راه چاره اقلیت زرتشتیان یزد برای ترغیب در خانه ماندن مردم

به گزارش تور یونان ارزان، خبرنگاران/یزد مسئول انجمن زرتشیان یزد و عضو شورای شهر یزد از ترغیب جامعه تحت پوشش این انجمن با انجام تهیه و خرید مایجتاج مورد احتیاج آنها توسط انجمن اطلاع داد و پیشنهاد کرد که سازمان های مردمی و گروه ها و نهادها نیز جوامع تحت پوشش خود را برای ماندن در خانه حمایت نمایند.

راه چاره اقلیت زرتشتیان یزد برای ترغیب در خانه ماندن مردم

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

سپنتا نیکنام در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، با اشاره به این که انجمن ها و سازمان ها و گروه های مردم نهاد می توانند برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس به بیماران قرنطینه و افراد ناتوان مانند سالمندان یاری نمایند، در این باره توضیح داد: این و گروه ها و نهادها می توانند با اقداماتی مانند انجام خریدها و تهیه اقلام مورد احتیاج، جامعه تحت پوشش خود را برای ماندن در خانه حمایت نمایند.

وی به عنوان نمونه از اقدام به خرید اقلام و مایحتاج زرتشتیان یزد توسط انجمن این اقلیت اطلاع داد و گفت: از آنجایی که بعضاً تعدای از افراد جامعه زرتشتیان استان درگیر این ویروس هستند و بعضی از از افراد سالمند و خانواده های بیماران مشکوک یا دارای هر گونه معذوریت، خود را قرنطینه خانگی نموده و در خانه مانده اند، برای یاری به آن ها خریدهایشان توسط انجمن انجام می گردد.

مسئول انجمن زرتشتیان یزد اضافه نمود: این افراد در ساعات مشخصی در روز لیستی از خریدهای خود را به افراد انجمن داده و هزینه آن را پرداخت می نمایند اما هزینه ایاب و ذهاب و سایر هزینه ها از سوی انجمن پرداخت می گردد تا با این اقدام، نه تنها سلامت این افراد بلکه جامعه حفظ گردد.

نیکنام در ادامه با اشاره به سبزه های نوروزی به عنوان یکی از عوامل ناقل بیماری کرونا، توضیح داد: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری و از هر گونه تجمع با فعالیت غرفه های ماهی و سبزه فروشی برای نوروز ممانعت شده است چرا که محیط مرطوب سبزه و در دسترس عموم بودن آن، فضای مستعدی برای رشد و انتقال ویروس فراهم می نماید.

عضو شورای شهر یزد با بیان این که در عین حال سبزه بخش مهمی از سفره هفت سین و حال و هوای نوروز به شمار می رود، در انتها گفت: نمی توان سبزه را از نوروز حذف کرد لذا با رجوع به سنت های ایران باستان که البته همچنان نیز بین زرتشتیان باقی است، از امروز که البته در تقویم زرتشتیان از آن به عنوان اشتاد ایزد یاد می گردد، به مردم پیشنهاد کاشت سبزه را در خانه هایشان دادیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 871

به "راه چاره اقلیت زرتشتیان یزد برای ترغیب در خانه ماندن مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه چاره اقلیت زرتشتیان یزد برای ترغیب در خانه ماندن مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید