گوترش:آماده میانجی گری برای حل بحران ونزوئلا هستیم

به گزارش تور یونان ارزان، دبیرکل سازمان ملل دیروز ضمن دیدار با وزیر خارجه ونزوئلا در نیویورک، با وی درباره حل بحران این کشور بحث و گفتگو کرد.

گوترش:آماده میانجی گری برای حل بحران ونزوئلا هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و خورخه آره زا وزیر خارجه ونزوئلا دیروز دوشنبه در نیویورک با یکدیگر دیدار کردند. این دیدار به درخواست کاراکاس اجرا شده است.

به گزارش پایگاه خبری القدس العربی، دبیرکل سازمان ملل در دیدار با خورخه آره زا، به او پیشنهاد داد که برای یاری به حل بحران در ونزوئلا، از ظرفیت های نهاد تحت رهبری او استفاده نمایند.

سازمان ملل خواهان انجام مذاکرات سیاسی جدی بین دو طرف نیکولاس مادور رئیس جمهور ونزوئلا و خوان گواید رهبر اپوزیسیون این کشور به منظور جلوگیری از تنش و درگیری بیشتر شد.

گوایدو که ریاست مجمع ملی ونزوئلا را هم بر عهده دارد، اوایل بهمن ماه خود را رئیس جمهوی موقت این کشور معرفی و سپس سوگند یاد نموده بود.

دولت آمریکا و شماری از متحدان اروپایی آن، بسیاری از کشورهای قاره آمریکا، خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری موقت به رسمیت شناخته، خواهان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری شده اند.

مادورو هم در واکنش به این حمایت های آمریکا و اروپا، اعلام نمود که به زودی در ونزوئلا انتخابات پارلمانی زودهنگام برگزار خواهد نمود.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 230

به "گوترش:آماده میانجی گری برای حل بحران ونزوئلا هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوترش:آماده میانجی گری برای حل بحران ونزوئلا هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید