15 موسیقی معروف و ناب برای سفر

به گزارش تور یونان ارزان، موسیقی های مخصوص سفر

نت های موسیقی چنان با وجود آدم و روح و روانش بازی می نمایند که بی شک هر لحظه ای از زندگی ما، تحت تاثیر موسیقی است. اصلا شنیده اید که می گویند هر تکانِ جنبده ای در دنیا، موسیقی و ارتعاش مخصوص به خودش را دارد؟ صدای خش خش برگ ها، نُت برخورد قطره های باران با هر سطحی و یا حتی صدای نفس های ما. بعضی از انسان ها آن قدر خوش شانس هستند که توانسته اند با علم و استعداد، موسیقی هایی را بسازند که بی شک بسیاری از لحظات ما را با وجودشان زیباتر نموده اند. از بین این نواهای زیبا، موسیقی های مخصوص سفر را می توان برترین دسته بندی برای انواع موسیقی معرفی نمود. پیشنهاد می کنم که در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر موسیقی های مخصوص سفر و از بین آنان 15 موسیقی معروف از میان آن ها را به شما معرفی نماییم تا شما هم از آن ها و شنیدنشان در هر سفرتان لذت ببرید. با ما همراه باشید.

15 موسیقی معروف و ناب برای سفر

امروز که بحثمان درباره موسیقی سفر است، بیایید تا مختصری درباره علم و فلسفه موسیقی بدانیم. در فارسی به موسیقی یا موزیک (Music)، خنیا می گویند. پایه شکل گیری موسیقی را می گویند که صدا و سکوت است و عناصر تشکیل دهنده اش نیز، نواک یا همان زیر و بمی که ملودی و هارمونی را تشکیل می دهد + ریتم یا همان تاثیر فیزیکی و قابل حسی است که ما از یک موسیقی دریافت می کنیم.

موسیقی را همان هنر بیان احساسات از طریق آواها می گویند که در آن باید دانش ترکیب صداها به گونه ای باشد که بسیار خوش آیند باشد و سبب انبساط و انقلاب روان شخص مستمع بگردد. موسیقی می تواند حسی خوب و یا حتی حس بد برای هر شخصی به وجود بیاورد. می تواند حس خوب را پر رنگ تر و حتی حس منفی و غم را چندین برابر کند.

قبل از این که وارد بحث تخصصی موسیقی های مخصوص سفر وارد شویم، بسیاری از روانشاناسان می گویند که یکی از غذاهای روح و روانم انسان، موسیقی است و گوش کردن به موسیقی مناسب می تواند تا حال شما را خوب و خوب تر نماید.

در واقع باید این گونه بگوییم که لذت بردن از موسیقی غیر قابل کتمان است و کسی نمی تواند تاثیری که موسیقی بر روح و روان انسان دارد را کتمان نماید. هیچ کسی در جهان وجود ندارد که موسیقی را دوست نداشته باشد. همه انسان ها به این پدیده وابسته هستند و هرکسی با هر سلیقه ای آن را دنبال می نماید. از منظر علمی، ریتم و آهنگ موسیقی قسمت های مرتبط با احساسات مغز را تحریک می کنند.

در واقع، هنگامی که ما به موسیقی گوش می دهیم مغز ما از خود دوپامین ترشح می نماید و به همین علت، احساس رضایت و یا هم ذات پنداری به ما دست می دهد. دوپامین ماده ای است که برای زنده ماندن و کارهایی مانند غذا خوردن لازم است اما تنها فرقش این است که برای زنده ماندن ضروری نیست.

قبل از این که وارد بحث موسیقی های مناسب سفر بشویم، باید بگوییم که 15 موسیقی منتخب ما، بی کلام هستند و مناسب انواع سفرهای جاده ای، پروازی و حتی با قطار می باشند. از جمله فواید گوش دادن به موسیقی آن هم در حین سفر و مخصوصا از نوع جاده ای آن این است که:

  • موسیقی در زمان سفر می تواند منبع دو چندانی از لذت و آرامش خاطر باشد.
  • اگر وظیفه خطیر رانندگی را بر عهده دارید یا حتی از پرواز می ترسید و به هر حال، ترسی و استرسی در وجود شماست، باید این نکته را بدانید که موسیقی برای مبارزه با استرس و تقویت بُعد روانی انسان ها استفاده می گردد پس موسیقی های مخصوص سفر به شما می کنند تا با هرگونه حس منفی و استرسی در طول سفر مبارزه کنید.
  • با گوش کردن به موسیقی های مخصوص سفر شما می توانید تا آرامش فکر بسیار زیادی پیدا کنید و امور سفر خود را بهتر و مثمر ثمر تر در فکر خود برنامه ریزی کرده و راهنمایی کنید.
  • موسیقی به شما یاری می نماید تا در طول سفر بهتر بتوانید غذا بخورید. البته بسیاری از افراد معتقدند که موسیقی باعث می گردد تا افراد کمتر غذا بخورند و در نتیجه وزنشان کاهش یابد اما، موسیقی های مناسب سفر به شما یاری می کنند که مواد غذایی کمتر و مفیدتری در طول سفر مصرف کنید.
  • اگر در طول سفر و مخصوصا سفر جاده ای آن هم از نوع طولانیش به موسیقی گوش دهید آن هم موسیقی های مناسب سفر، می توانید هوشیاری خود را بهتر حفظ کنید و از خواب آلودگی احتمالی خود بکاهید.
  • بالاتر از تاثیر موسیقی بر روی حفظ تمرکز گفتیم و حالا می خواهیم از تاثیر آرامش بخش گوش کردن به موسیقی در طول مدت سفر به شما بگوییم. بسیاری از افراد در طول سفر بد خواب می شوند و به اصطلاح تنظیمات بدن آن ها به هم می ریزد و این جا باید به آن ها این مژده را بدهیم که؛ موسیقی به خواب بهتر یاری خواهد نمود. از موسیقی می توان به عنوان ابزاری آسان و ایمن برای درمان بی خوابی و کم خوابی و البته بدخوابی در سفر استفاده کنند.
  • با این که سفر بسیار نشاط آور است و خود یکی از درمان های بی حوصلگی و بی حالی است اما، به هر حال افراد می توانند تا در اثر خستگی راه کسل و بی حوصله شوند. اگر دچار این مشکل شدید، برای درمان این حالت پیشنهاد می کنیم تا به موسیقی های مخصوص سفر گوش دهید تا حال و روزتان در طول سفر بهبود یابد.
  • موسیقی های مخصوص سفر به خاطره های شما در طول سفر، شخصیت و کد می دهند! موسیقی به خاطرات و دیده های شما اینگونه شخصیت می دهد که حس شما را از تماشا چشم انداز و یا جاذبه ای به زیباترین شکل ممکن برای شما در فکر و قلبتان ثبت می نماید. مثلا بی شک در صحبت های روزانه همه ما پیش آمده است که بگویید در مکانی خاصی بودید و آهنگ مخصوصی هم پخش می شده است و دقیقا همان موسیقی حس و حال زیباتری را در نهیات به شما بخشیده است. حال منظور ما از کد چیست؟ تا به حال شده است تا با گوش دادن به موسیقی، خاطره ای خاص به یاد شما بیاید؟ کد دقیقا همان عامل یادآوری است و بنابراین موسیقی های مخصوص سفر می تواند برای شما عاملی برای یادآوری خاطرات خوب سفرتان باشد.

حال که تاثیر موسیقی را بر خود در هنگام سفر بیان نمودیم، می خواهیم تا دسته بندی موسیقی های مخصوص سفر را به همراه این موسیقی ها برای شما بیاوریم.

موسیقی مخصوص سفرهای جاده ای

سفرهای جاده ای از آن دسته مسافرت هایی است که باید کمی آهنگ هایی با نت های بالاتر گوش داد. می گویند که سفرهای جاده ای یکی از شکل سفرهایی است که به نوعی سفر ماجراجویی هم محسوب می گردد پس در این صورت باید موسیقی هایی گوش کنید که در عین القای آرامش به شما، به نوعی آدرنالین هم در شما ترشح نماید. معمولا موسیقی هایی که از نوع بی کلام باشند و برای جاده هم مناسب باشند، آهنگ هایی هستند که در نواختن آن ها از گیتار استفاده می گردد. از این نوع موسیقی های مخصوص سفر می توانیم به آهنگ هایی همانند:

موسیقی هایی مناسب برای سفرهای پروازی

خیلی ها هستند که حتی از پرواز هم می ترسند و کلا فعل پرواز کردن برایشان ترس آور و دلهره آور است. با این که در بالا برایتان شرح داده ایم اما باید این توصیه را به شما بکنیم که اگر می خواهید اوقاتی آرام را در طول پرواز داشته باشید، حتما به موسیقی هایی گوش کنید که نت های آرام و زیری داشته باشد و حس آرامش را به شما القا نماید. در زیر موسیقی هایی مناسب برای هنگام پرواز را معرفی می نماییم. از این نوع موسیقی های مخصوص سفر می توانیم به آهنگ هایی همانند:

موسیقی هایی برای سفرهای جنگلی

اگر می خواهید به یک سفر جنگلی بروید، موسیقی های مخصوص سفر بسیار زیادی برای انتخاب شما در برابرتان قرار گرفته است. سفرهای جنگلی به گونه ای هستند که شما پس از مدت زمانی جنب و جوش و هیاهو حالا نیاز دارید تا کمی ریلکس شوید. البته در عین حال موسیقی را انتخاب کنید که شما را در عین ریلکسی، به اصطلاح های نگه دارد تا سطح انرژی شما پایین نیاید. از این نوع موسیقی های مخصوص سفر می توانیم به آهنگ هایی همانند:

موسیقی های مناسب سفرهای ساحلی

موسیقی های مخصوص سفر آن هم از نوع موسیقی مناسب برای ساحل، به دو دسته تقسیم می شوند. یا معمولا موسیقی هایی با ریتم های شاد و فرح بخش هستند تا مسبب به وجود آمدن اوقاتی جالب باشند و یا موسیقی هایی بسیار آرام و هماهنگ با صدای امواج دریا هستند.

این موسیقی ها به شما یاری می کنند تا حس شادی و انرژی بسیار زیادی را به دست بیاورید و از اوقات خود لذت بیشتری ببرید.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2100

به "15 موسیقی معروف و ناب برای سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 موسیقی معروف و ناب برای سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید