5 پارچه برای پالتو زمستانی

به گزارش تور یونان ارزان، پالتو زمستانی به دو دلیل، از محبوب ترین لباس های فصل پاییز و زمستان برای زنان و مردان است. دلیل اول اینکه پالتو همیشه جزو ثابت ترند لباس های زمستانی در همه سال بوده است. پالتو اگر مناسب فرم بدن و هیکل شما باشد، جذابیت استایل شما را میتواند دوچندان کند. همچنین برای ست کردن لباس، تنوع گسترده ای از لباس را میتوانید کنار آن بپوشید. فرقی نمیکند تیپ شما رسمی یا کژوال باشد؛ به راحتی با هر مدل استایل هم خوانی دارد. دلیل دوم محبوبیت این لباس، عایق بودن در برابر سرما است. نه آنقدر گرم که احساس ناراحتی داشته باشید و نه آنقدر سرد که از این لباس دل زده شوید. برای خرید پارچه زمستانی از سایت ربانی به منظور پالتو، باید دقت بسیاری داشته باشید.

5 پارچه برای پالتو زمستانی

انواع پارچه برای پالتو زمستانی

اهمیت بسزایی دارد که بدانیم از چه پارچه ای برای پالتو زمستانی استفاده میکنیم. اگر دقیقا مدل پالتو زمستانی مورد نظر خود را بدانید، بهتر میتوانید در مورد جنس آنها تصمیم گیری کنید. مدل است که روی تن شما مینشیند، پس باید بدانید مدل ایده آل شما چیست؟ به عنوان مثال برخی از یقه ها روی برخی از پارچه ها زیبایی ندارد یا دوخت آن مشکل میباشد.

پارچه فوتر پالتویی

یکی از پرطرفدارترین جنس های پالتو زمستانی، پارچه فوتر است. در اصل فوتر همان پارچه پشمی است اما بافته نشده است. این پارچه نمدی (فوتر) از طریق کوبیده شدن پارچه پشمی تولید میشود و همین اصل باعث زیبایی آن میشود. همین کوبیده شدن مانع ورود سرما از آن میشود و میتوان با خیال راحت در فصول سرد برای پالتو زمستانی آن را انتخاب کرد. جالب است بدانید از فوتر در این چندسال اخیر در طراحی کفش توسط برندهای معروفی چون آدیداس استفاده شده است.

پارچه فوتر برای مجالس رسمی یا استفاده روزانه

اگر از این پارچه برای پالتو خود استفاده میکنید، به دو موضوع باید توجه ویژه ای کنید. اول اینکه بدانید به منظور مصرف روزانه خرید میکنید یا استفاده در مجالس و قرارهای رسمی؟! باید کیفیت این پارچه محبوب را بررسی کنید و سپس اقدام به خرید یا دوخت پالتو زمستانی کنید. برخی از این پارچه های نمدی به دلیل گرماژ و کیفیت خاص، در استفاده های روزانه به مرور زمان، گوله گوله میشوند و مناسب مجالس نیستند.

موضوع دوم شستشوی این پارچه است که باید دقتی بسیار زیادی در هنگام شستشو داشته باشید زیرا به راحتی با یک سهل انگاری فرم لباستان خراب میشود. سعی کنید اگر میتوانید حتی الامکان، شستشوی پالتو از جنس پارچه فوتر را به خشکشویی بسپارید در غیر این صورت موارد زیر را حتما رعایت کنید:

  • حتما با آب سرد بشویید
  • به مشکی یا رنگی بودن پارچه خود توجه کنید
  • تنظیمات ماشین لباسشوی خود را روی Wool قرار دهید
  • برای خشک شدن حتی الامکان روی سطح قرار دهید یا با چوب لباسی آن را آویز کنید
  • برای اتوکردن لباس های فوتر چروک شده، باز هم تنظیمات اتو را روی Wool قرار دهید

پارچه پشمی پالتویی

پارچه پشمی الیاف حیوانی میباشد که از پشم و موی برخی از حیوانات مانند گوسفند، بز و … به دست می آید. در فصل زمستان استفاده از پارچه پشمی بسیار مرسوم میباشد زیرا میتواند به خوبی بدن را گرم نگه دارد. اگر خواهان پالتو پشمی هستید باید بدانید که پشم با 100% خلوص به مقدار خیلی کمی وجود دارد. بیشتر پالتوهای پشمی بین 10 تا 30 درصد پشم طبیعی در آنها بکار رفته است. پلی استر و مواد مصنوعی دیگر در هنگام بافت، با آن ترکیب میشوند.

نکات مهم در استفاده از پارچه پشمی

پارچه پشمی باعث هیچگونه حساسیت برای پوست نمیباشد. اگر حساسیتی بعد از پوشیدن پالتو پشمی در پوست شما ایجاد شد، به دلیل مواد بکار رفته در پارچه است. بهترین کار برای اینکه هم استایل خود را حفظ کنید و هم به سلامتی خود ضرر نزنید، استفاده از پارچه آستری میباشد. میتوانید از آسترهای مختلفی از قبیل تترون، وال و نخی استفاده کنید.

نکته مهم دیگر شستشوی پالتو پشمی است که از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر میتوانید حتما شستشو را به خشکشویی بسپارید. در صورت عدم دسترسی به خشکشویی حتما با آب سرد اقدام به شستن لباس کنید. برای اتو کردن هم تا جایی که میتوانید از تماس مستقیم با لباس خودداری کنید.

پارچه موهر پالتویی

پارچه موهر همان پارچه پشمی میباشد با این تفاوت که از موی بز آنگورا گرفته میشود که دارای حالتی بهم ریخته دارد. تفاوت محسوس این پارچه با پارچه پشمی در نرمی و درخشندگی بیشتر میباشد. به همین دلیل قیمت بالاتری از پارچه پشمی دارد. همانند پارچه پشم، نمیتوانید توقع پالتویی خالص از موهر را داشته باشید زیرا قیمت آن بسیار گران میباشد.

نگهداری از پارچه موهر

در نگهداری از پارچه موهر، باید حساسیت زیادی به خرج دهید. سعی کنید هرگز آنها را آویزان نکنید و روی سطح زمین بگذارید. همانند پارچه پشمی با این پارچه رفتار کنید و ترجیحا شستشو را به خشکشوی واگذار کنید.

خواص پارچه موهر برای انتخاب پالتو زمستانی

  • خاصیت کشسانی
  • چروک پذیری کم
  • ثابت بودن رنگ
  • درخشندگی

پارچه کشمیر پالتویی

پارچه کشمیر از آن دسته پارچه هایی است که بسیار معروف است و نیازی به تعریف بیشتر ندارد. فقط چند نکته لازم است بدانید.

  • اگر پوست شما نسبت به پارچه حساس میباشد. این پارچه را با خیال راحت بخرید. هیچ حساسیت پوستی ایجاد نمیکند.
  • دلیل گران بودن پارچه کشمیر بدلیل دسترسی محدود به بز کشمیر میباشد اما برای کسانی که قادر به پرداخت هزینه زیاد برای دوخت پالتو نیستند، میتوانند از ترکیب پارچه کشمیر با الیاف مصنوعی استفاده کنند که قیمت کمتری دارند.

پارچه مخمل پالتویی

پارچه مخمل در ذهن به لطافت و نرمی که میتواند گرما را در خود نگه دارد، تشبیه میشود. این پارچه لوکس اگر در آن نخ و ابریشم استفاده شود، بسیار قیمت گرانی دارد. اما به صورت معمول از این جنس در این پارچه استفاده نمیشود. بیشتر از کتان یا الیاف مصنوعی در تولید آن استفاده میشود تا قیمت آن مقرون به صرفه باشد.

در هنگام خرید پارچه مخمل برای پالتو میباشد باید پارچه مخمل پالتویی استفاده کنید که از قرار زیر میباشد:

  • مخمل جیر
  • مخمل نبوک
  • مخمل کوبیده
  • مخمل کبریتی

خواص پارچه مخمل

  • جنس لطیف و نرم
  • براقیت و درخشندگی
  • تنوع در رنگ و مدل
منبع: اتاق
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1307

به "5 پارچه برای پالتو زمستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 پارچه برای پالتو زمستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید