تور آلمان: ویزای کار آلمان

به گزارش تور یونان ارزان، ویزای کار کشور آلمان

گرفتن ویزای کار در کشور آلمان فقط برای مشاغلی امکان پذیر بوده است که در آن مشاغل کشور آلمان با کمبود متخصص روبرو شده باشد در این صورت است که در قسمت هایی که کمبود نیرو وجود دارد آغاز به اخذ متخصص می نماید مخصوصا در رشته هایی نظیر مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک و پرستاری امکان جذب متخصص بیشتر بوده است.

تور آلمان: ویزای کار آلمان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

البته ذکر این نکته بسیار مهم است که در گذشته برای متقاضیان از کشورهای بین المللی مانع های بسیار زیادی قرار گرفته بود حتی به طوری که در برخی مواقع غیر ممکن می شد، این موانع حتی برای افرادی که در آلمان تحصیل نموده بودند نیز بود و آن ها نیز با مسائل بسیار زیادی برای اخذ کار روبرو می شدند.

شرایط لازم برای اخذ ویزای کار در آلمان:

1-تطابق تحصیلات فرد متقاضی با شغل های موجود در کشور آلمان.

2-داشتن سابقه ی کار مرتبط با رشته تحصیلی به مدت 3 تا 5 سال.

3-دارا بودن مدرک زبان انگلیسی و آلمانی برای قوی تر شدن رزومه.

البته ذکر این نکته بسیار مهم است که اخذ ویزای آلمان بدون داشتن مدرک زبان ممکن نبوده است و توضیحی که در گزینه سوم موارد بالا آورده شده فقط برای استخدام مشاغلی بوده است که در شرکت های بین المللی آلمان باشد. اگر قرارداد کاری در ایران به ثبت برسد و نهایی گردد و متقاضی بخواهد به طور مستقیم برای ویزای کار به سفارت آلمان برود ابتدا بایستی مدرک زبان مورد نظر شرکت یا سازمان را به طور حتم داشته باشد. به هر حال داشتن مدرک ودانش زبان آلمان به مراحل اخذ ویزای کار آلمان یاری شایانی می نماید. در واقع رزومه و مدارک زبان و امتیازات شخصی مانند سابقه کار و مهارت و دانش و .... باید به صورتی باشد تا سفارت را قانع کند که فرد مورد نظر برای تخصص مربوطه در آلمان مفید بوده و باعث پیشرفت این کشور می گردد.

لیستی از مشاغل مورد احتیاج آلمان در سال 2019 :

1-اخذ نیروی پرستاری

2-اخذ متخصص ارتوپدی

3-اخذ مهندس مکانیک در بیشتر گرایش ها

4-اخذ مهندس برق در بیشتر گرایش ها

5-مهندس عمران

6-مهندس صنایع

7-مهندس نرم افزار

8-گرایش برق صنعتی

9-پزشکی در بیشتر تخصص ها

10-مشاغل مرتبط با سازه های رباتیک

11-تکنولوژی ماشین های برقی

شرایط و نحوه ی اخذ ویزای کار آلمان :

در زمان حال نحوه ی اخذ ویزای کار آلمان برای متقاضیان بسیار متفاوت بوده و در بسیاری از شرایط بسیار سخت است. در حال حاضر با توجه به قوانین وضع شده در اتحادیه اروپا دریافت کردن ویزای کار کشورهای اروپایی برای آن دسته از افرادی در خارج از این اتحادیه هستند و در کشور های دیگر زندگی می نمایند بسیار سخت و تا حدی غیر ممکن بوده است.

فرایند دریافت کردن ویزای کار در آلمان به این صورت بوده است که در ابتدا شما باید برای اخذ ویزای جستجوی کار اقدام نموده و سپس مراحل دیگر کار را انجام دهید. مدت اعتبار ویزای جستجوی کار در آلمان چیزی در حدود 6 ماه بوده است که شما میبایست در این مدت سپری شده شغل خود را پیدا نموده باشید. اگر این 6 ماه به خاتمه برسد و شما شغل خود را پیدا ننموده باشید میبایست کشور آلمان را ترک کنید.

ولی اگر در مدت 6 ماه سپری شده شغل مورد نظر خود را پیدا نموده باشید و قرارداد کاری بسته باشید با ارسال کردن قرارداد کاری خود به اداره های مربوطه آلمان از جمله اداره مهاجرت و داشتن یک سری دیگر از شرایط که بسیار جزئی می باشد می توانید برای اخذ ویزای کار آلمان اقدام نموده و منتظر آماده شدن آن باشید.

نوترین شرایط اخذ ویزای کار در آلمان :

قانون نو کشور آلمان بدین صورت است که امکان جذب نیروی خارجی فراهم شده است و کشور آلمان مجوز کاریابی برای همه ی متخصصان خارج از اتحادیه را صادر نموده است. و این امکان وجود دارد که متقاضیان کار در کشور آلمان توان این را دارند که در هر نقطه از دنیا که سکونت داشته باشند اقدام به اپلای و کاریابی در کشور آلمان نمایند. و اگر توان این را داشته باشید که نظر کارفرمای آلمانی را جلب کنید می توان نتیجه گرفت که شما بخش مهمی از فرایند دریافت ویزای کار آلمان را سپری نموده اید.

مدرک های لازم جهت دریافت ویزای کار آلمان:

1-تکمیل فرم اخذ ویزا

2-عکس رنگی و پرسنلی

3-مدارکی که ثابت کند قرارداد کاری وجود دارد

4-ارائه ی مدرک های تحصیلی به طور کامل

5- اعتبار داشتن مدرک های تحصیلی مورد اثبات قرار بگیرد

6-گواهی یا مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی که الزامی بوده است

7-ارسال سابقه کاری

8-ارائه ی تمام رزومه ها

9-به همراه داشتن پاسپورت دارای اعتبار

10-همراه داشتن مدرک بیمه درمانی

مزایای اخذ ویزای کار آلمان به توضیح زیر است:

1-دریافت اقامت کاری

2-دریافت Blue Card

3-امکان دریافت ویزا برای اعضای خانواده

4-سفر بدون احتیاج به ویزا به تمام نقاط اتحادیه اروپا

5-فرزندها به صورت رایگان تحصیل می نمایند

6-دریافت حقوق در حدود 40 هزار یورو در سال

7-ارائه کلیه خدمات رفاهی، اجتماعی و درمانی و …

شرایط اخذ ویزا کاری آلمان برای ایرانیان به چه صورت است؟

کار در آلمان برای ایرانیان به شرایط زیادی بستگی دارد و از جمله ی این شرایط این بوده است که شخص از لحاظ علمی و تخصصی در چه سطحی قرار می گیرد و همین موضوع بسیار مهم است که شرایط و شرایط کار در کشور آلمان را برایتان تعیین می نماید. در نتیجه بسیار تعیین است که هر چقدر سطح تحصیل، رزومه و تسلط شما به زبان آلمانی و دارا بودن مدرک زبان آلمانی و سابقه کار مفید شما بیشتر بوده باشد به طور حتم شغل و جایگاه شغلی بهتری در این کشور دارا خواهید بود.

با توجه به تمام نکاتی که به طور کامل برای شما گفته شد ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که بدانید شرایط کار در کشور آلمان برای ایرانی ها در قیاس با یک شهروند آلمانی تفاوت زیادی ندارد. همه ی ما می دانیم که کشور آلمان را می توان به عنوان یکی از برترین کشورها در اروپا نام گذاری کرد و از نظر شرایط شغلی نیز به همین روال بوده است و کشور آلمان شرایط بسیار خوبی برای مهاجرین دارای تخصص فراهم نموده است. پس با توجه به تمام نکات گفته شده و با عمل کردن به آن ها جایی برای نگرانی وجود نخواهد داشت.

منبع: اینترنت
انتشار: 5 بهمن 1400 بروزرسانی: 5 بهمن 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2005

به "تور آلمان: ویزای کار آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان: ویزای کار آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید