رئیس شورای اروپا: ترکیه باید آمادگی خود برای همکاری با اتحادیه اروپا را اثبات کند

به گزارش تور یونان ارزان، رئیس شورای اروپا در یک کنفرانس خبری گفت، آنکارا باید آمادگی خود برای همکاری با اتحادیه اروپا را اثبات کند؛ در غیر این صورت، اتحادیه اروپا رفتاری قاطعانه تر در قبال این کشور اتخاذ می نماید.

رئیس شورای اروپا: ترکیه باید آمادگی خود برای همکاری با اتحادیه اروپا را اثبات کند

با ما سفر کنید و با لحظه آخری تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این اظهارات از سوی شارل میشل، رئیس شورای اروپا پس از نشست رهبران اتحادیه با موضوع روابط با ترکیه و چین و اوضاع کنونی در دریای مدیترانه شرقی مطرح شد.

رئیس شورای اروپا گفت، اتحادیه اروپا آماده مذاکره با ترکیه درباره دریای مدیترانه شرقی و همچنین آماده اتخاذ یک موضع اصولی است.

در همین حال، اورسولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا نیز گفت: اکنون وقت آن رسیده که ترکیه اثبات کند که می خواهد در مسیری سازنده در کنار ما قدم بردارد. این یک پیشنهاد است؛ اما این را هم معین نموده ایم که در صورت عدم اقدام مناسب از سوی آنکارا، ما همه ابزارهای لازم را در اختیار داریم.

رئیس کمیسیون اروپایی نیز گفت، دو راه چاره برای اتحادیه اروپا در مواجهه با ترکیه وجود دارد که میشل آن را یک رویکرد دو طرفه می داند و شامل پیگیری مذاکره ای مثبت و در عین حال آمادگی برای واکنش به تحریکات جدید است.

فون درلاین ادامه داد: رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در جریان نشست خود در اواسط دسامبر به مذاکرات درباره روابط اتحادیه با ترکیه مجددا باز می گردند.

اوضاع در مدیترانه شرقی پس از آن بار دیگر متشنج شد که ترکیه حفاری های اکتشافی خود را در آب های مورد ادعای یونان در اوایل اوت شروع کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1300

به "رئیس شورای اروپا: ترکیه باید آمادگی خود برای همکاری با اتحادیه اروپا را اثبات کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس شورای اروپا: ترکیه باید آمادگی خود برای همکاری با اتحادیه اروپا را اثبات کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید