رشد بیش از 24 درصدی ورود گردشگر به ایران

به گزارش تور یونان ارزان، خبرنگاران/خراسان جنوبی معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: از ابتدای سال جاری تا مهرماه علی رغم همه مولفه های بین المللی، تحریم ها و شرایط ویژه کشور میزان ورود گردشگران به کشور 24.30 درصد افزایش یافته است.

رشد بیش از 24 درصدی ورود گردشگر به ایران

بهترین تجربه سفر را با مجری مستقیم تور کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

ولی تیموری، امروز دوشنبه 9 دی، در حاشیه بازدید از باغ و عمارت شوکت آباد بیرجند، در جمع خبرنگاران اضافه نمود: سال گذشته گردشگران ورودی به کشور 52 درصد رشد داشت؛ البته ظرفیت گردشگری ایران به مراتب بالاتر از این میزان است که با اجماع و نگرش کلان مقامات و مسئولان عالی کشور می توان از این مزیت مطلق بیشتر استفاده کرد.

وی با بیان اینکه گردشگری نقطه محور نیست بلکه راستا محور است، توضیح داد: اینکه گردشگر نقاط خاصی از کشور را انتخاب می نماید و بعضی نقاط دارای ظرفیت را مورد بی توجهی قرار می دهد با پراکنش جاذبه ها و تنوع اقلیم کشور خوانا نیست.

به گزارش خبرنگاران، وی با تاکید بر لزوم معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری استان ها گفت: رسانه ها در این زمینه نقش مهمی می توانند ایفا نمایند و از طرفی باید مسائل این حوزه آسیب شناسی و راهکارهای توسعه نیز دیده گردد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره باغ و عمارت شوکت آباد بیرجند، اضافه نمود: این مجموع اگر به درستی معرفی گردد می تواند بخش زیادی از گردشگران حداقل داخلی را به خود جذب کند.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت بخش خصوصی برای معرفی این مجموعه استفاده کرد، ادامه داد: قبل از اینکه وارد فاز زیرساختی سنگین شویم ابتدا باید مجموعه معرفی گردد.

تیموری اظهار کرد: باغ شوکت آباد یک باغ کاملا ایرانی است که با تحقق برنامه های سرمایه گذار آن و دلسوزی نمایندگان دولتی و محلی در استان زمینه گردشگری آن توسعه خواهد یافت.

وی رمز پیروزت گردشگری را کنار هم قرار دریافت مردم و مقامات محلی دانست و گفت: امید است به زودی این منطقه به یکی از راستاهای گردشگری خوب کشور تبدیل گردد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بعضی جاذبه های تاریخی و گردشگری از جمله باغ و عمارت شوکت آباد بیرجند جزو اموال اوقاف و امور خیریه است؛ لذا این سازمان می تواند این اموال را به صورت اجاره ای در اختیار میراث فرهنگی قرار دهد و از این محل درآمد نیز کسب کند.

وی ادامه داد: تا به امروز املاکی از این محل در اختیار میراث فرهنگی قرار گرفته است که اداره اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی نیز می تواند از تجربه استان های پیروز در این زمینه بهره مند گردد چراکه این موضوع سبب نگهداری مناسب این املاک نیز خواهد شد.

تیموری با بیان اینکه هم افزایی لازم بین سازمان اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی شکل نگرفته است، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه قوانین و مقرراتی دارد؛ به عنوان مثال شاید نیت واقف متفاوت باشد و این موضوع مانع همکاری بین این دو دستگاه گردد.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در راستا توسعه و رونق گردشگری قرار گرفته است، اضافه نمود: در تعطیلات سال گذشته و نوروز سال جاری جهش خوبی در گردشگری استان شاهد بودیم.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، یکی از سیاست های وزارتخانه را توزیع گردشگری در کشور مطرح نمود و گفت: اعتقاد داریم همه جغرافیای ایران را باید به عنوان مقصد گردشگری در نظر گرفت.

وی اعلام کرد: استان خراسان جنوبی با ظرفیتی که دارد می تواند به عنوان یک استان مرزنشین بخش عمده ای از گردشگران استان های همجوار به ویژه مشهد مقدس را به خود جذب کند.

باغ شوکت آباد در پنج کیلومتری شرق بیرجند در روستایی به همین نام و در راستا جاده بیرجند - زاهدان قرار گرفته است که مرداد 1378 با شماره ثبت 2363 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

چند مجموعه تفریحی و پذیرایی در این محل تا به امروز با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث شده و در حال تکمیل و توسعه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 782

به "رشد بیش از 24 درصدی ورود گردشگر به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد بیش از 24 درصدی ورود گردشگر به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید