حیات قنات در حوزه گردشگری به حضور گردشگران خارجی وابسته است

به گزارش تور یونان ارزان، به گزارش خبرنگاران، رحیم میدانی، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی بین المللی تکامل فناوری قنات و سازه های آبی به میزبانی یزد گفت: قنات مظهر تمدن است و در منطقه ای نظیر یزد، تمدن و شهریت بر اساس قنات شکل گرفته بنابراین می توان علاوه بر ویژگی های ساخت این سازه حائز اهمیت، این بعد آن را نیز مدنظر قرار داد.

حیات قنات در حوزه گردشگری به حضور گردشگران خارجی وابسته است

با وبسایت گردشگری تریپ ادوایزر همراه باشید.

وی با بیان اینکه قنات ها می توانند خود یک جاذبه گردشگری به شمار روند، توضیح داد: حضور گردشگران داخلی و خارجی در قنات ها می تواند حیات این فناوری پایدار را تضمین کند.

میدانی با بیان اینکه فناوری قنات مربوط به یک قرن و چند قرن نیست بلکه فناوری قنات قدمتی به وسعت تاریخ دارد و با گذشت زمان کهنه نشده است، مطرح کرد: قنات از یک سو مظهر حیات و زندگی و از سوی دیگر مظهر خلاقیت و سختکوشی مردمان خطه کویر به ویژه استان یزد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از قنات به عنوان یکی از منابع آبی یاد کرد و اضافه کرد: منابع آبی باید مدیریت شوند زیرا کشور در شرایط سختی و خشکسالی است و نباید منابع آبی را بی جهت هدر داد و ضروری است در استفاده از این منابع، مدیریت جدی اعمال گردد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا مطرح کرد: طی سال های اخیر، سفره های زیرزمینی در کشور خالی شده و حفر چاه های عمیق و متعدد هر سال بر این معضل دامن می زند و اگر برای حل آن چاره اندیشی نگردد، شاهد بروز وقایعی نظیر خشک شدن دریاچه ارومیه خواهیم بود.

میدانی ادامه داد: دولت عزم جدی در زمینه مدیریت منابع آبی کشور دارد و امیدواریم بتوانیم قبل از رسیدن به بحران، از بروز فجایع زیست محیطی جلوگیری کنیم.

کارگاه آموزشی بین المللی تکامل فناوری قنات و سایر سازه های آبی وابسته به همت مرکز بین المللی قنات و سازه های تاریخی آبی یزد و با مشارکت سازمان تربیتی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) از 17 تا 19 آبان ماه در یزد با حضور صاحب نظرانی از کشورهای آلمان، فرانسه، آمریکا، کانادا، هلند، یونان، چین، الجزایر، عراق و تونس در حال برگزاری است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 585

به "حیات قنات در حوزه گردشگری به حضور گردشگران خارجی وابسته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حیات قنات در حوزه گردشگری به حضور گردشگران خارجی وابسته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید