فتوشاپ روی M1 سرعتی %50 بیشتر از مک بوک های 2019 با پردازنده اینتل دارد

به گزارش تور یونان ارزان، در این هفته شرکت ادوبی نرم افزار فتوشاپ را به روزرسانی کرد و نسخه پشتیبانی کننده از تراشه اپل سیلیکون این نرم افزار را ارائه داد. انجام این کار توسط ادوبی باعث شد که کاربران بتوانند بدون استفاده از ابزار واسطه رزتا 2 (Rosetta 2) نر م افزار فتوشاپ را بر روی مک های جدید مجهز به تراشه اپل M1 اجرا کنند.

فتوشاپ روی M1 سرعتی %50 بیشتر از مک بوک های 2019 با پردازنده اینتل دارد

بعد از منتشر شدن این نسخه از این نرم افزار، مدیر محصول نرم افزار فتوشاپ، Mark Dahm، در مصاحبه اجرا شده با سایت Computerworld عنوان کرده است که این نسخه از نرم افزار فتوشاپ بر روی مک های مجهز به تراشه M1 عملکردی %50 سریع تر را نسبت به مک بوک های اینتل عرضه شده در سال گذشته، دارد.

Dahm همچنین در این مصاحبه صحبت هایی را هم درباره چالش های موجود در زمان آماده سازی این نرم افزار برای پشتیبانی از تراشه اپل سیلیکون بیان نمود. او درباره این موضوع گفت که در زمان انجام این کار عملکرد عالی و سریع این نرم افزار بر روی این مک ها، بالاترین اولویت تیم توسعه دهنده بوده است.

همچنین در زمان انجام این کار شرکت ادوبی قصد داشته تا از این موضوع اطمینان پیدا کند که عملکرد نرم افزار فتوشاپ بر روی مک های مجهز به تراشه اپل سیلیکون، مشابه مک های قدیمی تر دارای پردازنده اینتل باشد.

Dahm در این مصاحبه گفت:

بعد از اعلام جایگزینی پردازنده های اینتل با اپل سیلیکون، اپل تمامی توسعه دهندگان اکوسیستم مک را تشویق کرد تا اپ های خود را برای پشتیبانی از اپل سیلیکون دوباره توسعه دهند. تا قبل از به روز شدن این اپ ها و پشتیبانی کامل آن ها از تراشه ی اپل سیلیکون، کاربران می توانند این اپ ها را با استفاده از فناوری رزتا 2 بر روی مک های مجهز به تراشه اپل سیلیکون اجرا کنند.

استفاده از ابزار رزتا 2 باعث می شود که کاربران بتوانند اپ هایی را که برای استفاده در مک های دارای پردازنده اینتل توسعه داده شده است را بر روی مک های جدید دارای تراشه ARM اجرا کنند. Dahm درباره این موضوع می گوید که کاربران می توانستند فتوشاپ را با استفاده از ابزار رزتا به خوبی اجرا کنند.

  • مک بوک پروی جدید با پورت HDMI و کارت خوان ممکن است امسال عرضه شود

او همچنین ادامه می دهد که در بعضی زمینه ها فتوشاپ اجرا شده با استفاده از ابزار رزتا، از فتوشاپ اجرا شده بر روی مک های دارای پردازنده اینتل سریع تر عمل می کرد. او در صحبت هایش می گوید:

بررسی های اجرا شده توسط ادوبی نشان می دهند که فتوشاپ اجرا شده بر روی مک های دارای تراشه اپل M1 عملکردی %50 سریع تر را نسبت به مک های اینتل عرضه شده در سال 2019 و با سخت افزار مشابه، دارد. همچنین این بررسی ها نشان می دهد که فتوشاپ بر روی این مک ها عملکرد بسیار بهتری را دارد. Dahm درباره این موضوع می گوید که ما هنوز در اول راه مک های دارای تراشه اپل سیلیکون قرار داریم. او ادامه می دهد:

  • چرا خرید مک بوک پرو در حال حاضر منطقی نیست؟

Dahm همچنین می گوید که قدرت بالای تراشه اپل سیلیکون تیم توسعه دهنده فتوشاپ را تشویق کرده است تا ویژگی های اصلی فتوشاپ را به سطح بالاتری برسانند. به عنوان نمونه با توجه به قدرت بالای تراشه اپل M1، تیم توسعه دهنده توانست که عملکرد ویژگی های مانند Content Aware Fill، Auto Select Subject، Sky Replacement و ویژگی های مهم دیگر را بهبود دهد.

او در صحبت هایش می گوید:

Dahm در ادامه صحبت هایش می گوید که ادوبی به دنبال این است که از قدرت بیشتر مک های بعدی دارای تراشه اپل سیلیکون استفاده بهتری را بکند تا بتواند علاوه بر بهبود عملکرد این نرم افزار، جادوی واقعی فتوشاپ را به زندگی کاربران بیاورد.

او همچنین می گوید که تکامل پلتفرم اپل سیلیکون توسط اپل در گذر زمان، به ادوبی این اجازه را می دهد که بتواند به صورت پیوسته فتوشاپ را تغییر دهد و آن را به بهینه ترین حالت ممکن برای استفاده حداکثری از قابلیت های آن در بیاورد؛ بدون اینکه لازم باشد تا کابران برای اجرا کردن آن از ابزار رزتا استفاده کنند.

  • اپل ممکن است یک ویژگی بسیار محبوب را به کل خانواده آیفون 13 اضافه کند

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1617

به "فتوشاپ روی M1 سرعتی %50 بیشتر از مک بوک های 2019 با پردازنده اینتل دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فتوشاپ روی M1 سرعتی %50 بیشتر از مک بوک های 2019 با پردازنده اینتل دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید