کمدی های جدید فاقد خلاقیت های ساختاری و جذابیت های مفهومی هستند

به گزارش تور یونان ارزان، تهران (پانا) - به گفته منتقد سینما و تلویزیون سریال های کمدی جدید تلویزیون جز چند نمونه انگشت شمار، هم فاقد خلاقیت های ساختاری هستند هم از حیث محتوایی جذابیت های مفهومی و دراماتیک ندارند.

کمدی های جدید فاقد خلاقیت های ساختاری و جذابیت های مفهومی هستند

به گزارش ایرنا، رضا صائمی با یادآوری کیفیت سریال های کمدی صداوسیما در دهه های پیش گفت: طی دهه های 70 و 80 شاهد فراوری سریال ها و مجموعه های کمدی آیتمی بودیم که مهمترین سرمایه نمایشی تلویزیون در جذب مخاطب بود.

از طنزهای آیتمی و جنگ وار مهران مدیری گرفته تا کمدی های داستانی رضا عطاران و سعید آقاخانی و سروش صحت که در جذب مخاطب پیروز بودند. این کمدی ها هم از حیث فرمی و ساختار روایی تازه و خلاقانه بودند و مثل امروز دستمالی نشده بودند و هم از حیث مضمون با نیازهای جامعه و مخاطب آن روز مماس بودند و همخوانی داشتند.

این منتقد سینما و تلویزیون با اشاره به پخش سریال زیرخاکی در ماه رمضان سال جاری تاکید نمود: زیر خاکی کوشش نموده تا یک فضای متفاوت و خلاقانه در یک اثر کمدی ایجاد کند و در بستر تاریخ معاصر به روایت قصه کمیک (مصور) بپردازد اما سویه سیاسی آن پررنگ تر شده و از نیمه راه دچار تکرار و تناقض ژانری می گردد.

سریال پایتخت هم گرچه هنوز ظرفیت کمیک و مخاطب پذیری بالا دارد و شاید تنها کمدی تلویزیونی پرمخاطب در دهه 90 است؛ در فصل 6 ناتمام به سرانجام می رسد. سریال نون خ هم اثری پیروز بود. فصل دوم سریال نون خ دو با رجوع به مولفه های بومی در کمدی سازی توانسته تا اینجا پیروز ترین سریال کمدی سال جاری باشد.

منتقد ماهنامه فیلم تاکید نمود: در حالی که گمان می رفت سریال صفر بیست و یک با سابقه ای که از جواد رضویان و سیامک انصاری سراغ داریم به اثری خلاقانه و نوآور بدل گردد، ضعیف ترین کار ممکن بود و مخاطب آن را پس زد. به نظرم سریال های کمدی تلویزیون مماس با تغییر و تحولات اجتماعی و تغییر ذائقه مخاطب امروز پیش نمی رود و در کلیشه های تمام شده و تکراری به افول رسیده است.

از ابتدای سال جاری تا کنون شبکه های تلویزیونی چند سریال کمدی همچون پایتخت6، نون.خ2، زیرخاکی و باخانمان را روانه آنتن نموده اند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1530

به "کمدی های جدید فاقد خلاقیت های ساختاری و جذابیت های مفهومی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمدی های جدید فاقد خلاقیت های ساختاری و جذابیت های مفهومی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید