گوترش: در دوره پسا کرونا می توان دنیا امن تری ایجاد کرد

به گزارش تور یونان ارزان، دبیرکل سازمان ملل متحد شنبه شب در توییتی خواهان برطرف نابرابری های اجتماعی و برطرف شکافهای موجود در دنیا پساکرونا شد.

گوترش: در دوره پسا کرونا می توان دنیا امن تری ایجاد کرد

به گزارش گروه بین المل خبرنگاران، دبیرکل سازمان ملل متحد شنبه شب در توییتی نوشت، بعد از رهایی از بیماری کووید-19 میتوان جهان سالمتر و امنتر ایجاد کرد.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد شنبه شب در توییتی بدین منظور نوشت: خلاصی از بیماری کووید-19 میتواند جهان را به سمت مسیری امن تر، سالمتر، پایدارتر و فراگیرترهدایت کند. ما باید با شفافیت، نابرابریها و شکافهای موجود در اجتماع را رفع کنیم.

دبیرکل سازمان ملل متحد در بخش دیگر توییت خود خواهان برابری همه اقشار جوامع به نفع همه مردم جهان شد. گوترش اضافه نمود: ما برای احترام به حقوق ، عزت و مشارکت همگانی به همبستگی احتیاج داریم.

دبیرکل سازمان ملل متحد چندی قبل نیز گفت که همه گیری ویروس کرونا شنمایندگی جوامع را نشان داد، اما اگر دولتها با هم در مقابله با چالشهای مشترک از جمله گرمای کره زمین همکاری نمایند میتوان فرصتی برای بازسازی جهان و بهتر کردن آن یافت.

دبیر کل سازمان ملل متحد در سخنرانی در یک نشست بین المللی درباره تغییرات اقلیمی گفت که تنها پاسخ مؤثر به این بحران سلامت در جهان مدیریت شجاعانه، مشارکتی و دورنگرانه است.

گوترش گفت: همان رهبری ضروری است تا تهدیدات موجود ناشی ناگهانی از اختلال در اقلیم را رفع کند.

وی همچنین از اتحادیه اروپا خواست با ارائه برنامه هایی جهت کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا انتها امسال میلادی، رهبری جهانی در این زمینه را از خود نشان دهد. دبیرکل سازمان ملل چندی قبل با انتشار پیامی ویدیویی مدعی شد همه گیری ویروس کرونا در جهان بسرعت در حال تبدیل شدن به یک بحران حقوق بشری است. (جزئیات بیشتر)

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1078

به "گوترش: در دوره پسا کرونا می توان دنیا امن تری ایجاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوترش: در دوره پسا کرونا می توان دنیا امن تری ایجاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید