دره مرگ کالیفرنیا و سنگ هایی که قدم می زنند

به گزارش تور یونان ارزان، این روزها یکی از مسائل اسرار آمیز در دنیا صخره هایی است که حتی اگر به اندازه یک انسان هم سنگین باشند باز هم بدون هیچ محرکی آغاز به خزیدن می نمایند و ردهایی را از خود به جا می گذارند که تا چند روزی هم ماندگار است. تقریبا هزار سال قبل بود که بومیان این منطقه را کشف کردند و از همان زمان ها تا همین حالا افسانه هایی درباره این مکان سر زبان ها افتاده است. در هر کدام از این افسانه ها ردپایی از موجودات نامرئی و شرور هم به چشم می خورد که این سنگ هارا با تردد خود به حرکت می اندازند. حالا از افسانه که بگذریم، دلایل علمی این حرکات اسرار آمیز هم بسیار شنیدنی است. با خبرنگاران همراه باشید تا راز دره مرگ را با یک سفر به کالیفرنیا برملا کنیم.

دره مرگ کالیفرنیا و سنگ هایی که قدم می زنند

حرکت سنگ ها از دید دانشمندان

فرضیه ای که در این باره وجود دارد از قطرات بسیار ریز یخ سخن می گوید که سطح خارجی این سنگ ها را پوشانده و با هم دستی رطوبت و صافی بی اندازه زمین به یاری کوچک ترین نسیم کویری حرکت می نمایند. البته مسئله قابل توجه این است که این سنگ ها در تابستان های داغ هم حرکت می نمایند و از خود رد به جا می گذارند. گاه نیز چرخ می خوردند و روی سطح دیگر خودشان به حرکت ادامه می دهند و این گونه است که روی راستا اختصاصی حرکت یک سنگ ممکن است چند رد پا به چشم بخورد.

کجا به دنبال دره مرگ برویم؟

دره مرگ دقیقا پست ترین نقطه از آمریکا است با آب و هوایی خشک و بسیار گرم. به قدری گرم که در تابستان ها 50 درجه سانتی گراد را هم به خود دیده است. هوای این منطقه را به علت گرمای بیش از حد با عربستان مقایسه می نمایند و نام دیگر این منطقه عربستان آمریکا است. این منطقه به نام زابریسکه هم معروف است و سالیانه نزدیک به 900 هزار توریست از این منطقه اسرار آمیز بازدید می نمایند. فاصله این دره تا لس انجلس 4 ساعت و تا لاس وگاس 2 ساعت است. این گونه است که هر گردشگری در کم تر از نصف روز می تواند از شلوغ ترین قسمت های شهری خود را به سکوت و آرامش کویر برساند.

خلاصه که دره مرگ را از دست ندهید

گونه هایی نادر و کمیاب از گیاهان و جانوارن را می توانید در این دره ببینید که بسیار این محیط برای زندگی آن ها سازگار است. گول ظاهر خشک این دره را در تابستان ها نخورید چرا که این دره در زمسان یک حوزه آبگیر است و پوشیده از برف دیده می گردد. به قدری در این منطقه برف جمع می گردد که در سال 2004 بر اثر ذوب برف کوه ها، سیلی در این دره به راه افتاد. شایعات بسیاری هم درباره نام این دره وجود دارد مثل اینکه مسافران دره همه با هم در این دره مرده اند و یا جویندگان طلا در این منطقه مرده اند. امروزه هم روایات جدیدی نقل می گردد مبنی بر این که یکی از کاشفان دره رو به دره نموده است و گفته است که خداحافظ دره مرگ و بعد این نام بر این دره باقی مانده است. خلاصه که این دره را دره مرگ می نامند حالا به هر دلیلی.

منبع: همگردی
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 726

به "دره مرگ کالیفرنیا و سنگ هایی که قدم می زنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دره مرگ کالیفرنیا و سنگ هایی که قدم می زنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید