کارهایی که برای خوشگذرانی در پوکت باید انجام داد!

به گزارش تور یونان ارزان، تایلند، یکی از کشورهایی است که در سال های اخیر مود توجه گردشگران ایرانی قرار گرفته و سالانه بسیاری از هموطنان عزیزمان را به سمت خود می کشاند. دلیل این محبوبیت علاوه بر زیبایی های طبیعی و مکان های توریستی تایلند، فرهنگ مردم، آداب و رسوم و رژیم غذایی آنان بوده که برای گردشگران و افرادی که دوست دارند سفری متفاوت را تجربه نمایند، بسیار جذاب است. جزیره پوکت یکی از پرگردشگر ترین بخش های تایلند محسوب می گردد. این جزیره زیبایی های طبیعی و توریستی فراوانی داشته و تفریحات فوق العاده جذابی را برای بازدیدنمایندگان و مسافران فراهم نموده است. شما می توانید در سواحل پوکت به تفریح بپردازید یا با تورهای طبیعتگردی همراه شده و جنگل های سرسبز و گرمسیری را به تماشا بنشینید. در هر حال، جاهای دیدنی پوکت بسیار بوده و می توانند روزها و ساعت ها شما را سرگرم نمایند. اگر قصد سفر به تایلند و بازدید از جاذبه های گردشگری پوکت را دارید، باید یک برنامه درست و حساب شده برای خود داشته باشید تا بتوانید از مهمترین جاذبه های توریستی و تفریحی استفاده نمایید. در این بخش تصمیم داریم در این برنامه ریزی به شما یاری نموده و مهمترین کارهایی که برای خوشگذرانی در پوکت می توانید انجام دهید را برای شما معرفی کنیم.

کارهایی که برای خوشگذرانی در پوکت باید انجام داد!

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

معبد وات چالونگ

با توجه به اینکه دین اغلب مردم تایلند بودایی است، معابد در این کشور از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نماد تایلند محسوب می شوند. در پوکت نیز 30 معبد وجود دارد که اگر علاقمند به بازدید از اماکن تاریخی و بناهای فرهنگی باشید، می توانید تعدادی از آن ها انتخاب نموده و زمانی را برای بازدید از آن ها اختصاص دهید. اما در بین همه این معبدها، پیشنهاد می کنیم بازدید از معبد وات چالونگ (Wat Chalong) را به هیچ عنوان از دست ندهید. معبد وات چالونگ یکی از جاهای دیدنی پوکت و متعلق به قرن 19 میلادی است که مورد استقبال بسیاری از مردم محلی برای عبادت و گردشگران برای بازدید قرار می گیرد. در اطراف این معبد ساختمان های زیادی دیده می شوند که بزرگترین آن ها ساختمان چدی (Chedi) نام دارد. در این ساختمان که یکی از جاذبه های گردشگری پوکت بوده، می توانید مجسمه هایی از بودا را مشاهده کنید. اما مهمترین چیزی که در اینجا نگهداری می شود، استخوان انگشت بودا است. بر روی دیواره های ساختمان نیز نقاشی هایی از بودا را می بینید که برای تزیین از آن ها استفاده شده است.

بازدید از بودای بزرگ

پس از بازدید از معبد وات چالونگ که یکی از جاهای دیدنی پوکت هست، می توانید به تماشای مجسمه بودای بزرگ در نزدیکی این معبد بروید. این مجسمه یکی از جاهای دیدنی پوکت محسوب می شود که بر روی کوه نکرد (Nakkerd) واقع شده است. مجسمه بودا دارای 45 متر ارتفاع، 25.45 متر عرض و حدود 135 تن وزن بوده که تماما از سنگ مرمر ساخته شده است. این مجسمه تصویری از بودا را به نمایش گذاشته که بر روی سکویی نشسته است. بودای بزرگ یکی از گران قیمت ترین مجسمه های دنیا است که بخش عمده ای از بودجه ساخت آن از یاری های مردمی تامین شد. اگر توانایی بالا رفتن از کوه را به هنگام خوشگذرانی در پوکت داشته باشید، می توانید عظمت و بزرگی این مجسمه را از نزدیک درک کنید. ضمن اینکه یک نمای 360 درجه از این جزیره و خلیج اطراف را در زیر پای خود در حین خوشگذرانی در پوکت خواهید داشت.

انجام بازی ها و تفریحات ساحلی

یکی از جذاب ترین بخش های خوشگذرانی در پوکت، سواحل دیدنی و بی نظیر آن است. ساحل های توریستی مختلفی در این جزیره دیده می شوند که می توانید در کنار آن ها استراحت نموده و از تفریحات و بازی های ساحلی متنوعی که برای بازدیدنمایندگان تدارک دیده شده، لذت ببرید. یکی از مشهورترین و البته زیباترین سواحل پوکت که پیشنهاد می کنیم به هیچ عنوان از دست ندهید، ساحل توریستی پاتونگ (Patong) هست. بهترین زمان برای بازدید از این ساحل که یکی از جاذبه های گردشگری پوکت بوده، هنگام غروب آفتاب است. شما می توانید تصاویر بی نظیری از غروب آفتاب را در ساحل پاتونگ به تماشا نشسته و سپس از حضور در کلوب های شبانه آن لذت ببرید. اگر به همراه خانواده سفر می کنید، توصیه می کنیم ساحل زیبای کارون (Karon) را برای بازدید انتخاب نمایید. ساحل کارون سومین ساحل طولانی پوکت محسوب شده و تفریحات متنوعی را برای بازدیدنمایندگانش در نظر گرفته است. از جمله مواردی که پیشنهاد می کنیم در این ساحل حتما تجربه نمایید، غواصی است. تماشای دنیای زیر دریا در آب های زیبای دریای ماندمان یکی از جذاب ترین و به یادماندنی ترین بخش های سفر شما خواهد بود. پس از غواصی یا تفریحات دیگر می توانید در بازارهای شبانه این ساحل به گشت و گذار بپردازید. ساحل دیگری که می توانید برای گشت و گذار و انجام تفریحات ساحلی انتخاب نمایید، ساحل لایان (Layan) است. این ساحل که یکی از جاهای دیدنی پوکت بوده، به دلیل دور بودن کمتر مورد استقبال قرار گرفته و به همین دلیل خلوت تر و آرامتر از دیگر سواحل پوکت هست. از این رو برای کسانی که دوست دارند تا در سکوت به استراحت بپردازند، بسیار مناسب است.

غواصی در آب های شفاف پوکت

یکی از جذاب ترین و زیباترین آفریده های خدا، ماهی های رنگارنگ و جانوران دریایی هستند که تماشای آن ها در آب های شفاف و آبی رنگ پوکت جلوه ای دیگر دارد. اگر دوست دارید دنیای جذاب زیر دریا را تماشا کنید، باید لباس غواصی پوشیده و به زیر آب بروید. شما می توانید این کار را با استفاده از اسکوبا (وسیله ای برای تنفس زیر آب) تجربه نموده و تا اعماق اقیانوس پیش بروید. غواصی اسکوبا (Scuba) به وسیله موسسات مختلفی قابل انجام است و معمولا در مکان هایی چون جزیره فی فی (Phi Phi)، تپه شقایق دریایی و کشتی قدیمی غرق شده ارائه می شود. برای انجام غواصی حرفه ای تر می توانید به وسیله انجمن مربیان حرفه ای غواصی (PADI) وارد عمل شده و حتی یک گواهینامه رسمی نیز در این زمینه دریافت نمایید. در هر حال سواحل زیبای پوکت و آب های شفاف و آبی رنگ آن بهشت غواصان محسوب می شود که به هیچ عنوان نباید آن را در حین خوشگذرانی در پوکت از دست داد.

بازدید از موزه خطای چشم یا تریک آی (Trickeye)

یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری پوکت، موزه خطای چشم است که می تواند شما را ساعت ها سرگرم کند. این موزه دارای 5 گالری است که هرکدام از آن ها موضوع خاصی را دنبال می نمایند. این گالری ها روی هم رفته 100 نقاشی بزرگ و سه بعدی را به نمایش گذاشته اند. برای ایجاد تصاویر سه بعدی بر روی یک سطح دو بعدی از مهارت های هندسی خاصی استفاده شده که باعث خطای دید می شود. هیجان انگیزترین بخش موزه عکس های زیبایی است که می توانید در کنار نقاشی ها از خود داشته باشید. در واقع شما بخشی از این نقاشی ها هستید و با دریافت ژستی مناسب می توانید تصاویر خارق العاده را ثبت نمایید.

بازدید از گیبون ها

گیبون (Gibbon) یا میمون درازدست، گونه ای از میمون ها هستند که توانایی بالایی در پرش از روی درختان جنگل دارند. آن ها می توانند با سرعت 56 کیلومتر بر ساعت حرکت نمایند و از شاخه ای به شاخه دیگر تاب بخورند. گفته می شود این میمون ها تا 8 متر قدرت پرش دارند، متاسفانه تعداد این میمون ها رو به کاهش بوده و نسل آن ها در خطر انقراض واقع شده است. از این رو پروژه ای با نام پروژه بازپروری گیبون در پوکت اجرا می شود که هدف آن حفظ و گسترش نسل گیبون هاست. اگر علاقمند به دنیای حیوانات هستید و دوست دارید تا قدمی در راستای حفظ محیط زیست بردارید، پیشنهاد می کنیم به مرکز نگهداری و بازپروری گیبون ها در بین جاهای دیدنی پوکت رفته و آن ها را از نزدیک مشاهده نمایید. این مرکز آموزش هایی برای بازدیدنمایندگان در نظر گرفته است که در آن گیبون ها را معرفی نموده و نکاتی را در جهت عدم آزار رساندن و حمایت از آن ها بیان می نماید.

مسابقات بوکس تایلندی

موای تای (Muay Thai) یا مشت زنی به شیوه تایلندی ورزش ملی تایلند محسوب شده و قدمت آن به قرن شانزدهم میلادی برمی شود. موای تای در سال های اخیر در سطح بین المللی نیز مورد توجه واقع شده تا جایی که بسیاری از گردشگران برای آموزش این نوع بوکس به تایلند سفر می نمایند. در این ورزش، فرد از تمامی قسمت های بدن خود مانند زانوها، آرنج ها و مشت های خود استفاده نموده و سلاح های مختلف را تقلید می نماید. مثلا ساق پاها به عنوان زره عمل نموده و از دست ها به عنوان چاقو استفاده می شود. اگر از علاقمندان به این نوع ورزش باشید، می توانید به ورزشگاه بوکس پاتونگ رفته و نبردها را از نزدیک مشاهده کنید. در صورتیکه بخواهید موای تای را یاد بگیرید، باید در جلسات آموزشی شرکت نموده و نبردهای سختی را با حریفان خود انجام دهید.

آموزش تهیه پد تایلندی

یکی از جذاب ترین در زمان خوشگذرانی در پوکت، چشیدن طعم غذاهای خوشمزه و البته متفاوت آن هاست. شما می توانید غذاهای خوشمزه تایلندی را در رستوران های این شهر نوش جان کنید یا اینکه در بازارها و غرفه های خیابانی غذاهای محلی تایلندی را امتحان نموده و حتی گاها طرز تهیه آن ها را نیز از نزدیک مشاهده نمایید. از جمله غذاهایی که پیشنهاد می کنیم در حین خوشگذرانی در پوکت حتما طعم آن ها را بچشید، تام یام گونگ (Tom Yam Goong)، تام خا گای (Tom Kha Gal) و پد تایلندی (Pad Thai) نام دارند. پد یکی از لذیذترین غذاهای تایلندی است. اغلب گردشگران پس از خوردن این غذا تمایل دارند طرز تهیه آن را نیز یاد بگیرند تا بتوانند آن را در خانه درست نموده و میل نمایند. برای یاد دریافت طرز تهیه پد تایلندی می توانید در کلاس هایی که به همین منظور راه اندازی شده، شرکت نموده و با تمام فوت و فن های تهیه این غذا آشنا شوید. برای تهیه غذاهای تایلندی اغلب از مواد غذایی تازه استفاده می شود. از این رو کارآموزان در حین آموزش به فروشگاه های محلی رفته و با نحوه درست کردن انواع پد آشنا می شوند. پیشنهاد می کنیم اگر فرصت دارید حتما در این کلاس ها شرکت کنید.

استفاده از ماساژ سنتی تایلندی

ماساژ تایلندی، نوعی روش درمانی است که قدمت آن به 2500 تا 7000 سال پیش برمی شود. تکنیک های این نوع ماساژ بسیار خاص بوده و با دیگر ماساژهایی که تا به امروز دیده اید، متفاوت است. در اینجا فرد ماساژ گیرنده بر روی یک تشک روی زمین دراز کشیده و ماساژ دهنده بدن وی را با یک سری حرکات کششی به اشکال مختلف پیچ می دهد. علاوه بر حرکات کششی، از یک سری حرکات یوگا و فشارهای ملایمی در امتداد خطوط انرژی نیز استفاده می شود. ماساژ تایلندی در کاهش استرس، کاهش دردها، بهبود انرژی های بدن و افزایش گردش خون مفید است. با توجه به اینکه شاید دیگر نتوانید نوع حرفه ای این نوع ماساژ را تجربه کنید، پیشنهاد می کنیم تا در حین گشت در بین جاهای دیدنی پوکت، حتما ساعاتی در روز را به این کار اختصاص دهید. می توانید در خاتمه روز و زمانی که از گشت و گذار در میان جاذبه های گردشگری پوکت خسته شدید، این کار را انجام دهید. برای دریافت ماساژ تایلندی باید به مراکز خدمات ماساژ مراجعه نمایید. این مراکز معمولا در سواحل پوکت، سالن های آرایش مو و مراکز خرید این شهر دیده می شوند. بعضی از هتل ها نیز خدمات ماساژ تایلندی را برای مسافران خود در نظر گرفته و امکانات لازم را برای این کار فراهم نموده اند.

منبع: همگردی
انتشار: 28 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 411

به "کارهایی که برای خوشگذرانی در پوکت باید انجام داد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارهایی که برای خوشگذرانی در پوکت باید انجام داد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید