68 درصد اقامت هتل های مشهد تکمیل شده است

به گزارش تور یونان ارزان، فرماندار مشهد با بیان اینکه 68 درصد اقامت رسمی نیز تکمیل شده است، گفت: اندازه اسکان ما تا کنون در حوزه اقامت اضطراری 5 درصد در کمپ غدیر بوده و در بخش غیر رسمی نیز که به هیات های مذهبی و زائران پیاده تخصیص داده شده هنوز اقامتی نیست و به محض ورود در این مکان ها اقامت خواهند داشت.

68 درصد اقامت هتل های مشهد تکمیل شده است

به گزارش سرویس اخبار هتلداری خبرنگاران، محسن داوری امروز 20 شهریورماه، در چهارمین نشست خبری قرارگاه عملیاتی زائران دهه آخر صفر استانداری خراسان رضوی که در هتل روتانا برگزار گردید، اظهار کرد: سال جاری قرارگاه خدمات سفر و زائر را از ایام عید به بعد تعطیل نکردیم. 21 جلسه برای دهه سرانجامی صفر برگزار گردیده و به صورت مستمر ماموریت هایی که باید را پیگیری کردیم. 12 کمیته به وسیله 4 معاون فرمانداری مشهد مدیریت می شوند.

وی بیان نمود: نگاه ما به زائر این است که قبل از اینکه احساس احتیاج کند، احتیاجش را برآورده کنیم؛ یعنی بستری فراهم گردد که زائران آرامشی برای زیارت داشته باشند. ما زائران پیاده و سواره را در 3 سرانجامه ورودی و 2 مسیر ورودی شهر مشهد استقبال می کنیم. تعدادی از اعضای کمیته ها در ایستگاه ها حضور دارند و اولین احتیاجهای زائران را احتیاجسنجی می نمایند تا احتیاجها رفع گردد. در مجموع 5 ایستگاه استقلال ایجاد کردیم.

داوری با بیان اینکه قرارگاه دهه سرانجامی صفر از پنجشنبه راه اندازی شده و شبانه روزی فعالیت دار، مطرح کرد: زائران می توانند با شماره 37045 تماس بگیرند، بلافاصله تمام کمیته های قرارگاه احتیاج یا مشکل زائران را آنالیز و نتیجه را به زائر منعکس می نمایند. راهنماهایی نیز در سطح شهر و اطراف حرم ایجاد شده است. 38 اکیپ سیار در سطح شهر و به ویژه اطراف حرم به صورت سیار فعال هستند تا اگر زائران مسئله ای داشته باشند یا نقصی وجود داشته باشد، پاسخگویی نمایند.

فرماندار مشهد گفت: در حوزه تامین کالا 20 قلم کالای ضروری را شناسایی و تامین کردیم. مکان های دپویی در اطراف حرم پیش بینی شده که تمام کالاها به اندازه کافی در آن ها قرار دارند. با 700 واحد صنفی تفاهم نامه بستیم و مکان آن ها را در نشان جای گذاری کردیم. بنرهایی در واحدهای صنفی نصب شده است. این واحدها باید تمام این 20 قلم کالا را به قیمت روی کالا و قیمت مصوب عرضه نمایند که 500 بازرس کار نظارت را انجام می دهند. اگر کالایی مورد احتیاج باشد، واحدها اطلاع رسانی نموده و ما تهیه می کنیم.

وی اضافه نمود: بازارهای موقت نیز به وسیله شهرداری در مکان هایی که کمبود وجود داشته، تامین شده تا 20 قلم کالا را عرضه نمایند. 4 پایگاه نظارت بر بازار و دستگاه های خدماتی در 4 مسیر منتهی به حرم تعبیه شده که اعضای 14 دستگاه نظارتی در این پایگاه ها حضور دارند، بازار و تمام حوزه های خدماتی را رصد و بلافاصله رای صادر می نمایند.

داوری با اشاره به اینکه برای تامین نان کوشش ویژه ای انجام دادیم، توضیح داد: به تمام نانوایی های رینگ یک و 2 اطراف حرم سهمیه آرد فوق العاده تخصیص داده ایم، اندازه مدت پخت افزایش پیدا نموده و تعدادی از نانوایی ها نیز 24 ساعته فعال هستند. 30 واحد نانوایی ثابت در اطراف حرم از سرانجام صفر سال گذشته تا سال جاری اضافه شده که 8 واحد اخیرا افتتاح شده است.

فرماندار مشهد ادامه داد: برای تسهیلات بهتر تا سه شنبه تعداد زیادی واحد نانوایی سیار را فعال می کنیم. برای هیات های مذهبی که احتیاج به نان دارند سازوکاری ایجاد کردیم، اینگونه که در شورای هیئات مذهبی قرارگاهی ایجاد و کلیه هیات ها ساماندهی شده که مراجعه می نمایند و حواله نان می گیرند. برای موکب های در مسیر زائران پیاده نیز آرد تامین شده و اگر احتیاج به نان داشتند به همین شیوه نان برای آن ها تامین می گردد.

وی بیان نمود: حوزه حمل و نقل و نظارت بر قیمت ها نیز رصد می گردد تا اتفاق ویژه ای رخ دهد. نظارت بر تاکسیرانی نیز در حال اجرا است. هر شیفت 200 تاکسی صلواتی در اطراف حرم مستقر هستند تا زائران را جابه جا نمایند. پارکینگ های رسمی فعال هستند. بسیاری از زمین های بلاتکلیف اطراف حرم را نیز تبدیل به پارکینگ کردیم، بنابراین حدود 10 هزار پارکینگ در اطراف حرم ایجاد شده است.

داوری گفت: کل موکب هایی که تا به امروز درخواست کردند 300 مورد بوده اما هنوز همه ورود پیدا نکردند. اندازه اسکان ما در هتل های مشهد نیز تا الان در حوزه اقامت اضطراری 5 درصد در کمپ غدیر پر شده و در بخش غیر رسمی نیز که به هیات های مذهبی و زائران پیاده تخصیص داده شده هنوز اقامتی نیست و به محض ورود در این مکان ها اقامت خواهند داشت. 68 درصد اقامت رسمی نیز تکمیل شده است.

سیدجواد موسوی، دبیر ستاد خدمات سفر خراسان رضوی در ادامه اظهار کرد: ما از یک ماه گذشته آنالیز و بهسازی 1470 چشمه سرویس بهداشتی بین راهی را آغاز کردیم. جایگاه داران جایگاه های سوخت را نیز مقرر کردیم تا مقدمات استفاده از سرویس های بهداشتی را آماده نمایند، ممکن است الان آماده نگردد اما این اتفاق شکل گرفته است.

وی گفت: در زمینه تاسیسات گردشگری رسمی تا به امروز مورد تخلفی گزارش نشده اما در حوزه غیر رسمی 17 گزارش داشتیم که رسیدگی کردیم. 4 پایگاه در اطراف حرم مستقر هستند که 24 ساعته و آنلاین به شکایات رسیدگی نموده و برخورد می نمایند.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 21 شهریور 1402 بروزرسانی: 21 شهریور 1402 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2360

به "68 درصد اقامت هتل های مشهد تکمیل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "68 درصد اقامت هتل های مشهد تکمیل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید