آیا می توانید معمای روی این سنگ قبر کانادایی را حل کنید؟

به گزارش تور یونان ارزان، معمای عجیب روی سنگ قبر | Puzzling Gravestones

در سراسر جهان، سنت ها و فرهنگ های گوناگونی برای تدفین وجود دارد. در مصر باستان، اجساد را مومیایی می کردند و در شهرهایی آن ها در گوردخمه ها گذاشته و برای همواره آن ها را رها می کردند. علاوه بر سنت های متفاوت، در جهان سنگ قبرهای عجیبی نیز مشاهده می شوند که بعضی مرموز و بعضی شاید خنده دار باشند. مثلا در ورمونت آمریکا، سنگ قبرهایی دیده می گردد که روی آن ها چیزی شبیه به پنجره گذاشته می شد (این قبر عجیب پنجره شیشه ای دارد). اما در این متن که خبرنگاران برای شما تهیه نموده، می خواهیم در خصوص سنگ قبری در کانادا صحبت کنیم که با دیدن آن، باید یک معمای عجیب که روی آن نوشته شده را حل کنید. با ما همراه باشید.

آیا می توانید معمای روی این سنگ قبر کانادایی را حل کنید؟

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

معمای عجیب دکتر بین

دکتر سامودل بین، شخصی بود که در کانادا زندگی می کرد و در طول زندگی خود دوبار ازدواج کرد و دو همسر به نام های هنریتا و سوزانا داشت. زمانی که دکتر بین به فاصله 2 سال هم همسر اول و هم همسر دوم خود را از دست داد، دست به اقدام عجیبی زد. او برای اینکه به آن ها احترام ویژه ای گذاشته باشد، تصمیم گرفت که سنگ قبر آن ها را به تفریحی اختصاص بدهد که مورد علاقه هردوی آن ها بود: حل کردن معما!

در 1982، او ترتیبی داد که آن ها کنار هم در قبرستان راشز (Rushes) در نزدیکی کراسهیل، ولزلی تاون شیپ در اونتاریوی کانادا دفن شوند. دکتر بین تنها یک سنگ قبر برای هر دو قرار داد. این سنگ قبر حاوی یک معمای عجیب است که برای 80 سال، متخصصی رمزگشایی را درگیر خود نموده بود.

درحال حاضر یک نمونه مشابه گرانیتی از آن سنگ قبر هنوز هم در قبرستان راشز دیده می گردد و متاسفانه سنگ قبر اصلی به خاطر شرایط آب و هوایی و باران های مکرر از بین رفت. این سنگ قبر حدودا 90 سانتی متر ارتفاع دارد و روی آن یک انگشتی دیده می گردد که به عبارت به خانه رفته بالای نام دو خانم اشاره می نماید. زیر این دو اسم، همان معمای عجیب واقع شده است: یک جدول که روی آن ها 225 حرف و عدد به صورت تصادفی حک شده است.

بدون شک، دکتر بین باید درخواست های زیادی مبنی بر رمزگشایی این معمای حک شده داشته باشد اما نکته عجیب این است که هرگز شخصی این درخواست را برای او نفرستاد. او در سال 1904، زمانی که برای تعطیلات به کوبا رفته بود از یک قایق بادبانی افتاد و غرق شد و راز این سنگ قبر را برای همواره با خود دفن کرد.

رمز گشایی معمای عجیب دکتر بین

در سال 1947، حدودا پس از 80 سال که از آن اتفاق می گذشتد، شخصی به نام جان ال هاموند که مسئول قبرستان بود (و در حال حاضر همینجا دفن شده است) توانست راز این معما را کشف کند. او از روی جدول برای خودش یک کپی تهیه نموده، به خانه برده بود و برای چندین ماه روی آن کار کرد تا در نهایت توانست معمای آن را حل نماید.

برای حل این معما، باید از ستون هفتم از سمت چپ و هفتمین حرف از بالا آغاز نموده و به صورت زیگ زاگ آن را بخوانید. اگر به طور صحیح این را انجام دهید، این متن را خواهید خواند:

IN MEMORIAM

HENRIETTA 1ST WIFE OF S BEAN M. D

WHO DIED 27TH SEP 1865 AGED 23 YEARS 2 MONTHS & 17 DAYS

& SUSANNA HIS 2ND WIFE

WHO DIED 27TH APRIL 1867 AGED 26 YEARS 10 MONTHS & 15 DAYS

2 BETTER WIVES 1 MAN NEVER HAD

THEY WERE GIFTS FROM GOD BUT ARE NOW IN HEAVEN

MAY GOD HELP ME S. B. TO MEET THEM THERE

معنی تحت الفظی پازل به این توضیح است:

به یادِ

هانریتا، اولین همسر ساموئل اس بین

که در 27 سپتامبر 1865 در سن 23 سال و 2 ماه و 17 روزگی فوت کرد

و سوزانا همسر دوم او

که در 27 آوریل 1865 در سن 26 سال و 10 ماه و 15 روزگی فوت کرد

2 همسر خوبی که یک مرد هرگز نداشته است

آن ها هدیه هایی از جانب خدا بودند و حالا در بهشت به سر می برند

باشد که خداوند یاری کند که به آن ها بپیوندم

مشاهدات سایت TheRecord

با این حال، طبق مشاهداتی که در سال TheRecord.com به ثبت رسیده، در این پازل چند خطا نیز وجود داشته است.

یک حرف اختلاف بین دو سنگ وجود دارد. در خط 7، ستون 8، D اصلی روی نمونه مشابه به E تغییر یافت (همانطور که صحیح است). با این وجود، یک خطای ظاهری نیز وجود دارد: در خط 8، ستون 14، در هر دو سنگ حرف B واقع شده است که در هیچ کجای متن پازل، دیده نمی گردد.

معماهای دیگر

جالب است بدانید که دکتر ساموئل بین، اولین کسی نبود که روی یک سنگ قبر، معما حک نموده است.

در انتهای شرقی کلیسای سنت مری، در مونماوت ولز، سنگ قبر جان رنی، نقاش خانه ای که در سال 1832 درگذشت، وجود دارد. روی سنگ قبر رنی یک پازل 285 حرفی به سبک ادبی موشح (سبکی که اگر حرف برای مثال هر بیت را در نظر بگیریم نام شخص یا مکانی خوانده می گردد) حک شده است. از H بزرگتر در مرکز مربع جمله اینجا جان رنی خوابیده است را می توان از هر جهت خواند. اعتقاد بر این است که رنی خودش سنگ قبر خودش را حک نموده است تا شیطان را گول زده و به راحتی به بهشت برود.

مجددا، در کلیسای شهر سنت سالوادور، شهری اسپانیایی در اوویه دو، سنگ قبری وجود دارد که روی آن حروف لاتین SILO PRNCEPS FECIT به صورتی حک شده است که به 270 یا 2024 روش مختلف (بسته به اینکه کدام منبع را معتبر می دانند) خوانده می گردد.

به هر حال در حال حاضر معمای عجیب دکتر بین و یا دیگر سنگ قبرهای متفاوتی در جهان وجود دارند که هر کدام بیانگر یک حس و حال و طرز فکر متفاوت بوده اند. نمی توان گفت که آیا آن ها دلیل خاصی برای این کار داشته اند یا خیر! شما هم اگر همچین معمای متفاوتی در چنین جای دور از تصوری دیده اید، با ما در میان بگذارید.

منبع: amusingplanet.com

منبع: الی گشت
انتشار: 22 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 267

به "آیا می توانید معمای روی این سنگ قبر کانادایی را حل کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا می توانید معمای روی این سنگ قبر کانادایی را حل کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید