چگونه خانه خود را زیبا کنیم

به گزارش تور یونان ارزان، به یاری این جزئیات، جذابیت خانه تان را بیشتر کنید

تا حالا شده پا در خانه ای بگذارید و حس کنید انرژی خیلی خوبی ندارد؟ برخی اوقات منشأ این انرژی های بد خیلی واضح است مثل رنگ پوسته پوسته شده یا مبلمان مندرس، اما در برخی مواقع ممکن است عوامل نامعلومی داشته باشد.

چگونه خانه خود را زیبا کنیم

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

همه می توانند انرژی خانه های مختلف را حس نمایند، و هدف فنگ شویی هم ایجاد محیطی است که افراد در بر گرفته اش را از لحاظ سلامتی، ثروت و روابط محافظت نمایند.

از شلوغی و به هم ریختگی اجتناب کنید.

ظاهرا فنگ شویی فلسفه ضدشلختگی دارد که هزاران سال از فرهنگ مینیمالیسم امروزی جلوتر است. هر وسیله ای که در دوازده ماه اخیر استفاده نشده را دور بریزید، همینطور ضایعات و وسایل خراب و غیرقابل استفاده، چون این اشیا باعث ایجاد موانع می شوند. جین لانگوف، موسس مشاوران مضامین فنگ شویی در سیدنی و ملبورن هم با این نظر موافق است. او می گوید : اسباب و وسایل اضافه دست و پای شما را می بندد، سد راه شما و جریان انرژی می شوند، که در فنگ شویی مضر است. دیدن وسایل خراب و چیزهایی که دوست ندارید در گوشه و کنار خانه، انرژی منفی ایجاد می نماید. این موانع را از سر راه بردارید تا انرژی جریان پیدا کند.

ورودی خانه را گرم و صمیمی کنید.

ورودی خانه هم مانند دیگر نقاط آن باید عاری از به هم ریختگی و شلختگی باشد. اختصاص فضای کافی و مناسب برای کیف و کفش هم در این نقطه لازم است. پیشنهاد می کنیم یک جسم زیبا در قسمت ورودی قرار بدهید که چشم مخاطب را به داخل خانه بکشاند، مثل یک میز طاقچه ای با گل. هرگز آینه را در مقابل درب ورودی نگذارید تا انرژی و فرصت ها را به بیرون خانه راهنمایی می نماید. هیگینز توصیه می نماید دقیقا روبروی درب ورودی، یک تابلو یا تصویر زیبا قرار بدهید تا انرژی مثبت و فرصت ها را به زندگی شما وارد کند.

رنگ ها را به دقت انتخاب کنید.

قبل از نقاشی کردن دیوار تزئینی روشن، کمی تامل کنید. در فنگ شویی هر رنگ با یکی از چهار عنصر زمین، باد، آتش و آب همراه است و می تواند انرژی های خاصی به محیط بدهد. ویگینز هشدار می دهد رنگی که در استفاده از آن باید خیلی احتیاط کنید، قرمز است. این رنگ آتشین به شدت قدرتمند است و نباید در آشپزخانه استفاده گردد چون این اتاق به قدر کافی آتش به خود می بیند. در اتاق خواب هم نباید به کار ببرید چون به خوابی آرام یاری نمی نماید. هردو متخصص ما به افراد توصیه می نمایند از رنگ های خنثی که با خانه در هارمونی هستند استفاده نمایند. در اتاق خواب از رنگ های آرامش بخش و غیرهیجانی بهره ببرید.

مبلمان و اسباب خانه.

در چیدمان منزل دقت کنید. اجسام عظیم مثل تخت و کاناپه باید کنار دیوارهای محکم و پهن قرار بگیرند چون حس حمایت را منتقل می نماید. اگر در یک اتاق چندین کاناپه و مبل وجود دارد بهتر است آن ها را به شکل L بچینید، نه جلوی یکدیگر. این روش هماهنگی بیشتری دارد. لانگوف می گوید : یک لابی ایجاد کنید و کف آن قالی بیاندازید. مبلمان آن را طوری بچینید که فضا را تعریف کند و آن را پر نگه دارد، اما برای تردد افراد هم فضای کافی باشد. اتاق های نشیمن را با اسباب خیلی عظیم شلوغ نکنید.

هنر، گیاهان و دکور.

تا حالا شده در یک گالری تابلویی را ببینید و با خود فکر کنید که جالب است، اما چنین چیزی را در خانه ام آویزان نمی کنم؟ در طراحی دکوراسیون داخلی هم باید دقیقا همین روش را پیش بگیرید. لانگوف می گوید : آثاری هنری ای را انتخاب کنید که زیبا باشند و نسبت به آن ها حس خوبی داشته باشید. به طور کلی آثاری که در بازدیدنمایندگان و ساکنان حس منفی ایجاد می نمایند را استفاده نکنید.

اتاق مطالعه یا نشیمن، فضایی عالی برای گیاهان آپارتمانی است گل ها در فنگ شویی نماد بخت و اقبال خوب هستند، بهتر است از گل تازه بهره ببرید. لانگوف می گوید : گل هایی مثل رز، ارکیده، نیلوفر آبی، داوودی، بابونه و میخک صدپر معانی مختلفی دارند و باعث سعادت و فرخندگی می شوند. به طور مثال بابونه اقبال بلند و ثروت به همراه دارد، ارکیده برای عشق و باروری مفید است، و گل رز نماد ثروت و عشق است. گل و گیاه مصنوعی، تا زمانی که تمیز نگه داشته شوند ایرادی ندارد اما گل مرده و پلاسیده باید دور ریخته گردد

سال نوی چینی.

سال جدید خروس آتشین، چندین راهنمای بهسازی خانه به همراه دارد. Tai Sui یا همان دوک عظیم، یک خدای چینی است که تغییر و تحول انرژی آن بستگی به تقویم نجومی دارد. در سال 2017 دوک عظیم در طرف غرب می نشیند، یعنی در آن سمت خانه هیچ بازسازی یا محوطه سازی ای نباید انجام گردد. ویگینز هشدار می دهد که در این سال به صورت فیزیکی رو به غرب قرار نگیرید. در صورت احتیاج میز کارتان را جابجا کنید یا سر میز غذاخوری، موقعیت متفاوتی برای خود پیدا کنید. ایرادی ندارد هنگام نشستن پشت به غرب باشید، چون به این معنی است که دوک عظیم پشت و پشتیبان شماست.

منبع: بازسازی ساختمان
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1055

به "چگونه خانه خود را زیبا کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه خانه خود را زیبا کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید