مبتلایان به کرونا در لهستان با کاهش محدودیت ها افزایش یافت

به گزارش تور یونان ارزان، آمار وزارت بهداشت لهستان نشان می دهد که این کشور روز یکشنبه (31 فروردین) یک روز پیش از شروع کاهش بعضی از محدودیت های کووید-19 بیشترین افزایش را در موارد ابتلا به کرونا داشته است.

مبتلایان به کرونا در لهستان با کاهش محدودیت ها افزایش یافت

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری رویترز، لهستان روز یکشنبه 545 مورد ابتلای جدید را به ثبت رساند.

ماتئوش موراویتسکی (Mateusz Morawiecki) نخست وزیر لهستان پنج شنبه هفته پیش گفته بود که پارک ها و جنگل ها از روز دوشنبه بازگشایی خواهند شد و محدودیت های افراد در اجازه خرید از مغازه ها کاهش خواهد یافت.

اما بسیاری از محدودیت ها، از جمله پوشاندن دهان و بینی در خارج از منازل و پوشیدن دستکش های پلاستیکی هنگام خرید از سبزی فروشی ها و تعطیلی مدارس ادامه خواهد داشت.

تا روز یکشنبه 31 فروردین تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در لهستان 9 هزار و 287 مورد گزارش شده و 360 نفر جان باخته اند. وزارت بهداشت این کشور گفت حدود 11 هزار و 200 آزمایش در این روز اجرا شده است.

حزب حاکم ناسیونالیست عدالت و قانون (PiS) لهستان گفته است که به دنبال کاهش فشار مالی ناشی از این همه گیری است و محدودیت های قرنطینه در این کشور حدود 10 میلیارد زلوتی (واحد پول لهستان) معادل 2.4 میلیارد دلار در هر یک یا دو روز در این کشور هزینه داشته است.

افزایش روزانه شمار مبتلایان به کووید-19 در لهستان تقریبا در ماه آوریل (فروردین) در این کشور ثابت بوده است اما این کشور جهشی را در ماه مارس (اسفند) تجربه کرد که در عید پاک دوباره کاهش یافت. تا روز یکشنبه لهستان بیشتر از 500 مبتلای جدید در روز را گزارش نداده بود.

مقام های وزارت بهداشت لهستان می گویند که آمار آزمایش کرونا در سرانجام هفته گذشته (یکشنبه- دوشنبه) به دلیل تعطیلات عید پاک به حدود 5 هزار نفر در روز کاهش یافت.

رویترز نوشت: مقام های وزارت بهداشت لهستان برای اظهارنظر درباره علت افزایش شمار مبتلایان در روز یکشنبه (دیروز) در دسترس نبودند.

لهستان به عنوان بخشی از محدودیت ها تجمع بیش از دو نفر به استثنای خانواده ها را منع و به شهروندان توصیه نموده بود به جز در موارد ضروری، از منزل خارج نشوند.

اروپا به دلیل شیوع کرونا با روزهای سخت روبه رو بوده است. ایتالیا و اسپانیا بالاترین رقم مبتلایان را در سطح اروپا داشته اند.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1056

به "مبتلایان به کرونا در لهستان با کاهش محدودیت ها افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبتلایان به کرونا در لهستان با کاهش محدودیت ها افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید