تور سنگاپور ارزان: سنگاپور، سرزمین سنت و مدرنیته

به گزارش تور یونان ارزان، از غرفه های کنار خیابان تا فروشگاه های مدرن سنگاپور

در این کشور طیف وسیعی از آثار از جمله مدارس قدیمی تا معماری های مدرن، غذاهای خیابانی و دست فروش ها تا رستوران های بسیار سطح بالا و بین المللی، همه و همه طیف وسیعی از انتخاب ها را پیش روی شما خواهند گذاشت. سنگاپور آمیزه ای از سنت و مدرنیته است و همین امر می تواند این کشور را به جاذبه گردشگری ویژه ای بدل کند. با خبرنگاران همراه باشید:

تور سنگاپور ارزان: سنگاپور، سرزمین سنت و مدرنیته

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور ارزان از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

  • تقابل دست فروشان محله های قدیمی و رستوران های فوق مدرن

یکی از مهم ترین دلایل مشهور بودن سنگاپور به داشتن رستوران مشهور و علاقه بیش از حد مردم این کشور به غذا است. در این کشور تنها غرفه خیابانی ارائه غذا در دنیا وجود دارد که پیروز به کسب یک ستاره از مرکز میشلین (Michelin) شده است که رستوران های برتر دنیا را رده بندی می نماید. این مرکز عرضه غذای خیابانی با نام (Tai Hwa) در کوچه کرافورد Crawford Lane قرار داشته و در آن انواع نودل و فراید رایس با سس سویا در برترین کیفیت ارائه می گردد. در این رستوران خیابانی بعلاوه غذایی به نام (bak chang) ارائه می گردد که بسیار خوشمزه و پر هوادار است. (نوعی دامپلینگ یا مومو که غذای سنتی چینی است و به شکل لقمه های پیراشکی مانند تهیه شده که داخل آن با گوشت، مرغ، سبزیجات و ادویه پر شده و به صورت سرخ شده یا بخار پز مصرف می گردد) در این محله انواع دست فروش ها به ارائه غذاهای خیابانی خوشمزده و بسیار متنوع می پردازند که هواداران بسیاری دارد و جهانگردان هیچ گاه مزه این غذا را از ذهنشان بیرون نخواهند کرد.

در نقطه مقابل این رستوران های خیابانی مقرون به صرفه قیمت و البته با کیفیت، رستوران های بین المللی و بسیار معتبری نیز در سنگاپور وجود دارند که یکی از مشهورترین آن ها با نام (Mod-Sin) به سرپرستی سرآشپز مشهور یعنی (Willin Low) در سراسر دنیا شناخته شده است. در رستوران (Wild Rocket) این سرآشپز با ترکیب غذاهای محلی مانند لاکسا (laksa) که نوعی سوپ نودل با شیره پر ادویه نارگیل است و تکنیک های اروپایی به ترکیبی ایده آل از غذاهای خوشمزه رسیده است.

رستوران (Corner House) در باغ گیاه شناسی سنگاپور (Gastro-Botanica) که یکی از آثار ثبت شده در میراث دنیای یونسکو محسوب می گردد، از دیگر رستوران های مهم و مشهور شهر محسوب شده و می تواند تجربه ای متفاوت از صرف غذا برایتان رقم بزند. چرا که شما طعم خوش را در کنار زیبایی و سرسبزی محیط در کنار یکدیگر تجربه خواهید کرد. .

تقابل جشنواره های محلی و رویدادهای بین المللی

در روزهایی که مصادف با یکی از جشن های محلی یا رویدادهای بین المللی است، شهر در کل شبانه روز به خواب نرفته و سرشار از هیجان است. از آنجایی که در سنگاپور افرادی از ملیت های مختلف زندگی می نمایند، شاهد برگزاری انواع جشنواره ها و فستیوال ها در این شهر هستیم و به طور همزمان رویدادهای متنوع بین المللی مانند مسابقات اتوموبیل رانی (Grand Prix Season) به میزبانی این کشور برگزار می گردد. نخستین سری مسابقات شبانه فرمول 1 با عنوان(bash Amber Lounge) نیز از دیگر رویدادهای بین المللی است که به میزبانی سنگاپور انجام می گردد. از سوی دیگر در این شهر، انواع جشنواره های سنتی به ویژه در محله چینی ها و هندی ها برگزار شده و شما با حضور در این رویدادها می توانید نظاره گر انواع سنت های شرقی، خیابان های تزئین شده و پایکوبی نور و رنگ فانوس های تزئینی در جشنواره هایی مانند سال نوی چینی یا جشنواره دیوالی (Deepavali) هندوستان باشید. برای درک بهتر این زیبایی ها به شما حضور در فستیوال های سرشار از گل، رنگ، موسیقی و ادویه هندی محله و بازار موسوم به (sprawling bazaars) در محله هندی ها یا پایکوبی نور و آتش بازی های مربوط به جشنواره های چینی در محله چینی های سنگاپور را توصیه می کنیم

تقابل خرید سنتی و چانه زدن با دستفروش ها و خرید از برندهای معتبر دنیای

نام سنگاپور با خرید و بازار و مراکز خرید پیوند خورده و شما در این کشور با طیف وسیعی از فروشنده ها رو به رو می شوید. در سفر به سنگاپور شما می توانید با مراجعه به خیابان (Bugis) انواع اجناس را با قیمت بسیار مقرون به صرفه در حد 5 دلار سنگاپور (حدود 3 و نیم دلار آمریکا) تهیه کنید. انواع بدلیجات، تی شرت و … در این بازار به فروش می رسد. در محله حاجی لن نیز (Haji Lane) انواع وسایل الکترونیکی، بوتیک های مختلف و فروشگاه های پوشاک، با ارائه اجناس مقرون به صرفه قیمت گزینه خوبی برای خرید محسوب می شوند. شما با همراه بردن مقداری پول می توانید از این خیابان خریدهای شگفت انگیز و خوبی داشته باشید.

اگر هم در سنگاپور در پی خرید از برندهای مشهور دنیای مانند شانل، گوچی ، پرادا و … هستید، می توانید با مراجعه به مرکز خرید خلیج مارینا (Marina Bay Sands) نمایندگی انواع برندهای دنیای را پیدا نموده و از آن ها خرید کنید. بعضی از فروشگاه های این منطقه با برترین فروشگاه های پاریس رقابت می نمایند و مطمئنا اسباب رضایت شما را برای خرید فراهم خواهند کرد.

گزینه دیگر پیشنهادی برای شما به ویژه وقتی که با محدودیت زمانی برای خرید رو به رو هستید، مراجعه به مراکز خرید و مال های فراوان موجود در خیابان اورچارد (اورچارد Road) است که شما می توانید کیسه خریدتان را از انواع برندهای مشهور یا خرید از فروشگاه های عادی پر کنید.

این تضادهای زیبای سنگاپور می تواند مقصدی ایده آل برای هر جهانگرد محسوب گردد. تقابل جشنواره های محلی و رویدادهای بین المللی، طبیعت و فناوری، سنت و مدرنیته ، از این کشور گزینه ای مجذوب کننده برای سفر ساخته است.

منبع: الی گشت
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2076

به "تور سنگاپور ارزان: سنگاپور، سرزمین سنت و مدرنیته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور سنگاپور ارزان: سنگاپور، سرزمین سنت و مدرنیته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید