ظرفیت اقامتی در خراسان شمالی 50 درصد افزایش می یابد

به گزارش تور یونان ارزان، ایرنا/ براساس سخنان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، ظرفیت اقامتی در خراسان شمالی 50 درصد افزایش می یابد.

ظرفیت اقامتی در خراسان شمالی 50 درصد افزایش می یابد

داستان چیست؟

حبیب پزدان پناه گفت: چهار هتل، دو مجتمع جهانگردی، چهار مجتمع اقامتی، پذیرایی و بین راهی و دو مرکز تفریحی جهانگردی در حال ساخت وجود دارد که با بهره برداری از آنها 579 تخت به ظرفیت اقامتی استان افزوده می گردد.

وی ظرفیت کنونی اقامتی استان را 937 تخت اعلام نمود و گفت: تکمیل و توسعه زیرساختها از جمله عوامل موثر در رونق جهانگردی و جذب مسافر است.

وی با اشاره به استقبال جهانگردان از اقامتگاه های بومگردی و افزایش اقامت در این مراکز گفت: پیش از شیوع ویروس کرونا، 28 هزار و 176 نفر، بومگردی های استان را برای اقامت انتخاب کردند.

یزدان پناه با اشاره به وجود 24 پروژه در حال ساخت جهانگردی با سرمایه گذاری 2 هزار و 110 میلیارد و 648 میلیون ریال در شهرستانهای هشت گانه استان گفت: از این تعداد 9 پروژه، اقامتگاه بومگردی است.

وی گفت: ساخت پروژه های جهانگردی در روستاهای هدف و روستاهایی که قابلیت جذب جهانگرد دارند، موجب توسعه روستا و اشتغالزایی مردم این مناطق خواهد شد.

خراسان شمالی در حد فاصل استانهای شمالی به مشهد مقدس واقع شده که پیش از شیوع ویروس کرونا سالانه 20 میلیون مسافر و زائر از این جهت تردد می کردند.

طبیعتی بکر و دست نخورده این استان همواره مورد توجه جهانگردان و طبیعت دوستان است.

هفت هتل، یک متل، 11 مهمان پذیر، 38 خانه مسافر و 35 اقامتگاه بومگردی در استان خراسان شمالی مسافران را پذیرش می نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1279

به "ظرفیت اقامتی در خراسان شمالی 50 درصد افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت اقامتی در خراسان شمالی 50 درصد افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید