزای شنگن تکذیب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعلیق صدور ویزای شنگن تکذیب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید