تور استرالیا ارزان: جنگل شناور بر روی خلیج هوم بوش، سیدنی

به گزارش تور یونان ارزان، بر روی آب های آرام خلیج هوم بوش در سیدنی، کشتی قدیمی و متروکه ای وجود دارد که به یک جنگل شناور مبدل شده است. در طی سالیان دراز، درختان و بوته هایی بر روی بقایای این کشتی متروکه رشد نموده و جنگلی زیبا را بوجود آورده اند که بسیار مورد توجه عکاسان و گردشگران قرار گرفته است. برای آشنایی بیشتر با این پدیده زیبا با خبرنگاران همراه باشید.

تور استرالیا ارزان: جنگل شناور بر روی خلیج هوم بوش، سیدنی

با تور استرالیا ارزان از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

منطقه غنی و ثروتمند اطراف خلیج هوم بوش (Home bush) که در ساحل جنوبی رودخانه پاراماتا (Parramatta) و در منطقه inner west سیدنی واقع شده است، روزگاری محلی بوده که انواع مواد زاید و زباله های صنعتی در آنجا تخلیه می شده است. گذشته از این مواد زاید، کشتی های خارج از رده و غیر قابل استفاده نیز در این خلیج رها می شده اند. شرکت های خصوصی ماهیانه مبلغی را به سازمان خدمات کشتیرانی پرداخت می کردند و کشتی های فرسوده خود را به این خلیج بکسل می کردند تا اینکه کشتی ها اوراق گردد و بخش هایی که مجددا قابل استفاده است، مانند قسمت های فولادی کشتی، بازیافت شده و دوباره مورد استفاده قرار بگیرد.

فعالیت های اوراق کردن کشتی های فرسوده در سال 1966 شروع می گردد، اما پیش از موقع و به طور نابهنگام و قبل از اینکه همه کشتی های فرسوده موجود در اسکله، تکه تکه و متلاشی شوند، این فعالیت ها سرانجام پیدا می نماید. حداقل بدنه چهار کشتی و بقایای چندین قایق تفریحی هنوز در بندر هوم بوش دیده می گردد. این کشتی های قدیمی و تاریخی بر طبق قانونی که در سال 1976 به تصویب رسیده است، همچنان در این بندر حفظ و نگهداری می گردد. بر طبق این قانون همه کشتی های فرسوده قدیمی که بیش از 75 سال قدمت دارند، به عنوان بخشی از تاریخ این منطقه باید حفظ و نگهداری شوند. لاشه یکی از این کشتی های قدیمی که اس اس آیرفیلد (SS Ayrfield) نامیده می گردد، در خلیج هوم بوش چشم انداز ای بسیار زیبا را ایجاد نموده است. این کشتی پس از ساخته شدن در سال 1911 اس اس کوریمال (SS corrimal) نامیده می شد و در شرکت گِرنج ماوث داک یارد (Grange mouth Dock Yard) در بریتانیا به کار گرفته شد. این کشتی با بدنه استیل و موتور تک پروانه، یک کشتی حمل زغال بوده است که 1140 تن وزن و 70 متر درازا داشته است. بعدها اس اس کوریمال در طول جنگ جهانی دوم برای انتقال تجهیزات به نظامیان آمریکایی که در منطقه ها صلح طلب مستقر بودند، به کار گرفته می گردد.

در سال 1950 این کشتی به شرکت Bitumen and oil Refineries Australia pty ltd فروخته می گردد، سپس در سال 1951 شرکت Miller steam ship این کشتی را خریداری می نماید. در این زمان است که اس اس کوریمال به اس اس آیرفیلد تغییر نام پیدا می نماید. این کشتی در سال 1972 از رده خارج و بلااستفاده می گردد و برای اوراق شدن به خلیج هوم بوش فرستاده می گردد. این کشتی متروکه اکنون در آب های کم عمق خلیج هوم بوش قرار گرفته است و جنگلی کوچک و سرسبز بر روی عرشه کشتی رشد نموده و شکل گرفته است. این جنگل شناور در خلیج هوم بوش، یکی از زیبایی های شگفت انگیز این منطقه است.

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 30 دی 1400 بروزرسانی: 30 دی 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1999

به "تور استرالیا ارزان: جنگل شناور بر روی خلیج هوم بوش، سیدنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا ارزان: جنگل شناور بر روی خلیج هوم بوش، سیدنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید