معاینه مسافران چین و آسیای شرقی در فرودگاه امام

به گزارش تور یونان ارزان، معاون بهره برداری شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: همه مسافران پروازهای از مبدا چین و آسیای شرقی توسط واحد بهداشت مرزی در فرودگاه امام معاینه می شوند.

معاینه مسافران چین و آسیای شرقی در فرودگاه امام

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، حسن خوشخو معاون بهره برداری شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اعلام کرد: براساس دستورالعمل های سازمان بهداشت جهانی و با همکاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مرکز بهداشت مرزی از سالیان گذشته در فرودگاه امام خمینی (ره) تشکیل شده است که کنترل شرایط بهداشت مسافران ورودی را برعهده دارد.

وی با بیان این که مطابق مقررات بین المللی این مرکز به صورت دائم و در شرایط عادی مسافرانی را که از لحاظ بهداشتی مشکوک هستند معاینه و مورد آنالیز قرار می دهد، اضافه کرد: هم زمان با شیوع بعضی بیماری ها این مرکز با انجام تمهیدات ویژه اقدام به آنالیز شرایط بهداشت مسافران می نماید.

به گفته خوشخو، هم زمان با گسترش ویروس کرونا مسافران تمام پروازهایی که از مبدا چین و آسیای شرقی وارد فرودگاه امام می شوند با استفاده از تجهیزات و دستگاه های این مرکز مورد آنالیز و معاینه قرار می گیرند. ضمن این که این معاینه شامل خدمه پروازی هم می گردد.

معاون بهره برداری شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) همچنین شرح داد: این حساسیت به نسبت کمتری در خصوص پروازهای کانکشن فرودگاه امام وجود دارد و برای مثال مسافرانی که از دبی وارد فرودگاه امام می شوند نیز به صورت راندوم (تصادفی) چک می شوند.

فرودگاه امام در هفته از 4 شهر در کشور چین پرواز مستقیم دارد.

تعداد مبتلایان به کرونا در چین به 729 تن افزایش یافته است و در مجموع در 29 استان این کشور حدود هزار و 287 مورد آلوده به این ویروس گزارش شده است. شمار قربانیان ویروس جدید کرونا به سرعت در حال افزایش بوده و تعداد جان باختگان از 24 تن به 41 نفر رسیده است.

شیوع یک ویروس اسرارآمیز از خانواده کرونا که باعث عفونت تنفسی یا ذات الریه در مبتلایان می گردد، برای نخستین بار در دسامبر سال 2019 در شهر ووهان واقع در استان مرکزی هوبئی چین گزارش شد. چین با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس تا به امروز راه های ورود و خروج 8 شهر را در استان هوبی بسته است.

این ویروس علاوه بر چین در 11 کشور دیگر از جمله آمریکا، فرانسه و استرالیا نیز مشاهده شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 774

به "معاینه مسافران چین و آسیای شرقی در فرودگاه امام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاینه مسافران چین و آسیای شرقی در فرودگاه امام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید