مرکز هماهنگی همکاری های بین المللی امنیت دریایی طی روز های آینده افتتاح می گردد

به گزارش تور یونان ارزان، فرمانده نیروی دریایی ارتش با حضور در چابهار ضمن بازدید از ساختمان مرکز افتتاح هماهنگی همکاری های بین المللی امنیت دریایی از افتتاح این مرکز عملیاتی و اطلاعاتی طی روزهای آینده در چابهار اطلاع داد.

مرکز هماهنگی همکاری های بین المللی امنیت دریایی طی روز های آینده افتتاح می گردد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز با حضور در استان سیستان و بلوچستان ضمن بازدید از قسمت های مختلف ساختمان مرکز هماهنگی های همکاری بین المللی امنیت دریایی، از افتتاح این مرکز اطلاعاتی و عملیاتی با حضور مقامات لشکری و کشوری در آینده نزدیک در چابهار اطلاع داد.

وی گفت: پایش محیط امنیتی اقیانوس هند، افزایش آگاهی های محیطی به وسیله به اشتراک گذاشتن داده های هواشناسی و اقیانوس شناسی محلی و منطقه ای یکی از اهداف افتتاح این مرکز است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه نمود: ایجاد هماهنگی برای اقدام امنیت آفرین در دریا های آزاد و راهنمایی رزمایش های مرکب دریایی در منطقه چابهار و اقیانوس هند از دیگر فعالیت های این مرکز اطلاعاتی و عملیاتی خواهد بود.

دریادار حسین خانزادی، ایجاد محیط امن دریانوردی و مبارزه با ایجاد کانون های ناامنی در منطقه شمال اقیانوس هند را از دیگر فعالیت های این مرکز اسم کرد و گفت: ایجاد یک شبکه کنترل فرماندهی و هوشمند در این مرکز به مقامات لشکری و کشوری یاری می نماید تا بتواند در سوانح و بلا های طبیعی برترین تصمیم گیری را بگیرند.

بر اساس این گزارش، ریاست این مرکز بر عهده فرمانده نیروی دریایی ارتش خواهد بود و مسئولانی از سایر ارگان ها اعم از سازمان بنادر و کشتیرانی، شیلات، نفتکش، دریابانی، نیروی انتظامی و نیروی دریایی سپاه اعضای مرکز هماهنگی همکاری های بین المللی امنیت دریایی را تشکیل خواهند داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1824

به "مرکز هماهنگی همکاری های بین المللی امنیت دریایی طی روز های آینده افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز هماهنگی همکاری های بین المللی امنیت دریایی طی روز های آینده افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید