جدیدترین عارضه ابتلا به کرونا را بشناسید

به گزارش تور یونان ارزان، نتایج یک آنالیز تازه نشان می دهد کووید 19 می تواند سلول های گوش داخلی را آلوده کند و به طور بالقوه منجر به کاهش شنوایی و وزوز گوش گردد.

جدیدترین عارضه ابتلا به کرونا را بشناسید

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از دیلی میل، نتایج یک آنالیز نو نشان می دهد، کووید 19 می تواند سلول های گوش داخلی را آلوده کند و به طور بالقوه منجر به کاهش شنوایی و وزوز گوش گردد.

یکی از تحقیقاتی که در حال حاضر بر روی ویروس کرونا، انجام شده است، تاثیر ویروس بر شنوایی افراد و ایجاد عوارضی همانند کم شنوایی(hearing loss) و یا وزوز گوش(tinnitus) هستند.

براساس یافته های نو، نحوه ورود ویروس به گوش داخلی معین نیست، اما ممکن است به وسیله لوله ای که بینی را به گوش میانی متصل می نماید وارد گردد و داده ها تاکید می نماید: کووید 19 می تواند گوش داخلی را آلوده کند و به طور بالقوه باعث ایجاد مسائل شنوایی گردد.

محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) و چشم و گوش ماساچوست، 10 بیمار کووید را آنالیز کردند که تعدادی از علائم مرتبط با گوش را گزارش کردند. آنها دریافتند ویروس می تواند سلول های گوش داخلی، به ویژه سلول های مو را آلوده کند که ممکن است منجر به مسائل شنوایی گردد.

این تیم تحقیقاتی می گوید، یافته ها شرح می دهد که چرا بعضی از بیماران مبتلا به کووید 19 کاهش شنوایی، وزوز گوش، سرگیجه و مسائل تعادل را گزارش نموده اند.

نتایج این پژوهش در مجله Communications Medicine منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1941

به "جدیدترین عارضه ابتلا به کرونا را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین عارضه ابتلا به کرونا را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید