برترین غذاهای خیابانی هانوی؛ ویتنام!

به گزارش مجله میکونوس، در سفر به هانوی، مرکز تاریخی ویتنام می توان از کشف طعم های تازه لذت برد. در این شهر طیف گسترده ای از غذاهای خیابانی با طعم و مزه های مختلف در دسترس مشتریان است و علاقه مندان به غذا می توانند آن ها را با مبلغ پایینی تهیه نمایند. این غذاها در واقع یکی از عناصر اصلی فرهنگ ویتنامی محسوب می شوند. بنابراین کمتر گردشگری بدون چشیدن طعم غذاهای خیابانی هانوی این شهر را ترک می نماید. در این مقاله قصد داریم برترین غذاهای خیابانی هانوی را معرفی کنیم. با خبرنگاران همراه باشید تا با این غذاهای خوشمزه آشنا شویم.

برترین غذاهای خیابانی هانوی؛ ویتنام!

غذاهای خیابانی هانوی

ساندویچ بَن می(Banh Mi)، یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی هانوی

ساندویچ بن می(Banh Mi)، یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی هانوی است. این غذا ترکیبی منحصربه فرد از آشپزی ویتنامی و فرانسوی را به گردشگران هدیه می نماید. بن می همان نان باگت ترد است که با مواد مختلفی مانند کره، گوشت، سبزی، سس سویا، فلفل چیلی، فلفل تند و جعفری پر می شود و در بیشتر اغذیه فروشی ها و کافه های اطراف شهر قابل دسترس است. اما ساندویچ فروشی Banh Mi25 و مجموعه Banh Mi Pho Co در منطقه هوان کیم برترین مکان ها برای چشیدن طعم این غذا هستند. این مجموعه ها همه روزه از ساعت 7 صبح تا 9 شب باز هستند و ساندویچ بن می را با قیمت 0.65 تا 1.3 دلار برای مشتریان سرو می نمایند.

فو گا(Pho Ga) معروف به سوپ نودل ویتنامی

فو گا(Pho Ga) معروف به سوپ نودل ویتنامی یکی از برترین غذاهای خیابانی هانوی محسوب می شود که مواد اولیه آن شامل نودل برنج بان فو، آب گوشت، تکه های مرغ یا گوشت گاو، جوانه لوبیا، پیاز، گشنیز و لیموترش است. سوپ فو گا یک غذای محلی عالی برای روزهای سرد است و در شهرهای مختلف ویتنام طرف داران زیادی دارد. هر فرد باتوجه به ذائقه و سلیقه خود می تواند از سس فلفل یا سرکه به عنوان چاشنی در این غذا استفاده کند. سوپ فو گا در قرن 20 و تحت تأثیر آشپزی فرانسوی به وجود آمد و در جریان جنگ ویتنام دستور پخت آن به سراسر کشور انتقال داده شد. در حال حاضر رستوران های Pho Ga Tien، Pho Ga Nguyet و Pho Ga Huyen Huong خوشمزه ترین فو گاها را برای مشتریان آماده می نمایند و مکان های مناسبی برای چشیدن طعم این غذا هستند.

چا کا(Cha Ca)، از خاص ترین غذاهای خیابانی هانوی

چا کا(Cha Ca)، از خاص ترین غذاهای خیابانی هانوی است که همان ماهی کبابی به سبک هانوی محسوب می شود. قدمت این غذای خوشمزه به قرن نوزدهم بازمی شود. برای تهیه چا کا ابتدا ماهی را با موادی مانند زنجبیل، زردچوبه، سیر و شوید مزه دار نموده و بعد آن را کباب می نمایند. سپس این غذا با نودل برنج، انواع سبزیجات مانند شوید، بادام زمینی و سس سرو می شود. برترین رستوران های هانوی برای چشیدن طعم چا کا شامل رستوران های Cha Ca Thang Long، Cha Ca La Vong و رستوران Vua Cha Ca در منطقه هوان کیم هستند.

رول برنجی بَن کوئن(Banh Cuon)، از برترین غذاهای خیابانی هانوی برای صبحانه

رول برنجی بَن کوئن(Banh Cuon)، از برترین غذاهای خیابانی هانوی برای صبحانه است. برای تهیه این غذا برنج بخارپز شده و خمیری را به صورت نازک پهن می نمایند و داخل آن را با انواع گوشت چرخ نموده و قارچ پر می نمایند. سپس این غذا با سسی که از سس ماهی، شکر، سرکه، سیر و فلفل تهیه شده سرو می شود. بعلاوه ممکن است داخل این غذا با مواد دیگری مانند میگو، مرغ یا مواد گیاهی پر شود. رستوران های Banh Cuon Ba Xuan و Banh Cuon Ba Hoanh در هانوی برترین رول های برنجی بن کوئن را برای مشتریان سرو می نمایند.

پنکیک ویتنامی بن سئو(Banh Xeo)، با طعم ترد و خوشمزه

پنکیک ویتنامی بن سئو(Banh Xeo)، با طعم ترد و خوشمزه خود یکی دیگر از برترین غذاهای خیابانی هانوی است. این پنکیک زردرنگ از آرد برنج، شیر نارگیل و زردچوبه تهیه شده و داخل آن با موادی مانند گوشت، میگو، جوانه لوبیا، پیاز خرد شده و قارچ پر می شود. هنگام سرو، مشتریان تکه های پنکیک آماده شده را جدا می نمایند و آن را در کاهو یا برنج پیچیده و با سسی که از سس ماهی، شکر، لیموترش، سیر و فلفل دلمه ای درست شده طعم دار می نمایند. بن سئو یکی از غذاهای گیاهی ایده آل برای گیاه خواران هم محسوب می شود. علاقه مندان به این غذا می توانند برترین بن سئوها را در پنکیک Zòn و رستوران کای مام(Cai Mam Restaurant) نوش جان نمایند.

گوی کوئن(Goi Cuon)، لذیذ ترین رول بهاری هانوی

گوی کوئن(Goi Cuon)، لذیذ ترین رول بهاری هانوی است که به جز طعم عالی، ظاهر بسیار زیبایی هم دارد. این غذا از نودل های ورمیشلی، میگو، تکه های گوشت، ریحان، خیار، ماش سرخ شده و کاهو تهیه می شود. برای آماده سازی این غذا، مواد اولیه در کاغذ برنج شفاف پیچیده شده و در نهایت به صورت رول های رنگارنگ درمی آیند. سپس رول ها با سس هویسین، پودر فلفل چیلی و تکه های بادام زمینی سرو می شوند. در بسیاری از مراکز عرضه نماینده گوی کوئن از مشتریان خواسته می شود تا بر اساس سلیقه و ذائقه خود میزان مواد اولیه داخل رول را معین نمایند. این غذای خوشمزه را می توان یکی دیگر از برترین غذاهای خیابانی هانوی دانست که ضرری هم برای سلامتی ندارد.

کا خو تو(Ca Kho To)، از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی هانوی

کا خو تو(Ca Kho To)، از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی هانوی است که از ماهی تهیه می شود. برای تهیه این غذا ابتدا فیله های ماهی را داخل سس تهیه شده از سس ماهی، سویا، شکر، موسیر، سیر، سبزیجات معطر و ادویه های مختلف مزه دار می نمایند و آن را درون قابلمه سفالی باحرارت کم می پزند تا کاراملی شود. کا خو تو دارای عطر و طعمی بی نظیر است و معمولاً با برنج سفید و سبزیجات تازه سرو می شود.

می قوانگ(Mi Quang) یا نودل زردچوبه ای ویتنامی

می قوانگ(Mi Quang) یا نودل زردچوبه ای ویتنامی در تمام اغذیه فروشی ها و رستوران های شهر هانوی عرضه می شود. این غذا متعلق به شهر دا نانگ است و از ویژگی اصلی آن می توان به رنگ زرد نودل برنج اشاره نمود. برای تهیه می قوانگ، نودل برنج را با موادی مانند آب گوشت و استخوان، موسیر، سیر، سس ماهی، فلفل سیاه، میگو، گوشت کبابی و تخم بلدرچین آب پز ترکیب می نمایند. بعلاوه ویتنامی ها برای مزه دار کردن این غذا از سبزیجات معطری مانند گشنیز، ریحان، کاهو، بادام زمینی، کراکر برنج کنجدی و گل موز خرد شده استفاده می نمایند.

بون تیت نوآنگ(Bun thit nuong)، یک طعم به یادماندنی از غذاهای خیابانی هانوی

بون تیت نوآنگ(Bun thit nuong)، یک طعم به یادماندنی از غذاهای خیابانی هانوی را در فکر گردشگران به یادگار می گذارد. این غذا هم مانند بسیاری از غذاهای ویتنامی از نودل برنج تهیه می شود. در تهیه بون تیت نوآنگ موادی مانند خیار خرد شده، کاهوی خرد شده، ترشی ترب سفید، جوانه لوبیا، بادام زمینی خرد شده، ریحان و نعنا را به نودل برنج اضافه می نمایند و سپس روی آن تکه های گوشت سردست گریل شده قرار می دهند. این غذا سوپی و آبکی نیست و با سس نواک چام سرو می شود.

کوم تام(Com Tam)، برنج شکسته ویتنامی

کوم تام(Com Tam)، برنج شکسته ویتنامی است که یکی دیگر از خوشمزه ترین غذاهای هانوی محسوب می شود. این غذا با پیازچه، نیمرو و انواع مختلفی از گوشت تهیه شده و در وعده های صبحانه یا ناهار سرو می شود. بعلاوه ویتنامی ها در کنار این غذا از موادی مانند ترشی و شور سبزیجات، گوجه و خیار خرد شده و سس نوآک چام ویتنامی استفاده می نمایند. کوم تام در بیشتر اغذیه فروشی های هانوی عرضه می شود و علاقه مندان می توانند با قیمت کمی این غذای خوشمزه را خریداری نمایند.

بان تام(Banh Tom)، گل سرسبد غذاهای خیابانی هانوی

بان تام(Banh Tom)، را می توان گل سرسبد غذاهای خیابانی هانوی دانست. این غذا از میگوهای سرخ شده با خمیر سیب زمینی شیرین تهیه می شود. ویتنامی ها هنگام سرو از موادی مثل سبزی و ترشی سبزیجات، کاهو، سس ماهی، شکر، سیر، سرکه و فلفل در کنار این غذا استفاده می نمایند. برترین مکان برای چشیدن طعم بان تام رستوران بان تام هانگ بو(Banh tom Hang Bo) در هانوی است.

برنج چسبناک ویتنامی ژوی(Xoi)، یک غذای ساده اما خوشمزه

برنج چسبناک ویتنامی ژوی(Xoi)، یک غذای ساده اما خوشمزه است که از برنج چسبناک و مواد مختلفی مانند تخم مرغ، گوشت، لوبیا، بادام زمینی و کنجد تشکیل شده است. در این دسر خوشمزه بعلاوه می توان از موادی مثل خمیر ماش و موسیر سرخ شده استفاده کرد. برترین مکان ها برای خوردن این غذای خوشمزه در هانوی رستوران های ژوی ین(Xoi Yen) و ژوی گا هانگ هام(Xoi Ga Hang Hom) هستند.

سخن پایانی درباره برترین غذاهای هانوی

در این مقاله 11تا از برترین غذاهای خیابانی هانوی را معرفی کردیم. این غذاها عطر و طعمی بی نظیر دارند و با قیمت مناسبی در دسترس هستند. به طورکلی هانوی، مرکز ویتنام یک مکان عالی برای ماجراجویی آشپزی است و گردشگران می توانند در این شهر از چشیدن طعم های شگفت انگیز غذاهای ویتنامی لذت ببرند.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 شهریور 1403 بروزرسانی: 10 شهریور 1403 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2392

به "برترین غذاهای خیابانی هانوی؛ ویتنام!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین غذاهای خیابانی هانوی؛ ویتنام!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید