دو روز؛ دو پذیرش اکسپرس انتری!

به گزارش تور یونان ارزان، همانطور که در خبرهای قبلی به اطلاع همراهان گرامی خبرنگاران رسید، کروناویروس باعث شده پذیرش های اکسپرس انتری به طور نامنظم برگزار شوند و از روال رایج خود که معمولا هر دو هفته یک بار است تبعیت ننمایند. دولت کانادا دقیقا یک روز پس از پذیرش 15 آوریل، پذیرش دیگری را برگزار نموده و طی آن از 3782 متقاضی دعوت نموده تا تقاضای خود برای اقامت دائم کانادا را ارائه نمایند. حداقل امتیاز این متقاضیان در سیستم جامع رتبه بندی 455 بوده است. لازم به ذکر است این یازدهمین پذیرش اکسپرس انتری در امسال میلادی و صد و چهل و چهارمین پذیرش در کل تاریخ اکسپرس انتری است.

دو روز؛ دو پذیرش اکسپرس انتری!

علیرغم کندتر شدن خدمات اداره مهاجرت کانادا به خاطر عالمگیر شدن ویروس کرونا باید گفت که کانادا هنوز سعی دارد به هدف مشخص شده برای سال 2020 در راستای جذب مهاجر برسد. بسیاری از این مهاجران به وسیله سیستم اکسپرس انتری وارد کانادا خواهند شد. لازم به ذکر است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه کانادایی از سراسر دنیا بر پایه امتیازات و معیارها مهاجر جذب می نماید. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می نماید. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می گردد. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست.

کانادا میخواهد طی سال های 2020 تا 2021 مهاجران بیشتری را جذب کند؛ کانادا قرار است به وسیله برنامه مهاجرت استانی هم که بخشی از آن به وسیله سیستم اکسپرس انتری مدیریت می گردد تعداد مهاجران را افزایش دهد. استان ها و منطقه ها کانادا در این برنامه شرکت دارند و برنامه مهاجرت استانی آنها به سیستم اکسپرس انتری مرتبط است. این مسیرها که بسیاری از آنها حداقل امتیاز کمی دارند و یا حتی فاقد شرط حد اقل امتیاز هستند به استان ها و منطقه ها کانادا اجازه می دهند سالانه تعداد معینی از متقاضیان اکسپرس انتری را برای اقامت دائم کانادا انتخاب نمایند. متقاضیانی که از طرف استان انتخاب شوند 600 امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می نمایند و بدین ترتیب در دور بعدی حتما از آنها برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا دعوت خواهد شد.

برنامه مهاجرت استانی کانادا هم به استان ها و منطقه ها کانادا اجازه می دهد تا افرادی را که برآورنده نیازهای بازار کار و اهداف جمعیتی شان هستند را انتخاب نمایند. برنامه مهاجرت استانی بیشتر استان ها و منطقه ها کانادا به غیر از کبک و نوناوات با اکسپرس انتری هماهنگ شده اند. لازم به ذکر است از ابتدای سال 2020 تا کنون برنامه های مهاجرت استانی کانادا 30 پذیرش برگزار نموده اند.

پذیرش 16 آوریل مجموع دعوتنامه های صادره در سال 2020 را به 30,400 رساند. دولت کانادا میخواهد طی سال های 2020 تا 2022 تعداد مهاجران بیشتری را بپذیرد: در سال 2020 میخواهد از 341,000 مهاجر، در سال 2021 از 351,000 و در سال 2022 می خواهد از 361,000 مهاجر نو استقبال کند.

قبل از شیوع کروناویروس در دنیا و عوض شدن مناسبات دنیای، پذیرش های اکسپرس انتری به طور مرتب هر دو هفته یک بار برگزار می شدند. اما از 18 مارس پذیرش ها دیگر به طور مرتب و منظم برگزار نمی شوند. قبلا پذیرش ها معمولا دربردارنده متقاضیان از تمام مسیرهای مهاجرتی بود اما چهار پذیرش اخیر اکسپرس انتری منجمله پذیرش دیروز 16 آوریل منتخبین استانی یا متقاضیان دسته تجربه کانادایی را هدف گرفته اند.

لازم به ذکر است اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا در این پذیرش از قاعده tie-break استفاده کرد: 18 مارس 2020 راس ساعت 15:20:02 به وقت استاندارد شرقی. این بدین معنی است که تمام متقاضیانی که در سیستم جامع رتبه بندی حد اقل 455 امتیاز داشتند و قبل از این تاریخ و ساعت پروفایل خود را وارد صف انتظار اکسپرس انتری کردند در پذیرش دیروز مورخ 15 آوریل 2020 دعوتنامه دریافت نموده اند.

به نمونه فرضی زیر از یکی از دعوت شده ها توجه نمایید:

شیوا 30 ساله است و دوره لیسانس خود را در کانادا گذرانده است؛ طی 14 ماه اخیر هم به اسم متخصص فروش فنی مشغول به کار بوده است. او با شرکت در آزمون آیلتس توانست در مهارت شنیداری نمره 8 و سایر مهارت ها نمره 7 کسب کند. شیوا با داشتن 457 امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی برای دریافت دعوتنامه در نوترین پذیرش اکسپرس که مورخ 1 آوریل 2020 برگزار گردید واجد شرایط بوده است.

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1861

به "دو روز؛ دو پذیرش اکسپرس انتری!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو روز؛ دو پذیرش اکسپرس انتری!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید