پلمب 200 واحد صنفی متخلف در شهرستان رفسنجان

به گزارش تور یونان ارزان، خبرنگاران/کرمان رئیس گروه سلامت محیط وکار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا ویروس200 واحد صنفی متخلف در رفسنجان پلمب شد.

پلمب 200 واحد صنفی متخلف در شهرستان رفسنجان

مجید رنجبر کاظمی عصر امروز 10 فروردین ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فعالیت های گروه سلامت محیط و کار برای جلوگیری از شیوع کروناویروس به دو دسته تقسیم شده است، اظهار کرد: دسته اول قبل از شیوع ویروس در کشور بود که شامل اقداماتی از جمله کنترل نیروها و کارگران چینی که در کارخانه های رفسنجان مشغول به کار بودند نسبت به مدت سفر به چین مورد آنالیز نهاده شد که خوشبختانه مورد مثبتی نداشتیم و افراد چینی هم که سفر نموده بودند قرنطینه شدند.

وی با بیان اینکه برگزاری جلسات آموزشی با کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای و بهورزان و دستورالعمل ها به مدارس و مدیران مدارس و همچنین گندزدایی مدارس از جمله اقدامات قبل از شیوع کرونا ویروس به کشور بود توضیح داد: بعد شیوع ویروس کرونا در کشور و شهرستان با تصویب کمیته پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در شهرستان رفسنجان به جزء 12 صنف مورد احتیاج مردم، کلیه صنف ها تعطیل شدند.

رئیس گروه سلامت محیط وکار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه تا امروز بیش از 1420 مورد بازدید از آرایشگاه ها، پمپ بنزین ها، مجتمع های رفاهی و هتل ها صورت گرفته است، گفت: از 3612 مورد بازرسی از سوپرمارکت ها، مراکز خرید و میوه فروشی ها 200 مورد پلمب و تعطیل شدند که از این تعداد 76 واحد سوپرمارکت و 74 واحد اماکن و آرایشگاه بودند.

رنجبر کاظمی با اشاره به اینکه به همت اتاق اصناف و اداره صمت رفسنجان همچنین کلیه مراکز عرضه قلیان و قهوه خانه ها تعطیل شدند و 27 مورد متخلف نیز پلمب شدند یادآور شد: از دیگر اقدامات برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نصب بنر آموزشی در نانوایی ها و آموزش های لازم به متصدیان نانوایی ها بوده است.

رئیس گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مطرح کرد: در صورت مشاهده هر گونه مورد مثبت در سطح شهرستان همکاران بهداشت که عضو تیم واکنش سریع هستند به محل اعزام واقدامات و توصیه های بهداشتی در مورد خانواده فرد مبتلا انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 988

به "پلمب 200 واحد صنفی متخلف در شهرستان رفسنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلمب 200 واحد صنفی متخلف در شهرستان رفسنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید