بهترین رستوران های پوکت

به گزارش تور یونان ارزان، پوکت یکی از شهرهای تایلند است که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران خارجی به آن سفر می نمایند. غذاهای شرق آسیا به گونه ای است که اغلب ایرانی ها تمایلی به خوردن آن ها ندارند اما غذاهای تایلند وضعیت بهتری دارند. غذاهای دریایی پوکت بسیار مشهور هستند و بهشت سرآشپزهایی است که دوست دارند در مکانی شگفت انگیز کار نمایند. اگر شما هم دوست دارید به این شهر سفر کنید، با خبرنگاران همراه باشید تا با بهترین رستوران های پوکت آشنا شوید.

بهترین رستوران های پوکت

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

صنعت رستوران داری در پوکت رفته رفته رقابتی تر می گردد و در حال حاضر حدود دو هزار رستوران در سطح شهر وجود دارد. پس انتخاب بهترین مکان برای صرف غذا کمی سخت است. با ما باشید تا در این مقاله بهترین رستوران های پوکت را به شما معرفی کنیم:

آشپزخانه مادر تری، کاتا نوا

این رستوران تمام ویژگی های لازم برای صرف یک شام عاشقانه و افسانه ای را دارد. رستوران مادر تری مشرف بر پرتگاه دریای آندامان و ساحل ماسه های شنی در کاتا نوای رویال ویل است. محل فعلی این رستوران قبلا متعلق به خاندان سلطنتی تایلند بود. غذاهای دریایی کبابی این رستوران بسیار خوشمزه هستند. این رستوران 3 عامل فضا و موقعیت جغرافیایی، دکور زیبا و غذای خوب را باهم ترکیب نموده و حاصل آن یک رستوران بکر با غذاهای باکیفیت است. کاتا در 8 کیلومتری جنوب پاتونگ واقع شده است. چشم انداز بسیار زیبایی از پنجره رستوران پیش روی شما است و به خصوص غروب دل فریبی دارد. صاحب این رستوران یکی از معماران سرشناس تایلندی است و تمام هنر خود را به کار برده تا چنین مکان رویایی و مسحورنماینده ای را در این مکان زیبا بسازد. به محض ورود به رستوران حس ظرافت و زیبایی که در فضا پخش شده است، به شما منتقل می گردد. بیرون رستوران استخرهای سنگی و باغ های شگفت انگیزی وجود دارد و این زیبایی در کنار طنین موسیقی، تجربه شامی فوق العاده را برایتان به ارمغان خواهد آورد. ابرها در افق صف کشیده اند، آسمان سایه بر سر زمین انداخته و صدای شکستن امواج فیروزه ای در صخره های گرانیتی در فضا طنین انداز شده است.

در این رستوران هم غذاهای مدرن و هم غذاهای سنتی تایلندی عرضه می گردد. دو آشپز ماهر که یکی غذای مدرن می پزد و دیگری غذاها تایلندی، سکان دار آشپزخانه این رستوران هستند. قیمت غذاهای این رستوران گران است (البته با در نظر دریافت محیط و غذاهای باکیفیت قیمت مناسبی دارد). گوشت گوساله های این رستوران در سسی مخصوص خوابانده شده و آرام پخته می گردد که طعم بی نظیری دارد. ماهی های تن رستوران هم با پوره هویج، فلفل زرد سرخ شده و گوجه فرنگی گیلاسی سرو می گردد. رستوران مادر تری از 7 صبح تا 11 شب، آماده پذیرایی از میهمانان است.

رستوران آکوا

رستوران آکو یکی از بهترین رستوران های ساحل کالیم است که در شمال ساحل پاتونگ واقع شده است و فقط توسط یک دماغه سنگی از آن جدا شده است. آکوا یک رستوران مدرن ایتالیایی است که یک آشپز اهل ساردین، پخت وپز غذاهای آن را بر عهده دارد. این رستوران طراحی مدرن و چشم انداز بسیار زیبایی بر دریای آندامان دارد و قطعا یکی از مدعیان زیباترین رستوران پوکت است. فضای رستوران تم سیاه و سفید دارد. نور رستوران هم بسیار مناسب است و فضای دلنشینی ایجاد می نماید و در کل دکوراسیون شیکی دارد. این فضای زیبا به همراه یک آهنگ پس زمینه عالی و کارکنان بسیار خوب که به زبان انگلیسی مسلط هستند، دست به دست هم داده اند تا جوی مدرن و در عین حال صمیمی را ایجاد نمایند.

غذاهای سنتی این رستوران بسیار خوشمزه است و ارزش امتحان کردن را دارد چون سرآشپز به اصل رسپی ها دست نبرده و یک غذای اصیل به شما ارائه می نماید. سالادهای رستوران آکوا هم با مواد تازه درست می شوند و کیفیت بالایی دارند. قیمت های این رستوران کمی گران است و برای کسانی که صرفه جو و مقتصد هستند، جای مناسبی نیست. تمام کارکنان و سرآشپز این رستوران از حرفه ای های رستوران داری هستند و جای تعجبی ندارد که خدمات آن ها نیز حرفه ای و نمونه باشد. رستوران آکوا از ساعت 4 بعدازظهر تا 11 شب، میزبان گردشگران خوش خوراک است.

رستوران دودو

رستوران دودو یکی از دیگر رستوران هایی است که می توان طعم یک غذای فوق العاده را تجربه کرد. این رستوران نسبتا کوچک است و در نزدیکی ورودی مجموعه تفریحی لاگونا واقع شده است. در این رستوران فنون آشپزی فرانسوی، مدیترانه ای و آسیایی با هم ترکیب شده اند و عطر و طعم های مختلف را درهم می آمیزد و مشتریان با رضایت رستوران را ترک می نمایند. سرآشپز این رستوران در فرانسه دوره دیده و دودو محل مناسبی برای چشیدن طعم غذای فرانسوی با ترفندهای آسیایی است. این رستوران در ساختمانی شبیه خانه و در 2 طبقه واقع شده است و تم آن سیاه، سفید و قرمز بوده و در عین سادگی شیک و مدرن است. موسیقی لاتین با صدای کم در رستوران پخش می گردد که مشتریان در حین غذا خوردن با این موسیقی زیبا آرامش یابند.

در منوی رستوران دودو 43 غذا موجود است که در 4 دسته طبقه بندی شده اند: استارتر، سالاد، پاستا، غذای اصلی و دسر. اما منوی این رستوران سال به سال عوض شده و بهتر می گردد. در این رستوران حتما غذایی را می توان یافت که باب میل شما باشد. کسانی هم که طعم شیرین و شیرینی جات دوست دارند، می توانند از کیک شکلاتی و توت فرنگی خوشمزه رستوران دودو امتحان نمایند. این رستوران در تمامی ایام هفته، به جز دوشنبه ها از ساعت 6 عصر تا 11 شب، آماده پذیرایی از گردشگران علاقه مند به غذاهای سنتی و فرانسوی است.

رستوران بوت هاوس

بوت هاوس یک هتل 5 ستاره به همراه رستورانی بسیار معروف در تایلند است. این هتل و رستوران در ساحل کاتا قرار دارند و در فضایی مجلل، غذاهای لذیذ فرانسوی و آسیایی را با بهترین خدمات سرو می نماید. این رستوران بازسازی شده و شکل جدیدی به خود گرفته است و رنگ سفید همه جا را فرا گرفته است. این رستوران بزرگ و مجلل، هم از خیابان و هم به وسیله خود ساحل راه دارد. در وسط رستوران نیز راه پله ای واقع شده است که به تراس می رسد. ماهی های سرخ شده به همراه سبزی و روغن زیتون، تجربه طعمی فوق العاده ای را برایتان رقم خواهد زد. در هیچ کدام از رستوران های شهر پوکت، نمی توانید خدماتی که رستوران باون هاوس ارائه می دهد را پیدا کنید؛ تمامی کارکنان این رستوران بر وظیفه خود واقف هستند و به بهترین شکل از میهمانان خود پذیرایی می نمایند.

رستوران لاگائتالا

رستوران لاگائتانا یک رستوران کوچک و مشهور ایتالیایی است که فضایی خانوادگی دارد. جیووانی فرارا و همسر تایلندی اش صاحبان مهمان نواز این رستوران هستند که با برخورد صمیمانه خود، محیطی راحت را برای مشتریان به وجود می آورند تا افراد از خوردن غذا در این مکان بیشتر لذت ببرند. رستوران لاگائتالا در جاده پوکت، در مرکز شهر پوکت واقع شده است. قدمت ساختمان این رستوران به 80 سال می رسد و کف آن قرمز زنگ و سقف چوبی تیره و دیوارهای خردلی روشن و لیمویی دارد. آشپزخانه باز است و چند میز در اطراف آن قرار داده اند. این رستوران شیک و مدرن نیست اما بسیار راحت است و محیطی قدیمی دارد که شاید ما را یاد کافههای قدیمی ایران بیندازد. خدمات این رستوران استاندارد و مثال زدنی است. کارکنان آن هم چند سال است که در این رستوران کار می نمایند و جوان، مودب و حرفه ای هستند. این رستوران در تمامی ایام هفته به غیر از چهارشنبه ها باز است.

رستوران بریز (نسیم)

رستوران بریز بسیار زیبا است و در منطقه ای خوش آب وهوا به نام کیپ یامو واقع شده است. کیپ یامو در سواحل شرقی پوکت قرار گرفته و بسیار شیک و مدرن است و چشم انداز بسیار زیبایی بر کیپ یامو دارد. رستوران بریز غذاهایی مدرن و نو عرضه نموده و از تازه ترین مواد اولیه در تهیه غذاها استفاده می نماید. فضای این رستوران بسیار زیبا است و درختان محوطه، زیباییش را دو چندان می نماید. اندازه میزهای غذاخوری آن متنوع است و بسته به تعداد مشتریان، میزهای مناسبی وجود دارد. ستون هایی از تنه درختان در وسط رستوران به چشم می خورد و این احساس را در شما زنده می نماید که در طبیعت غذا می خورید؛ بیرون رستوران هم از دیدن یک استخر بی نهایت زیبا لذت خواهید برد. همه چیز در این رستوران با دقت انتخاب شده است و موسیقی ملایمی هم پخش می گردد.

کیفیت غذاهای این رستوران با برتررین رستوران های پوکت رقابت می نماید. دسرهای بسیار خوشمزه آن هم چیزی نیست که بتوان از آن گذشت. خدماتی هم که در این رستوران به مشتریان ارائه می گردد، مثال زدنی است و کارکنان آن رفتاری بسیار مودبانه دارند که تمام این شرایط باب میل مشتری است. این رستوران همه روزه از ساعت 12ظهر الی 10 شب باز است، اما روزهای یکشنبه از 12 تا 4 بعدارظهر باز است و فقط می توانید برای صرف ناهار به رستوران بریز بروید.

رستوران لوورساچ

رستوران لوورساچ در دامنه کوه فرل بارامه واقع شده است و یکی از رستوران های روباز در ساحل پاتونگ است. این رستوران دکور بسیار مدرن و شیکی دارد و تمام غذاهای آن از مواد تازه و باکیفیت تهیه می گردد. از رستوران لوورساچ چشم انداز بسیار زیبایی بر ساحل و شهر وجود دارد و می توانید زیبایی اشعه های طلایی خورشید را هنگام غروب نظاره گر باشید. ساختمان رستوران در 3 طبقه ساخته شده است و دکوراسیون آن شکوه و زیبایی لوازم خاورمیانه ای را دارد، مانند کوسن های ترکیه، گلدان های بزرگ، کارد و چنگال و بشقاب ورساچ. سالن غذاخوری و تراس این رستوران در 2 طبقه جداگانه قرار دارند که ظرفیت هر کدام از طبقات 40 نفر است. غذاهای این رستوران بسیار لذیذ هستند و توسط اعضای بین المللی Chaîne des Rôtisseurs مدیریت می گردد که شهرت دنیای آن ها به دلیل تخصص آشپزی آن ها است. غذاهایی مانند اردک با چاشنی موز و سس تمبر هندی، ماهی قزل آلا با لیمو و غذایی مثل گوشت بره که با سبزیجات و سیب زمینی تازه سرو می گردد، آن چنان هنرمندانه در طرح های زیبا در بشقاب ها ارائه می گردد که تمام هنر و تخصص کارکنان آن را به نمایش می گذارد.

منوی رستوران لوورساچ بسیار متنوع است و شامل استارتر، غذای اصلی و دسر می گردد. این رستوران فضایی بسیار صمیمی دارد و به علت این که محیط کوچکی دارد، تعداد کارکنان آن کم است. این رستوران مکان بسیار مناسبی برای صرف یک شام عاشقانه است. علی رغم فضای کوچک آن، می توان میهمانی خصوصی هم در آن برگزار کرد. رستوران لوورساچ همه روزه به جز روزهای سه شنبه از ساعت 5 عصر تا دیروقت، پذیرای میهمانان خود است.

رستوران آشپزخانه خانه

رستوران آشپزخانه خانه پروژه جدید سرآشپز Daniel Isberg در شمال خلیج پاتونگ است. طراحی زیبا و هنری این رستوران توسط هنرمندی استرالیایی اجرا شده است که شهرت او به دلیل استفاده از مواد بازیافتی و تبدیل وسایل کهنه و قدیمی به وسایل پرزرق وبرق هنری است. این رستوران در 2 طبقه ساخته شده است که طبقه دوم به شکل قایقی وارونه به سمت دریا است. با ورود به این رستوران خواهید فهمید که خلاقیت سازنده آن بدون محدودیت و سبک آن قابل تشخیص است. دکوراسیون آن بسیار شگفت انگیز است اما با این حال در آن احساس راحتی می کنید.

سرآشپز این رستوران مردی با اهداف بزرگ است و شعار او این است که سرآشپزی یک شغل نیست، یک سبک زندگی است. و در این رستوران کوشش می نماید که استعدادهای آشپزی خود را کاملا شکوفا کند. جدا از شام سرآشپز که به طور هفتگی عرضه می گردد، او یک منویی برای رستوران آماده نموده که قادر است تمام ذائقه های مشتریان را راضی نگه دارد. گزینه ها و کیفیت غذاهای این رستوران بسیار عالی است. رستوران آشپزخانه خانه همه روزه از ساعت 5 بعدازظهر تا دیروقت باز است.

رستوران Kan Eang@Pier

رستوران Kan Eang@Pier رستورانی است که سابقه زیادی دارد و غذاهای دریایی و محلی بسیار خوشمزه ای سرو می نماید. این رستوران در ساحل خلیج چالونگ و درست کنار اسکله واقع شده است. در این رستوران می توانید غذای خود را هم در فضایی سرپوشیده و هم در فضایی روباز میل کنید که چشم اندازی بر تفرجگاه ساحلی دارد. ترجمه Kan eang به معنی آسان است. محیط این رستوران بسیار آرام است و مشتریان احساس راحتی می نمایند. کسانی که به جزیره سفر می نمایند، حتما باید سری به این منطقه بزنند چون بخشی از هویت پوکت است. تخیل، سبک، طعم و سلیقه این چندصد متر را به یک رستوران زیبای شیشه ای و چوبی تبدیل نموده است که خاطره شبی به یاد ماندنی را در خاطر شما ثبت می نماید. هنگام غذا خوردن زیر درختان آلوچه که از قدیم آنجا قرار وجود دارند، نسیم دریا و دورنمای بی نظیر گوانگ هو روح شما را می نوازد. اگر هم دوست دارید در هوای گرم پوکت در فضای سرپوشیده غذا بخورید، 3 کولر وجود دارد که هوا را مطبوع می نماید.

غذاهای دریایی چینی و تایلندی مانند میگوی سرخ شده به همراه کره از غذاهای بسیار خوشمزه این رستوران است. این غذاها کم و سبک نیستند، پس کاملا سیر می شوید. کارکنان این رستوران جزو حرفه ای های این کار هستند و سابقه کار زیادی دارند. در این رستوران برای افراد ویلچری سطح شیب دار تعبیه شده است. در این رستوران همه روزه از ساعت 10 و نیم تا 11 شب به روی مشتریان باز است.

رستوران ایتالیایی لاگریتا

رستوران لاگریتا بدون شک یکی از رمانتیک ترین رستوران های پوکت است. این رستوران در جنوب خلیج پاتونگ در آماری پوکت واقع شده است که قبل از بازگشایی آن در سال 2014، در سال 2013 کاملا بازسازی شده است. دکوراسیون این رستوران با طراحی معاصر، بسیار زیبا است و در دو بخش آن شکل گرفته است. رستوران لاگریتا هم فضای سرپوشیده در اختیار مشتریان قرار می دهد و هم فضای سربسته. تراس دنج و مدرن آن نیز در طبقه دوم واقع شده است. هر دو قسمت این رستوران چشم انداز فوق العاده ای بر خلیج پاتونگ دارد و محل بسیار مناسبی برای صرف شام زیر سقفی از ستاره ها است که صدای آرامش بخش امواج و نسیم خنک دریا لذت تجربه شام عاشقانه را تکمیل می نماید. این رستوران از ساعت 10 صبح تا نیمه های شب آماده خدمت رسانی به مشتریان است.

رستوران طبقه پایین جو

رستوران طبقه پایین جو یکی از بهترین رستوران های پوکت است. این رستوران در دماغه گرانیتی واقع شده است که پاتونگ را از ساحل کالیم جدا می نماید و دورنمای بسیار زیبا و خیره نماینده ای مشرف بر دریای آندمان دارد. آشپزخانه این رستوران در دست یک سرآشپز ماهر و بااستعداد آمریکایی به نام آرن هوپر است که به طور خلاقانه ای طعم های مختلفی را از سراسر دنیا با هم ترکیب می نماید. محل بسیار زیبا و مناسب و غذاهای لذیذ، این رستوران را در لیست مکان هایی قرار می دهد که در سفر به پوکت، حتما باید بروید.

اولین چیزی که در ورود به این رستوران توجه شما را به خود جلب می نماید، رنگ سفیدی است که همه جای فضا را دربرگرفته است. دریا هم بخشی از دکوراسیون این رستوران است. این رستوران از تمامی اقشار سنی مشتری دارد اما جوان ها آن را بیشتر دوست دارند. سرآشپز همیشه در کوشش است که غذایی با بهترین کیفیت را عرضه کند. اولویت او در کارش استفاده از مواد اولیه تازه، سالم و باکیفیت است. غذاهای دریایی یا فیله گوشت گاو با تره فرنگی و سیب زمینی می توانند گزینه مناسبی برای غذای اصلی باشند. علاوه بر تمام مزیت هایی که در خصوص این رستوران گفتیم، خدمات و کارکنان خوب و خوش اخلاق را نیز اضافه کنید.

رستوران رایا

رستوران رایا یک رستوران ساده تایلندی در شهر پوکت است. این رستوران در یک عمارت بازسازی شده چینی-تایلندی واقع شده است که در اوایل قرن بیستم ساخته شده است. رستوران رایا به معنای واقعی، با غذاهای محلی خوشمزه مشتریان را به گذشته ها می برد، به طوری که ستاره های مشهور سینما، نخست وزیران و اشراف زادگان را هنگام سفر به پوکت به سمت خود می کشد. این رستوران در جاده نیو دیبوک در سمت قدیمی شهر پوکت واقع شده است و بهترین مکان برای سرو غذاهای اصیل تایلندی با بهترین کیفیت است. رستوران رایا حتی از بانکوک هم مشتری دارد و غذا را با هواپیما به بانکوک می فرستند.

اگرچه ساختمان این رستوران قدیمی است اما راه پله ای که در وسط رستوران واقع شده است، همان راه پله های 100 سال پیش است و از زمان احداث آن تاکنون عوض نشده است. کاشی های موزائیکی کف زمین هم اصل هستند و تاکنون تعویض نشده اند. رستوران رایا در مجموع برخلاف رستوران های دیگر پوکت، جوی چینی-تایلندی دارد که گردشگران زیادی را جذب نمی نماید و اغلب مشتریان آن را مردم محلی، اقوام و کسبه محل تشکیل می دهند. تصنیف محلی تایلند با آهنگ پیانو به اجرا درمی آید. روشنایی رستوران کمی بیشتر از حد نرمال است و از چراغ های نئون استفاده نشده است و هیچ کس نمی تواند ادعا کند که این رستوران محلی برای صرف یک شام عاشقانه است. اما اگر به دنبال یک غذای باکیفیت آسیایی هستید، رستوران رایا جایی است که باید بروید. علی رغم کیفیت بالای غذاها و شهرت آن در کل تایلند، قیمت غذاها بالا نرفته و بسیار مناسب است. خدمات آن هم بسیار مناسب است و به گرمی از مشتریان پذیرایی می گردد. رستوران رایا همه روزه از ساعت 10 صبح الی 10 شب میزبان دوستداران غذاهای تایلندی است.

رستوران سیام قدیمی

رستوران سیام قدیم محیطی بسیار مناسب و آرام برای صرف شام اصیل تایلندی است که در خلیج ناکالای، در ساحل خصوصی و مجلل تاورن بیچ ویلج و اسپا واقع شده است. این رستوران جزو معدود رستوران هایی در پوکت است که مشتریان آن هنوز هم می توانند از خوردن یک شام اصیل و سلطنتی تایلندی در میان شن های ساحل لذت ببرند. رستوران سیام قدیمی شامل 3 بخش است: فضای سرپوشیده، فضای روباز در حیاط و فضای کنار ساحل. غذاهای این رستوران مخصوص خود تایلند است و شامل تنوع غذایی 4 منطقه شمال، شمل شرقی، مرکز و جنوب این کشور می گردد. صرف شام در سیام قدیمی، تجریه خوردن غذایی بی نظیر در محلی زیبا به همراه خدمات فوق العاده است.

این رستوران در سمت غربی ساحل قرار گرفته است که 3 ساختمان یک طبقه به شکل U دارد. فضای سرپوشیده آن کاملا از چوب درخت ساج ساخته شده است و دکوراسیون آن شکل گرفته از اشیای چوبی کنده کاری و عکس های قدیمی است. حیاط رستوران نیز سنگ فرش شده و شبیه مکانی در گذشته های دور است و میهمانان را به سفر در زمان می برد. اما پرطرفدارترین بخش این رستوران، ساحل آن است که چشم اندازی باشکوه و تحسین برانگیز بر خلیج پاتونگ دارد. فاصله میان میزها از هم زیاد است و میز و جایگاه ها زیر درختان قرار گرفته اند که فانوس کوچکی هم از آن آویزان است و فضایی بسیار عاشقانه را به ارمغان آورده است. در این محیط رمانتیک، موسیقی کلاسیک در فضا پخش می گردد و از 22 سال پیش این کار انجام می گردد.

منوی رستوران سیام قدیمی تلفیقی از غذاهای تمام مناطق تایلند است. رسپی این غذاها همان دستورالعمل هایی است که از قرن ها پیش، برای پخت غذاهای خاندان سلطنتی به کار گرفته می شد. دو سوپ معروف تایلندی (سوپ تند میگو و سوپ نارگیل با مرغ) در منوی این رستوران واقع شده است. یکی از بهترین غذاهای اصلی منوی آن، مرغ سرخ نموده با بادام هندی است. شما می توانید غذاهایی مانند غذاهای دریایی، گوشت و غذاهای گیاهی را با میزان تندی دلخواه خودتان سفارش دهید. این رستوران همه روزه از ساعت 6 عصر تا 10 و نیم شب میزبان مشتریان است.

منبع: کجارو / phuket.com
انتشار: 14 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 372

به "بهترین رستوران های پوکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین رستوران های پوکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید