آموزش اکستنشن مو

به گزارش تور یونان ارزان، برخلاف واقع، بیشتر افراد فکر می نمایند خانم هایی باید اکستنشن مو انجام دهند که قصد دارند دارند موهایشان بلندتر گردد؛ با وجود اینکه این نیز می تواند یکی از دلایل آن باشد اما تنها کاربرد اکستنشن مو نیست. افرادی که موهای نازک و کم پشتی دارند نیز می توانند به یاری این روش به پر شدن موهای خود یاری نمایند. زنان معمولا داشتن موهای بلند و پر پشت را دوست دارند و این موضوع به افزایش اعتماد به نفس آن ها یاری می نماید. در ادامه قصد داریم شما را با آموزش اکستنشن مو آشنا کنیم. از اینرو در ابتدا شما را با انواع اکستنشن آشنا خواهیم کرد.

آموزش اکستنشن مو

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط گرفتن ویزای دانشجویی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

انواع اکستنشن

اکستنشن برای حجم دادن و بلندتر نشان دادن مو استفاده می شود. انواع مصنوعی اکستنشن مو در کارخانه و از پلاستیک و مشتقات نفتی فراوری می شود اما انواع طبیعی آن معمولا از هند وارد می شود. زنان هندی معمولا موهایشان را رنگ نمی نمایند و موهای پر و باکیفیتی دارند. بلند کردن و فروش مو نیز نوعی تجارت در هند است.

1. اکستنشن سرد

در روش اکستنشن سرد از یک نوع چسب گیاهی به نام کراتین، به این منظور وصل کردن موی مصنوعی به ریشه استفاده می شود.

در روش اکستنشن سرد می توان از حلقه های فلزی استفاده کرد تا موی اضافه را به ریشه مو متصل کرد. به طور معمول از این نوع حلقه برای موهای ضخیم استفاده می شود.

انواع اکستنشن سرد شامل موارد زیر خواهد بود:

  • دوخت مو
  • اکستنشن بافت
  • اکستنشن ریسه ای
  • اکستنشن با رینگ

همه این روش ها با ابزار کار می شود و هیچگونه دستگاهی در آن دخیل نیست.

2. اکستنشن گرم

در این روش، برخلاف روش قبل، عملیات اکستنشن کردن از طریق دستگاه انجام می شود. اکستنشن گرم به دو روش، با چسب و لیزر اجرا شده و در هر دو روش از طریق دستگاه و با حرارت انجام می شود.

اکستنشن با چسب

در بهترین نوع اکستنشن گرم با چسب های رولی و دو رو مورد استفاده قرار می گیرد. نحوه عملکرد این روش، اینگونه است که مو به ردیف و با حرارت ملایم روی سر قرار می گیرد. مراحل بعدی تا سرانجام انجام کار، مانند اکستنشن ریشه ای و یا اکستنشن دوخت خواهد بود. ولی این روش ساده تر و سریعتر است.

اکستنشن لیزری

ماندگارترین روش اکستنشن مو، اکستنشن لیزری است که می توان آن را در قسمت های جلوی سر نیز استفاده کرد. همانطور که از اسمش پیداست، توسط اشعه روی مو نصب می شود. همچنین چسب های کراتینه برای اکستنشن لیزری استفاده می شود و این نوع چسب از طریق دستگاه لیزر و از طریق دستگاه های چسب مورد استفاده قرار می گیرد. در اینجا شما را با اکستنشن مو از طریق کراتینه و دستگاه لیزر آشنا خواهیم کرد.

آموزش اکستنشن مو با کراتینه و دستگاه لیزر

ابتدا در قسمتی از سر یک خط کاملا صاف باز نموده و چسب کراتین را روی دستگاه زده، به قسمت انتخاب شده می چسبانیم. حجم موی انتخابی برای اکستنشن باید متناسب با حجم موهای شخص باشد و فاصله موهای اکستنشن شده از هم نیم سانت باشد. برای ردیف دوم باید یک لایه از موها را جدا نموده و لایه زیری آن را انتخاب کنیم به صورتی که اکستنشن ما بین دو تکه قرار بگیرد.

آموزش اکستنشن مو به با رینگ

جدید ترین مدل اکستنشن مو، به روش میکرو (رینگ) است که برای موهای جلو نیز استفاده می شود. در این روش از قلاب استفاده می شود ولی رینگ مقداری درشت تر است. در این روش موها تحت هیچ شرایطی کشیده نمی شود و موهای مصنوعی نیز خیلی سبک هستند که به این دلیل آسیبی به موهای خود شخص وارد نمی شود.

میکروها دانه های ریزی هستند که با دستگاه روی موها کار می شوند همچنین میکروها در رنگ های مختلفی موجود هستند که م یتوان به راحتی برای هر رنگ مو استفاده کرد. ابتدا یک لایه خیلی نازک و کوچک از موها را در قسمت جلو سر جدا می کنیم. میکرو را داخل دستگاه گذاشته و تکه نازک مو را از داخل میکرو رد نموده و با انبر ثابت می کنیم و به این صورت برای کل قسمت های مو اکستنشن را انجام می دهیم.

اکستنشن بافت

  • بافت ساده
  • گره ای

این نوع اکستنشن برای خانم هایی مناسب است که موهای پرپشتی داشته و می خواهند موهای خود را بلندتر نشان دهند. در این نوع اکستنشن موهای خود فرد در یک ردیف بافته شده و سپس دسته های مصنوعی مو روی این دسته موی بافته شده به یاری سوزن و نخ قرار می گیرند. مزیت این روش این است که می توان از آن روی هر نوع موی کوتاه و بلندی استفاده کرد. اما باید دقت داشت که اگر موی بافته شده به خوبی قرار نگیرد، دسته موهای مصنوعی می توانند روی سر سنگینی نموده و آزار دهنده باشند.

بافت با گره که از طریق گره اول، مو نصب می شود و با موی دو سرباز انجام می شود آسیب کمتری به مو می رساند.

انواع مدل های اکستنشن مو

  • اکستنشن تارمویی
  • اکستنشن مو دوختی
  • اکستنشن مو کلیپسی
  • اکستنشن با روش بافت
  • اکستنشن حرارتی
  • اکستنشن مو با رینگ
  • اکستنشن مو با گره
  • اکستنشن چسبی
  • اکستنشن مو متصل به هم

مضرات اکستنشن کردن مو

این نوع از مو به صورت طبیعی سبوم و کراتین ندارد و مصنوعی بودن خود را میان موهای طبیعی نشان می دهد و درخشش دیگر موها را ندارد. در عین حال اگر شیوه کوتاهی و مدل مو مناسب نباشد، می توان به سادگی آنها را میان موها تشخیص داد. ساییدگی این نوع مو با کف سر باعث خارش می شود و خاراندن سر می تواند سبب کنده شدن این موها شود.

نکات مهم پس از انجام اکستنشن مو

  • موها را با یک برس بسیار نرم و مخصوص که برای اکستنشن موهای طبیعی و مصنوعی قابل استفاده است مرحله به مرحله ا ز پایین به بالا آغاز به شانه کردن کنید، بطوری که بازکردن گره ها به سمت ریشه باشد.
  • هنگام خوابیدن باید موهای خود را در بالای سرتان جمع کنید. قرار دادن این موها در زیر سر، موجب نامرتب شدن و گره خوردن شان به یکدیگر خواهد شد.
  • برای جلوگیری از درهم پیچیدگی موها، همیشه دست خود را به داخل حاشیه موهای اضافه شده برده و به سمت پایین بکشید.
  • توصیه می شود از تافت و اسپری های مو برای موهای اضافه شده استفاده نکنید. این کار باعث می شود که موها از محل خود جدا شوند.
  • استفاده از وزگیر مو برای اکستنشن مو، اسپری مخصوصی که روزی یکبار یا بعد از حمام کردن می توانید روی موهایتان اسپری کنید.
  • اگر از موی طبیعی که به یاری کلیپس به مو متصل شده استفاده نموده باشید، می توانید به راحتی آن را جدا نموده و در صورت نگهداری در شرایط مناسب و مراقبت، بارها از آن بهره ببرید.
  • بهتر است موهای خود را در 5 روز اول بعد از نصب اکستنشن نشویید تا چسب ها سر جای خود کاملا ثابت شوند. در هفته اول ممکن است پوست سرتان به خارش بیفتد. در این صورت از اسپری مرطوب نماینده مو بهره ببرید. این خارش طبیعی است. بعد از چند روز پوست سر به اکستنشن عادت می نماید.

برای برداشتن اکستنشن بهتر است خودتان دست به کار نشوید و حتما به متخصص مراجعه کنید. برای این کار روش های مختلفی وجود دارد که ارتباط مستقیمی با روش نصب اکستنشن مو دارد.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1277

به "آموزش اکستنشن مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش اکستنشن مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید