روزنه فرهنگی روی پیشخوان رفت

به گزارش تور یونان ارزان، به گزارش خبرنگاران، دوماهنامه فرهنگی هنری روزنه فرهنگی در پیش شماره خود به آنالیز رویکرد و فعالیت های ادبی شاعر فقید؛ علیشاه مولوی پرداخته است. پیش شماره این نشریه با نیم نگاهی به مهمترین اتفاقات فرهنگی در سال 94 شروع شده و در ادامه مصاحبه محمد بقایی ماکان حول محور روشنگری در شعر سیاسی و اجتماعی منتشر شده است. همچنین در ویژه نامه روزنه فرهنگی مقالاتی از داریوش معمار، علی قنبری، حامد رحمتی و علی الفتی با موضوعیت آثار علیشاه مولوی صفحات ابتدایی نشریه را به خود اختصاص داده اند.

روزنه فرهنگی روی پیشخوان رفت

دومین بخش از این نشریه که به اندیشه، داستان و شعر اختصاص دارد، با گفت وگویی اختصاصی با میشل سیمور؛ استاد گروه فلسفه دانشگاه مونترال شروع شده؛ گفت وگویی با عنوان روشنفکر در اموری که به او مربوط نیست، دخالت می نماید. مقالاتی از کاترینا دلیگیوری، محمد میلانی، اندریو اشتاین، حسین فاضلی، علی اشرف درویشیان، حمید یزدان پناه و رضا حیرانی، دیگر مطالب این بخش را تشکیل می دهند؛ با این شرح که حیرانی در مقاله خود با عنوان جوایز بلاتکلیف، مخاطب بی تفاوت به عملکرد جوایز ادبی در سال گذشته انتقاد نموده است.

روزنه فرهنگی در بخش سینما، موسیقی و تجسمی، با مصاحبه ای از فرشاد فدائیان؛ مستندساز و سینما گر کار را شروع نموده و همان سبیلو ها را می گویید؟ نوشته مزدک علی نظری مقاله ای است با اشاره به رویکرد هنری فرهاد مهراد و فریدون یغمایی. مقاله الهام شیرودی با عنوان آفاق بلند انسان در نقاشی نیز در قسمت تجسمی این نشریه منتشر شده است.

این نشریه در پیش شماره خود و در بخش بازخوانی، به انتشار گفت وگویی با بهمن محصص در مجله آرش در زمستان 1343 پرداخته و بخش خوزستان نیز مقالاتی از علیرضا جلیلیان، رضا محمدی و محمد حیاتی را در پی دارد.

روزنه فرهنگی مطابق با مطلب منتشر شده در صفحه اول پیش شماره خود، دغدغه بسترسازی برای ایجاد اگاهی تارد و نمی خواهد جنگ هنری باشد: ما از نگره های اجتماعی در هنر و فرهنگ و امیدواری صادقانه، صریح، شفاف و نقاد دفاع می کنیم و در پی تحلیل پل ارتباطی میان جامعه و خلق هنری و ادبی هستیم. پیش شماره دوماهنامه روزنه در 64 صفحه و با بهای 5500 تومان روی دکه رفته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 962

به "روزنه فرهنگی روی پیشخوان رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزنه فرهنگی روی پیشخوان رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید