چرا آیپد پرو نو وای فای 7 ندارد؟

به گزارش مجله میکونوس، چند روز پیش، اپل از نوترین تبلت های آیپد پرو خود با پردازنده قدرتمند M4، نسل نو قلم نوری و ویژگی های چشم گیر دیگر رونمایی کرد اما با کمال تعجب، در آیپد پرو نو خبری از وای فای 7 و فایوجی میلی متری نیست!

چرا آیپد پرو نو وای فای 7 ندارد؟

بسیاری از کارشناسان و هواداران اپل شوکه شدند که چرا از این دو فناوری بی سیم پیشرفته امروزی در نسل تازه آیپد پروها استفاده نشده است.

ابتدا تصور شد اپل در مراسم رونمایی به این ویژگی ها اشاره نکرده است ولی بعدا با مراجعه به صفحات مشخصات آیپد پروهای تازه در سایت اپل، معلوم شد Wi-Fi 7 و mmWave 5G از هر دو تبلت حذف شدند تا کاربران به سریع ترین اتصال های بی سیم امروزی دسترسی نداشته باشند.

آیا این، نشانه عقب افتادن اپل از زمان و محصولات پرچم دار رقبا است یا اینکه اپل نیازی به آن ها ندیده و دلایل خوبی برای حذف شان دارد؟

وای فای 7 در آیپد پرو تازه 2024؟ نه فعلا صبر کنید

عرضه آیپد پروهای تازه فرصتی بکر برای اپل بود تا محصولات اش را با فناوری عرضه کند ولی این طور نشد و اپل سراغ فناوری قدیمی تر یعنی استاندارد Wi-Fi 6E رفت.

Wi-Fi 6E هم برای استفاده های کنونی کاربران، به میزان کافی به روز و سریع است ولی هرچه باشد؛ تازهترین نسل وای فای نیست؛ در حالی که الان ده ها گوشی و تبلت و لپ تاپ با وای فای 7 داریم؛ مانند گوگل پیکسل 8 یا سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا.

اپل در برای اولین بار از وای فای 6E استفاده کرد و اکنون پس از دو سال هنوز روی این استاندارد وای فای تاکید دارد.

بن وود، تحلیل گر ارشد محصولات اپل از شرکت CCS Insight می گوید از حذف وای فای 7 متعجب شده است: در حالی که همه سخت افزار و ویژگی های تبلت آیپد پرو تازه از جمله پردازنده، صفحه نمایش و حتی قیمت ارتقا یافتند؛ پیش بینی همه ما این بود شاهد وای فای 7 باشیم.

پائولو پسکاتوره، بنیان گذار شرکت تحلیل گر PP Foresight اعتقاد دارد عرضه نسبتا کند محصولات وای فای 7، باعث شده اپل یک تنفس ایجاد کند و این شرکت تا سال آینده وقت دارد.

او می گوید چرخه کند ارتقای روترهای خانگی، علت دیگری است تا اپل سریعا سراغ یک فناوری تازه وای فای نرود؛ همان طور که نه تنها در تبلت ها بلکه در آیفون های اپل هم شاهد هستیم و همواره یک نسل وای فای عقب تر از پرچم دارهای اندرویدی هستند.

مردم هر سال یک آیفون تازه می خرند ولی چند سال به چند سال، روتر خانگی خود را عوض می نمایند؟ احتمالا چندین سال طول بکشد تا در هر خانه ای، یک روتر وای فای 7 ببینیم.

پس mmWave 5G کجا رفت؟

غافل گیرنماینده تر از نبود WiFi 7، حذف mmWave 5G است که در مدل های قبلی آیپد پرو استفاده شده است.

چرا اپل تصمیم گرفت یک دفعه تبلت های آیپد پرو تازه از شبکه های پشتیبانی ننمایند؟ خود اپل که هنوز هیچ توضیحی نداده است.

به طور کلی، فایوجی میلی متری در فواصل کوتاه، برترین کارایی و سرعت را دارد و در منطقه ها با تراکم جمعیتی بالایی مانند ورزشگاه های ورزشی استفاده می گردد. جایی که هزاران نفر همزمان در حال کوشش برای دسترسی به اینترنت هستند.

این فناوری می تواند سرعت باورنکردنی 2 گیگابیت بر ثانیه را بدهد ولی در محیط های شهری اصلا خوب نیست؛ به علاوه اینکه اپراتورهای بسیار کمی در دنیا، روی آن کار کردند و شما می توانید معدود شبکه های mmWave 5G پیدا کنید.

پائولو پسکاتوره می گوید علت اپل خیلی ساده و روشن است: برای 5G میلی متری خیلی زود است. اگر به اپراتورهای مخابراتی و سرویس های ارائه شده در 5G نگاه کنید؛ آن ها واقعا هنوز برای استفاده از امواج میلی متری آماده نیستند.

او اضافه نمود: شرایط مرغ و تخم مرغ است. زمانی که در سراسر دنیا به سرویسی دسترسی ندارید؛ پس چرا باید آن را ارائه کنید؟ با منطق اپل، شما باید کمی صبر کنید تا واقعا از آن پشتیبانی گردد.

بن وود هم می گوید شاید اپل بخواهد از تراشه سیلیکونی mmWave 5G خود برای محصولات اش استفاده کند و در این زمان، ترجیح می دهد در هزینه ها صرفه جویی کند.

شاید سایر تولیدنمایندگان گوشی و تبلت، احساس می نمایند ملزم به ارائه وای فای 7 و 5G میلی متری هستند و باید استانداردهای تازه اپراتورها را پشتیبانی نمایند ولی اپل می گوید چون فکر می کنیم تقاضا برای آن وجود ندارد؛ پس انجامش نمی دهیم.

منبع: شبکه چی
انتشار: 27 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1403 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2377

به "چرا آیپد پرو نو وای فای 7 ندارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا آیپد پرو نو وای فای 7 ندارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید