راهنمای خرید خودرو تا 100 میلیون تومان

به گزارش تور یونان ارزان، با 100 میلیون چه خودرویی بخریم؟ آیا خرید خودرو تا 100 میلیون تومان و حتی کمتر در شرایط فعلی بازار کار درستی است و انتخاب های خوبی پیش روی ماست؟ این پرسش ها در شرایط فعلی بازار خودرو، دغدغه بسیاری از افراد است. تا همین چند سال پیش با 100 میلیون تومان می توانستیم خودروهای به نسبت خوب خارجی بخریم. با این حال، با بالا رفتن قیمت ها اکنون شاید به زحمت بتوان چند خودروی صفر و کارنکرده در این محدوده قیمت در بازار پیدا کرد و بیشتر باید به فکر خرید خودروهای دست دوم در بازه قیمتی 100 میلیون تومان بود.

راهنمای خرید خودرو تا 100 میلیون تومان

اگر متر و معیار طبقه متوسط برای خرید خودرو را محدوده 100 میلیون قرار دهیم، شاید بتوانیم هشت گزینه را در این محدوده قیمتی پیشنهاد دهیم. برای انتخاب خودرو گشتن و دیدن و تست کردن خودروهای مختلف یک ضرورت است، مخصوصا وقتی شرایطی بر بازار خودرو حاکم است که برای سطح پرداخت شما به اندازه کافی مدل های صفر کیلومتر و متنوع ندارد.

راهنمای خرید خودرو تا 100 میلیون تومان

هماطور که در بالا گفتیم، در شرایط مالی فعلی، عموم خریداران به سمت محصولات محبوب خود در بازار کارنموده ها می فرایند و نمونه های یک تا پنج سال کارنموده را به عنوان جایگزین انتخاب می نمایند. البته انتخاب هایی از دهه 80 و دهه 70 خورشیدی هم هستند که با کمی مواظبت و اندکی دقت و البته پرداختی کمتر شما را به سطحی مناسب از سواری و کیفیت ساخت می رسانند. محصولات اپل، دوو، تویوتا و مزدا از آن دست خودروهایی هستند که به دلیل کیفیت ساخت خوبی که دارند، هنوز هم قابلیت استفاده روزمره دارند.

در این راهنمای خرید خودرو تا 100 میلیون تومان سعی نموده ایم آن دسته از خودروهایی که در این محدوده قیمتی ارزش خرید دارند را به شما معرفی کنیم. بنابراین، با ما همراه باشید تا بدانید با 100 میلیون تومان چه ماشینی می گردد خرید؟

1 - سایپا کوییک R مدل 1398 (حدود 100 میلیون تومان)

یک نمونه کارنموده از کوییک R هم اینک در بازار در همین محدوده قیمت تا 100 میلیون تومان و کمتر قابل خریداری است. خودرویی بی دردسر با هزینه نگهداری اندک، ظاهری به روزتر از سایر فراوریات این بخش از بازار و البته چند آپشن بیشتر. کوییک R که مصرف سوخت مناسبی دارد، با ابعادی عظیم تر از پژو 206 برای 4 یا 5 سرنشین جای کافی دارد.

از جمله ویژگی های خوب کوییک R یکی تزئینات رنگی کابین و دیگری سیستم ترمز به روز است که به خوبی برای متوقف کردن خودرو آمادگی دارند. در عین حال سیستم فرمان برقی و سنسور دنده عقب سهولت در استفاده از این محصول ایرانی را برای خریداران به ارمغان آورده اند.

اگر به دنبال خرید خودروی کوییک R هستید، حتما به صفحه آگهی های این خودرو در خبرنگاران مراجعه کنید.

2 - پژو 206 تیپ 2 مدل 1395 (95 میلیون تومان)

بعید است که یک راهنمای خرید خودرو تا 100 میلیون تومان نوشته گردد و نام پژو 206 تیپ 2 در آن نباشد! پژو 206 هنوز که هنوز است طرح ظاهری گیرایی دارد و چه در طرح داخلی و چه در فرم بدنه از بسیاری رقبای این رده جذاب تر است. سیستم ترمز خوبی دارد و موتورش واقعا کم مصرف است.

کیفیت مونتاژش بعد از یک دهه افت نموده و این مورد در قطعات فنی هم بعد از پنج سال قابل لمس است اما اگر بتوانید به خوبی از این نسخه از 206 مواظب کنید، خودرویی را خریده اید که در عبور و مرور شهری نظیر ندارد. البته اتاق هیچ آپشن خاصی ندارد و در ساده ترین شکل ممکن همه چیز می گذرد که این یکی از عیوب مهم 206 تیپ 2 است.

در کل اگر به دنبال خرید خودرو تا 100 میلیون تومان هستید و به این موارد هم توجهی ندارید، در خرید 206 درنگ نکنید. برای خرید پژو 206 به آگهی های خبرنگاران مراجعه کنید.

3 - ام وی ام 530 مدل 1392 (90 میلیون تومان)

برای خرید خودرو تا 100 میلیون تومان ام وی ام 530 هم گزینه دیگری است که با طرحی که از روی میتسوبیشی گالانت الگو گرفته شده، شما را از جا و گنجایش بالا و نیز قدرت مناسب موتور برخوردار می نماید. صندوق بار 530 برای سرنشینان جای کافی فراهم می نماید. امکانات به نسبت مناسبی هم دارد که شامل سانروف و صفحه نمایش لمسی و رینگ اسپورت است و ظاهرش هم در مجموع بدتر از تندر90 یا سورن نیست!

در نمونه های دنده ای کشش خودرو خوب است و حتی می توان ادعا کرد در مقایسه با اغلب رقبا در جاده بهتر می راند. عظیم ترین ایراد خودرو احتمالا کیفیت نازل بعضی قطعات و نیز ناهماهنگی آپشن های ایمنی با ابعاد و قیمت خودرو است.

بنابراین اگر به دنبال خرید خودرویی زیر 100 میلیون تومان هستید، به خرید ام وی ام 530 هم فکر کنید. شاید این خودرو بتواند به نیازهایتان پاسخ دهد.

4 - اپل وکترا مدل 1994 (80 میلیون تومان)

باورش بر ای خود ما هم سخت است که در سال 2020 مطلبی با عنوان راهنمای خرید خودرو تا 100 میلیون تومان نوشته ایم و در آن خودرویی مدل 1994 را معرفی نموده ایم. اما در هر صورت، ابدا این خودرو را دست کم نگیرید. وکترا آپشن هایی دارد که دنا فعلا قادر به ارائه آنها به خریداران نیست.

سدان متوسط آلمانی که 25 سال از عمرش می گذرد، در بعضی نمونه ها چنان دوامی از خود بروز داده که تحسین برانگیز است. کیفیت رنگ بدنه، دوام قطعات پلاستیکی اتاق یا دوام قطعات تزئینی این خودرو همه از ارزش بالای خرید آن حکایت دارند.

از نظر ما وکترا به خوبی وظایف خود را در حد یک رانا یا ساینا انجام می دهد و ظاهری موزون تر از هردو خودرو دارد. تنها موردی که ضروری است خریداران هنگام انتخاب وکترا به خاطر داشته باشند، سلامت موتور خودرو و اطمینان از عملکرد آن است.

شاید خرید اپل وکترا در سال 2020 کمی عجیب باشد، اما اگر بتوانید در آگهی های خبرنگاران مدل تمیز آن را پیدا کنید قطعا از سواری با آن لذت خواهید برد.

5 - دوو اسپرو مدل 1994 (75 میلیون تومان)

بارها این محصول کره ای در مطالب مختلف معرفی شده و هنوز هم قابلیت معرفی دارد. اسپرو از هر نظر خودرو جذابی است و جایگاه های بسیار راحتی دارد که در تلفیق با فنربندی مناسب و یک موتور سرحال و اتاقی عظیم، قابلیت استفاده روزمره را دارد.

موتور خودرو در نمونه 1994 با یاری یک بازمهندسی، از سیستم سوخت رسانی مولتی پوینت و سیستم تغذیه چهار انژکتوری برخوردار شده که در کنار یک جعبه دنده اتوماتیک کشش خوبی برای اسپرو به همراه می آورد.

شاید برای تان شاید جالب باشد که بدانید موتور این خودرو با اپل وکترا یکسان است. موتوری که از ساخته های جنرال موتورز است. بنابراین اگر به دنبال خرید خودرو زیر 100 میلیون تومان هستید و چندان هم سال ساخت برایتان اهمیت ندارد، دوو اسپرو می تواند سواری خوبی برایتان باشد.

شما می توانید آگهی های خرید و فروش دوو اسپرو را در خبرنگاران مشاهده کنید و با تماس با فروشندگان از قیمت آن آگاه شوید.

6 - لیفان 520 مدل 1392 (75 میلیون تومان)

لیفان 520 جزو خودروهای فراموش شده بازار ایران است. محصولی به نسبت جذاب که ابعادی به اندازه یک پژو 405 دارد و از نظر امکانات و نیروی محرکه و رانندگی در سطح متوسطی جای می گیرد.

تجهیزات نسبتاْ خوب موجود در خودرو می تواند شرایط خوبی را برای رانندگی و سواری با خودرو فراهم آورد ولی از طرف دیگر کیفیت نه چندان بالای این خودروی چینی می تواند نتیجه عکس دهد و راننده را هنگام رانندگی خسته و کسل کند.

شتاب و سرعت این خودرو متوسط است ولی کلا نباید برای سرعت رفتن روی 520 حساب باز کرد. یک خودرو کوچک است برای استفاده های معمول. اگر بتوانید با این موارد کنار بیایید، لیفان 520 هم می تواند گزینه دیگری برای خرید ماشین تا 100 میلیون تومان باشد.

برای مشاهده آگهی های خرید و فروش لیفان 520 به صفحه این خودرو در خبرنگاران مراجعه کنید.

7 - پژو 405 مدل 1376 (40 میلیون تومان)

هفتمین خودرویی که در این راهنمای خرید خودرو تا 100 میلیون تومان معرفی می کنیم پژو 405 است که البته نیازی به معرفی ندارد و پای ثابت مطالب راهنمای خودروی زیر 100 میلیون تومان است.

پژو 405 یکی از قدیمی ترین اعضای گروه است که واقعا سواری دلنشینی در مقایسه با نمونه صفر کیلومترش دارد. موتور دو لیتری این خودرو که مستقیما از فرانسه وارد می شد، در ترکیب با یک جعبه دنده سرحال کاری می کرد که حین سواری با آن لذتی بالا عاید سرنشینان می شد.

نسخه صفر کیلومتر این خودرو با موتور 1600 گرچه مصرف کمتری دارد ولی نه ایمنی و نه شتابش به اندازه مدل 2000 نیست و تازه حدود 125 میلیون هم قیمت دارد.

بنابراین اگر کمی روی مدل 2000 دستی بکشید و قطعات فرسوده این خودرو را با نمونه های سالم تعو یض کنید، احتمالا به خودرو بسیار خوبی دست پیدا خواهید کرد. با مراجعه به دسته بندی های خبرنگاران می توانید برای خرید پژو 405 و اطلاع از قیمت آن اقدام کنید.

8 - رنو تندر 90 مدل 1388 (80 میلیون تومان)

رنو تندر 90 بعد از یک دهه کار و دوندگی هنوز هم خودرو قابل اعتمادی است و کارش حرف ندارد! حتی بعضی نمونه های سالم تندر 90 را می توان با خیال راحت به مدل های صفر کیلومتر داخلی ترجیح داد چرا که ساختار و چارچوب کیفی آن دقیقا برای مصارف مداوم و شهری طراحی شده و سازنده هم در ساخت آن دقت بالایی به خرج داده است.

بنابراین اگر از کنار طرح زمخت بدنه یا فرم بسیار ساده داشبورد بگذریم و صرفا در پی کارایی باشیم، نسخه 11 ساله تندر 90 یکی از مدل هایی است که با پرداختی در محدوده 80 تا 100 میلیون تومان ارزش خرید بسیار بالایی دارد. مطمئن باشید که خرید رنو تندر 90 موجب نارضایتی تان نخواهد شد.

سخن خاتمهی؛ آیا خرید خودرو تا 100 میلیون تومان منطقی است؟

در خاتمه باید گفت که با توجه به شرایط بازار، هم اکنون با 100 میلیون تومان می توان خودروهای فوق را تهیه کرد. البته شاید بتوان پراید را هم به این گزینه ها بالا افزود، اما با توجه به متوقف شدن فراوری پراید از این به بعد پراید هم جزو خودروهای دست دوم به شمار می رود.

شاید زمانی بود که هنگام خرید ماشین تا 100 میلیون تومان گزینه های زیادی پیش روی ما بود. اما آن دوران فعلا گذشته است. اگر بودجه تان محدود نیست و می توانید کمی بیشتر به آن اضافه کنید، شاید بد نباشد که به خودروهای بالای 100 میلیون تومان هم فکر کنید. در آن محدوده قیمتی تنوع انتخاب برایتان بیشتر خواهد بود. در مطلب راهنمای خرید خودرو 100 تا 200 میلیون تومان این خودروها را به شما معرفی نموده ایم.

اما اگر دست و بالتان بسته است و همین مبلغ را می توانید خرج خودرو کنید شاید بهتر باشد از همین گزینه های بالا یکی را انتخاب کنید. بنابراین سعی کنید خودرویی را انتخاب کنید که اصطهلاک کمتری دارد و لوازم جانبی آن به وفور در بازار یافت می گردد. حداقل خیالتان راحت است که تا چند سال آینده این خودرو برایتان دردسر ساز نمی گردد.

نظر شما درباره راهنمای خرید خودرو زیر 100 میلیون تومان چیست؟ آیا خودروهای دیگری هم هستند که ارزش افزودن در فهرست بالا را داشته باشند؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: دیوار
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1234

به "راهنمای خرید خودرو تا 100 میلیون تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید خودرو تا 100 میلیون تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید