آندومتریوز این دسته از زنان را تهدید می نماید

به گزارش تور یونان ارزان، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد دختران لاغر اندام و بلند قد ریسک بیشتری برای ابتلا به آندومتریوز دارند.

آندومتریوز این دسته از زنان را تهدید می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد دختران لاغر اندام و بلند قد ریسک بیشتری برای ابتلا به آندومتریوز دارند.

پژوهش از 170 هزار دختر که در میانگینی سنی 7 تا 17 سال قرار داشتند بیانگر آن است، این اختلال در دختران بلند قد و لاغر اندام شایع تر است.

محققان گمان می نمایند که اندومتریوز به سطوح بالاتر استروژن مرتبط است و همین موضوع منجر به بروز ان در بعضی از دختران و زنان می گردد.

آندومتریوز جزو آن دسته از بیماری هایی است که علت اصلی آن شناخته شده نیست و در واقع یک بافت به نام آندومتر در داخل حفره رحم است که جنین بر روی آن رشد می نماید و در هر قاعدگی تخریب شده و با اتمام خونریزی مجدداً رشد می نماید.

بافت آستر رحم در بیماران آندومتریوز بطور نابجا در نقاط مختلف لگن و شکم کاشته می گردد و رشد می نماید. این بیماری می تواند نقاط مختلف لگن و شکم و حتی بافت ریه را درگیر کند.

آندومتریوز، شرایطی که از هر 10 زن یک نفر را مبتلا و باردار شدن را سخت می نماید، در خانم های باریک و قد بلندتر شایع تر از حد معمول است.

محققان گمان می نمایند که آندومتریوز با سطوح بالاتر هورمون استروژن مرتبط است ،که باعث افزایش قد در دختران می گردد، اما رشد در بافت هایی که منجر به این بیماری می شوند را نیز در پی دارد.

محققان تأکید می نمایند، با تشخیص به موقع این بیماری می توان از تبعات آن به میزان قابل توجهی پیشگیری کرد.

این تحقیقات در مجله Annals of Human Biology منتشر شده است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 973

به "آندومتریوز این دسته از زنان را تهدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آندومتریوز این دسته از زنان را تهدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید