مشهورترین نسخه خطی قرون وسطایی دنیا

به گزارش تور یونان ارزان، مشهورترین نسخه خطی قرون وسطایی دنیا که اکنون به صورت آنلاین قابل مشاهده است، حدود 800 سال میلادی خلق شده و در کتابخانه کالج ترینیتی در دوبلین به نمایش در می آید.

مشهورترین نسخه خطی قرون وسطایی دنیا

این اثر که در پروژه های دیجیتالی شده آثار فرهنگی دنیا قرار گرفته، تمام صفحات خطی آن اسکن شده و به صورت آنلاین در دسترس علاقه مندان قرار گرفته شده است. این کوشش کتابخانه کالج ترینیتی به هر فردی این امکان را می دهد تا از جزئیات غنی کتاب Kells که مدت هاست به دلیل مینیاتورها و نورپردازی های خاص آن از تمام صفحه اش به خوبی نگهداری شده، بزرگنمایی نموده و از تماشای آن ها لذت ببرد.

این در حالی است که تصاویر مجلل این کتاب از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار بوده و دارای پالت وسیع تری نسبت به نسخه های خطی مشابه آن دوره هستند. این اثر غنی فرهنگی که شامل چهار انجیل عهد جدید می گردد، دارای یک طرح تزئینی غنی است که به دلیل جزئیات و ترکیب بندی های پویای خود، این چنین شناخته شده است.

در حالی که بسیاری دیگر از انجیل های Insular آن دوره از پالت رنگی کمتری استفاده می نمایند، اما رنگ های قرمز، زرد، نیلی، سبز، مسی و همچنین یاسی و بنفش از جمله رنگدانه ها و رنگ های غالب در این اثر دیدنی محسوب می شوند. این دست نوشته نام خود را از Abbey of Kells گرفته، جایی که قرن ها در آن نگهداری می شده است.

این کتاب تارخی از پوست گوساله ساخته شده که از مقاومت و ضخامت بالایی برخوردار است. همچنین 30 برگ از نسخه اصلی این کتاب قرون وسطی در طول قرن ها از بین رفته و لبه های این نسخه خطی در قرن نوزدهم میلادی اصلاح و نوسازی شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1635

به "مشهورترین نسخه خطی قرون وسطایی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشهورترین نسخه خطی قرون وسطایی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید