ساخت خانه سیل زدگان گلستان از سر گرفته شد

به گزارش تور یونان ارزان، سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت ساخت واحدهای مسکونی سیل زدگان پارسال استان برای تکمیل و بهره برداری تا انتها فصل بهار بار دیگر شروع شد.

ساخت خانه سیل زدگان گلستان از سر گرفته شد

جهت دریافت خدمات پتینه سقف منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش ، سید محمد حسینی سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: ساخت واحدهای مسکونی سیل زدگان پارسال استان که با مصوبه ستاد مقابله با کرونا و برای جلوگیری از شیوع این بیماری متوقف شده بود برای تکمیل و بهره برداری از این خانه ها در انتها فصل بهار بار دیگر شروع شد.

او افزود: علاوه بر پیمانکاران بومی، استان های مشخص ساخت خانه سیل زدگان از گیلان و خراسان رضوی به منطقه بازگشته و عملیات ساخت خانه های باقی مانده را با رعایت پروتکل بهداشتی ستاد مقابله با کرونا استان شروع نموده اند.

استان گیلان در شهرستان گمیشان و خراسان رضوی در گنبدکاووس مستقر شده و در نوسازی و بازسازی خانه های خسارت دیده از سیل مشارکت دارند.

به گفته وی ساخت خانه های تخریب شده از سیل پارسال در استان به طور میانگین از 83 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

طبق برنامه ریزی قرار بود بهره برداری از تمامی هفت هزار و 700 خانه نوساز در مناطق سیل زده استان، اواخر اسفند ماه 98، انجام گردد.

حسینی افزود: اکنون فعالیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان در میان 22 استان آسیب دیده از سیل پارسال در ساخت خانه های آسیب دیده، جزو استان های پیشرو به شمار می رود به طوری که 14 هزار و 600 خانه آسیب دیده نیازمند تعمیر را در نیمه نخست سال قبل بازسازی و در بخش ساخت خانه های تخریبی نیز 100 درصد آواربرداری، 96 درصد اجرای فونداسیون و اسکلت بندی، 85 درصد اجرا سقف و 71 درصد انتها سفت کاری را اجرا نموده است.

به گفته وی دولت نیز طبق برآورد خسارت وارده به بخش مسکن استان ناشی از سیل، هشت هزار و 120 میلیارد ریال اعتبار شامل 5 هزار و 880 میلیارد ریال را با پرداخت وام قرض الحسنه 4 درصدی و بقیه توسط یاری بلاعوض تامین نموده است.

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 919

به "ساخت خانه سیل زدگان گلستان از سر گرفته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت خانه سیل زدگان گلستان از سر گرفته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید