حمایت از راهکارهای نوآورانه برای حل مسائل و مدیریت بحران در کشور

به گزارش تور یونان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، نشست مشترک بین روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار گردید، ضمن آنالیز نقش اکوسیستم فناوری و نوآوری برای، پیشگیری، مدیریت و برطرف آسیب بحران های طبیعی و غیر طبیعی، بر ضرورت تعریف نیازهای محوری و معین برای ارائه راهکارهای نوآورانه و فناورانه، تاکید شد.

حمایت از راهکارهای نوآورانه برای حل مسائل و مدیریت بحران در کشور

در این نشست دهقانی فیروزآبادی با تاکید بر این که وجود راهکارهای معین و کارآمد در پیشگیری و مدیریت بحران ها، مهم ترین و بدیهی ترین انتظار جامعه است، ادامه داد: همین که سازوکاری ایجاد گردد تا مردم بتوانند یک بحران را پیش بینی، پیشگیری و در صورت وقوع، مدیریت نمایند، قطعاگامی مهم و رو به جلو برداشته شده است.

وی با تاکید بر این که باید برای پیشگیری و مدیریت بحران های فردی و اجتماعی نیز راهکارهای فناورانه و نوآورانه تمهید گردد، ادامه داد: کشور در عرصه جبران و مدیریت آسیب های ناشی از بحران هزینه های بسیار زیادی صرف می نماید، مشکل این جاست که این هزینه ها به پس از وقوع بحران اختصاص می یابد در صورتیکه باید تمرکز هزینه ها، مبتنی بر یک سازوکار احتیاجمحور، راهبردی و به یاری فناوری، به پیش از وقوع بحران باشد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، با بیان این که ضروری است احتیاجها و اولویت ها، به روشنی احصاء شوند تا فناوران راهکارهای نوآورانه خود را مبتنی بر این احتیاجها ارائه نمایند، ادامه داد: شرکت ها، تیم های تحقیقاتی و هسته های نخبگانی کارهای ارزشمندی در این حوزه انجام داده اند و بسیار انگیزه و علاقه دارند تا منشأ اثری مطلوب در کشور باشند. برای به ثمر نشستن کوشش آنان، ضروری است تا احتیاجها و اولویت ها به درستی و روشنی احصاء شده و تحقیقات، محصولات و خدمات به صورت جهت یافته و هدفمند در خدمت برطرف آن احتیاجها بکار گرفته شوند.

وی با اشاره به این که ضروری است دستگاه هایی مانند سازمان مدیریت بحران و سازمان حفاظت محیط زیست احتیاجهایشان را یکپارچه و بازار آن را تضمین نمایند، اضافه کرد: ما برای برطرف احتیاج در این بازار تخصصی عزمی استوار داریم.

وی گفت: ما آمادگی داریم تا در قالب یک توافق روشن و احتیاجمحور، که هدف، راهبرد و اقدام ها معین باشد، در مسیر حل احتیاجها به یاری شرکت های دانش بنیان و فناور، حمایت های لازم را صورت دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آذر 1401 بروزرسانی: 9 آذر 1401 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2240

به "حمایت از راهکارهای نوآورانه برای حل مسائل و مدیریت بحران در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از راهکارهای نوآورانه برای حل مسائل و مدیریت بحران در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید