قیمت خودرو در بازار چقدر گران شد؟

به گزارش تور یونان ارزان، افزایش قیمت کارخانه ای بعضی محصولات شرکت های خودروسازی در ایران باعث افزایش قیمت خودرو بین دو تا شش میلیون تومان در بازار شده است.

قیمت خودرو در بازار چقدر گران شد؟

خبرنگاران -سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو با اشاره به آخرین شرایط بازار خودرو، گفت: بازار خودرو مدت زمان زیادی است که بدون مشتری مانده و معاملاتی صورت نمی گیرد. اگر معامله ای هم اجرا شده باشد برای خودرو های کمتر از 400 میلیون تومانی است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو با بیان اینکه در هفته گذشته بعضی از خودروهای داخلی گران شدند، گفت: قیمت خودرو طی چند روز گذشته افزایش داشته، که علت آن کاهش عرضه خودروسازان است؛ وقتی دارندگان خودرو احساس می نمایند که خودروسازان عرضه خودرو را کاهش داده اند، قیمت را افزایش می دهند.

مقدار افزایش قیمت

این مقام مسئول با بیان اینکه افزایش قیمت بین خودرو های داخلی متفاوت بوده و در بعضی شاهد افزایش 2 میلیونی و در بعضی 6 تا 7 میلیون افزایش یافته است، گفت: خودرو های سایپا از اول هفته تا به امروز بین 2 تا 3 میلیون و خودرو های ایران خودرو بین 4 تا 5 میلیون تومان افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو با اشاره به آخرین قیمت خودرو در بازار، گفت: سمند ال ایکس در بازار 256 میلیون تومان، پژو پارس 304 میلیون تومان، 207 دنده ای 338 میلیون تومان، پراید 131حدود 143 میلیون تومان، پراید 111 حدود 160 میلیون تومان خرید و فروش می گردد.

موتمنی با اشاره به اصلی ترین علت افزایش قیمت ها در بازار، گفت: اصلی ترین علت افزایش قیمت خودرو، کاهش عرضه به وسیله خودروسازان است.

او در مورد عرضه خودرو در بورس، گفت: اگر عرضه را بیشتر نمایند قیمت ها متعادل می گردد، نیازی به فروش در بورس نیست.

منبع: بیت ران
انتشار: 3 دی 1400 بروزرسانی: 3 دی 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1971

به "قیمت خودرو در بازار چقدر گران شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت خودرو در بازار چقدر گران شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید