دریاچه توبا در اندونزی، بزرگترین دریاچه آتش فشانی جهان

به گزارش تور یونان ارزان، آشنایی با دریاچه توبا در اندونزی | Lake Toba in Indonesia

اندونزی سرزمینی پهناور است که در جهان از آن با عنوان مجمع الجزایر یاد می گردد و در هر گوشه آن شما می توانید تجربه های شگفت انگیزی را داشته باشید. آن چیزی که ضروری است از اندونزی بدانید این است که جاذبه های به پایان نمی رسد و برای گشت و گذار در آن سال ها وقت ضروری است تا بتوانید ذره ای از فضای همانند بهشت آن درک کنید. ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا درباره یکی از جاذبه های طبیعی این کشور که ترکیبی از جنگل های سرسبز و آب فیروزه ای رنگ دریاچه است را برایتان توضیح دهیم. دریاچه توبا در اندونزی همین جاذبه است، دریاچه ای که جز مناطق بکر این کشور و بزرگ ترین دریاچه آتشفشانی در جهان به شمار می رود. برای آشنایی بیشتر با این جاذبه هیجان انگیز در ادامه همسفر ما در اندوزی باشید.

دریاچه توبا در اندونزی، بزرگترین دریاچه آتش فشانی جهان

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

همانطور که در بالا هم اشاره نمودیم، دریاچه توبا در اندونزی بزرگترین دریاچه کشور اندونزی و همینطور بزرگترین دریاچه آتشفشانی جهان نیز محسوب می شود. این دریاچه یکی از زیباترین و بکرترین جاذبه های گردشگری در اندونزی محسوب می شود و مساحت بسیاری زیادی دارد به طوری که تنها جزیره ای که در وسط این دریاچه قرار گرفته است با کشور سنگاپور برابری می نماید و یکی از عمیق ترین دریاچه های جهان هم محسوب می شود. این دریاچه در کشور اندونزی جایی است که از آن می توانید برای استراحت، طبیعت گردی و همچنین گشت و گذار و خوش گذرانی بهره ببرید.

جالب است بدانید که دریاچه توبا در اندونزی دریاچه ای آتشفشانی محسوب می شود، یعنی این دریاچه بر اثر فعالیت های آتشفشانی به وجود آمده است و عمر دریاچه توبا به حدود 69 هزار تا 77 هزار سال پیش بر می شود، زمانی که انفجاری عظیم از یک ابر آتشفشان به وقوع پیوست و این انفجار، خود مخرب ترین فوران آتشفشانی کره زمین در طی 25 میلیون سال گذشته بوده است. طول این دریاچه حدود 100 کیلومتر و عرض آن به 30 کیلومتر می شود این دریاچه درست در میان بخش شمالی جزیره سوماترا قرار گرفته و ارتفاعش از سطح دریا در حدود 900 متر ارزیابی می شود. آب دریاچه توبا در اندونزی را چندین رودخانه تامین می نماید که مهمترنی رودخانه خروجی از این دریاچه، رودخانه آشان است که در نهایت به جریان مالاکا می پیوندد.

ویژگی های زمین شناسی دریاچه توبا

از لحاظ زمین شناسی کاسه آتشفشانی توبا در شمال سوماترا از چهار دهانه آتشفشانی تشکیل شده که با یکدیگر همپوشانی دارند و به جبهه آتشفشانی سوماتران متصل هستند. این کاسه آتشفشانی چهارمین مورد در جهان است که متعلق به دوره زمین شناسی کواترنری می باشد و ابعاد آن 100×30 کیلومتر می باشد که در واقع بزرگ ترین کاسه آتشفشانی کواترنری در جهان محسوب می شود. حدود 2800 کیلومتر مربع مواد آتشفشانی در زمان یکی از بزرگترین فوران های تاریخی این کوه مواد مذاب از آن خارج شده است. در نتیجه این فوران، یک گنبد در میان کاسه آتشفشانی جدید این مجموعه ایجاد شد که دو نیمه گنبد را به هم متصل می کرد. آتشفشان پوسوبوکیت در حاشیه جنوبی کاسه آتشفشانی نیز فعالیت های گوگردی دارد و به نوعی پناهگاه زمین شناسی محسوب می شود.

پوشش جانوری در دریاچه توبا

با توجه به این که آب دریاچه توبا در اندوزی فاقد مواد معدنی و مغذی است، ماهی های اندکی در آن زندگی می نمایند و از ماهی های بومی و مهم آن می توان به راسبورا توبانا گونه ای از پرتوبالگان و ماهی های باتاک اشاره نمود.

پوشش گیاهی در دریاچه توبا

دریاچه توبا در اندونزی میزبان پوشش گیاهانی نظیر فیتوپلانکتون ها و همینطور انواع از گیاهان آبزی مانند نیلوفرهای آبی، عدسک آبی کوچک و علف شاخی و … نیز به چشم می خورد. پوشش عمده دیگری که در این منطقه به چشم می خورد جنگل های بارانی از درختان کاج هستند که قد علم نموده اند.

جاذبه های دریاچه توبا در اندونزی

جاذبه ها و دیدنی های مختلفی در اطراف دریاچه توبا وجود دارد که هر کدامشان می توانند یک از سفر شما را به خود اختصاص دهند در ادامه این مطلب می خواهیم به جاذبه های اطراف دریاچه توبا در اندونزی اشاره داشته باشیم.

  • چشمه های آب داغ

در سمت غربی جزیره ساموسیر و در نزدیکی شهر کوچک پانگوروران چندین چشمه آب داغ به چشم می خورد که برای تفریح و شست و شوی دست و پا بسیار مناسب می باشد.

هزینه ورودی: بین 2 هزار تا 10 هزار روپیه

  • مقبره شاه سیدابوتار

در محدوده دریاچه توبا در اندونزی قبیله ای زندگی می نمایند که نام آن ها باتاک بوده و نخستین پادشاه باتاکی محسوب می شده است. مقبره این پادشاه در روستای توموک قرار گرفته است که در 5 کیلومتری جنوب غربی روستای توک توک واقع می باشد.

  • موزه باتاک

موزه باتاک در بخش شمالی جزیره ساموسیر در روستای توموک قرار گرفته است و شما به راحتی می توانید بعد از این که از دریاچه توبا در اندونزی دیدن کردید از آن بازدید کنید. با بازدید از موزه باتاک می توانید با مردم این قوم و قبیله متفاوت آشنا شوید و با نحوه زندگی، رسم و رسوم سنتی، لباس ها، مشاغل و … آن ها آشنا شوید.

هزینه ورود: 50,000 روپیه اندونزی

ساعت بازدید: 8 تا 20

آدرس: اندونزی، شمال سوماترا، جزیره ساموسیر، سیمانیندو، روستای توموک

  • آبشار بینانگالوم | Binangalom Waterfall

یکی از آبشارهایی که درون دریاچه توبا در اندونزی می ریزد، آبشار بینانگالوم است که برای رسیدن به این آبشار می توانید قایقهای موتوری را از شهر پاراپات یا جزیره ساموسیر اجاره کنید و پس از مدت کوتاهی حدود 30 دقیقه خودتان را به این آبشار زیبا و باشکوه برسانید. اگر شرایط آب و هوایی مناسب بود پیشنهاد می کنیم که تنی هم به آب بزنید اما حتما جلیقه نجات به تن داشته باشید و زیاد هم به خود آبشار نزدیک نشوید، چرا که جریان های بینانگالوم بسیار تند می باشد.

  • موزه هوتا بولون سیمانیندو | Museum Huta Bolon Simanindo

موزه هوتا خانه سابق یکی از پادشاهان باتاک بوده که 14 همسر داشته و بر روی سقف این خانه سلطنتی شاخ هایی از بوفالو به چشم می خورد و درون خود موزه مجموعه هایی از لوازم خانگی می باشد. در این موزه نیز روزی دو بار اجرای حرکات موزون و موسیقی محلی برقرار است که در ساعات 10 و 11:45 دقیقه انجام می شوند.

ساعات بازدید: 8 تا 18

هزینه بازدید: 10 هزار روپیه اندونزی (حدود 2500 تومان)

آدرس: اندونزی، سوماترا، جزیره ساموسیر، سیمانیندو، سیمانیندو سانگال

بهترین زمان سفر به دریاچه توبا در اندونزی

با توجه به شرایط جغرافیایی که دریاچه توبا در اندونزی داراست، به نسبت دیگر نقاط این کشور آب و هوای خنک تری را شامل می شود. از همین رو شما زمانی که در فصل بهار این منطقه سفر کنید هوایی خنک و گرمایی معتدل در انتظارتان است، فصل تابستان دمای هوا کمی بالا می رود اما می رود و شرایط برای شنا در دریاچه توبا بسیار مناسب می شود. فصل پاییز هم پادشاه فصل ها برای سفر به هر نقطه از این کره خاکی محسوب می شود، در این دریاچه فصل پاییز زمان مناسبی برای سفر و بازدید از زیبایی ها منطقه و همینطور شرکت در جشنواره ها و فستیوال های محلی مردم اندونزیایی به حساب می آید. نکته قابل توجه در خصوص دریاچه توبا در اندونزی این است که برخلاف دیگر مناطق گردشگری که در فصل زمستان شرایط خوبی ندارد، شرایط مناسب و حتی قیمت هتل ها و ورودی ها دریاچه هم بالاتر می رود چرا که به دلیل همزمان شدن با سال نوی چینی ها گردشگران زیادی هستند که به سمت این دریاچه سفر می نمایند.

به طور کلی می توانیم بگوییم که بهترین زمان برای سفر به این دریاجه اواسط فرودین تا اوایل اردیبهشت است.

نباید فراموش کنید که در سفر به این دریاچه همراه خودتان لباس شنا، کرم ضد آفتاب، کلاه، عینک، لباس مناسب فصل، کفش مناسب پیاده روی ها طولانی و همینطور پانچور و چادر برای کمپینگ همراه داشته باشید.

بعضی از جشنواره هایی که در دریاچه توبا برگزار می شود!

  • جشنوراه هنری سوپسورونگ | Soposurung Art Festivalدر روزهای 16-17 ژوئن (26-27 خرداد)
  • جشنواره گل و میوه در کارو رجنسی | Pesta Bunga dan Buahدر روزهای 6-9 جولای (15-18 تیر)
  • جشنواره محلی گندانگ سابانگونان | Gondang Sabangunan Festivalدر روز 24 جولای (2 مرداد)
  • جشنواره پاراگلایدینگ در تاپانولی رجنسی | Paragliding Festivalدر روزهای 15-17 آگوست (24-26 مرداد)
  • فستیوال موسیقی راک توبا | Toba Rockدر روز 25 آگوست (3 شهریور)
  • کارناوال پسونا دریاچه توبا | Pesona Lake Toba Carnavalدر (جشن محلی) روز 26 آگوست (4 شهریور)
  • جشنواره حرکات موزون اوئانگ اوئانگ | Oang-Oang Festivalدر روزهای 6-7 سپتامبر (15-16 شهریور)

گفتنی است که سالانه در به مناسبت روز استقلال کشور اندونزی کارناوالی جذاب و گسترده در دریاچه توبا در اندونزی برگزار می شود که بخش های متنوعی دارد. نکته ای که در اینباره این کارناوال باید بدانید این است که با حضور رئیس جمهور اندوزی این کارناوال برگزار می شود. در صورتی که خواستید در این کارناوال شرکت کنید تاریخ دقیق آن را از سایت های مربوط چک نمایید چرا که تاریخ مشخصی ندارد.

دسترسی به دریاچه توبا در اندونزی

به منظور دسترسی به دریاچه توبا در اندونزی، می بایست به شهر پاراپات بروید که نزدیک ترین شهر در اطراف دریاچه توبا است و در فاصله 176 کیلومتری شهر مدان، مرکز استان سوماترا شمالی قرار گرفته است. برای این که خودتان را به شهر مدان در اندونزی برسانید می باشد با خرید بلیط هواپیما به این منطقه خودتان را برسانید و برای این که به دریاچه توبا در اندوزی برسید می توانید از گزینه های مختلف نظیر اتوبوس، قطار، قایق و هواپیما بهره ببرید.

آدرس: اندونزی، سوماترا، دریاچه توبا

منبع: الی گشت
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 455

به "دریاچه توبا در اندونزی، بزرگترین دریاچه آتش فشانی جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه توبا در اندونزی، بزرگترین دریاچه آتش فشانی جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید