اجبار در استفاده از ماسک برای مهار کرونا در آسیای شرقی

به گزارش تور یونان ارزان، بسیاری از کشورهای آسیای جنوب شرقی و آسیای شرقی از جمله چین، کره جنوبی، ژاپن و منطقه هنگ کنگ استفاده از ماسک را به عنوان یکی از مهمترین اقدامات و آداب بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و مهار همه گیری توصیه و بعضا اجباری نموده اند.

اجبار در استفاده از ماسک برای مهار کرونا در آسیای شرقی

برای سفر با تور هوایی پوکت همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

آنالیز ها و شواهد عینی که در نشریات پزشکی کشورهای آسیای شرقی نیز منتشر شده است نشان می دهد در کشورهایی که استفاده از ماسک بیشتر بوده و بر آن تاکید شده، شیوع ویروس کرونا بسیار خفیف تر بوده است.

پزشکان و متخصصان هنگ کنگی تحقیقات گسترده ای در این زمینه بر اساس اسناد و مدارک موجود در بسیاری از کشورهای آسیایی مانند چین و ژاپن و کره جنوبی انجام داده اند که ثابت می نماید استفاده از ماسک های صورت در این کشورها بسیار فراگیر و به عنوان یک آداب بهداشتی مراعات شده است، در حالی که در بسیاری از کشورهای غربی، استفاده از آن در میان مردم کمتر رایج است.

محققان هنگ کنگی با جستجوها و نظرخواهی های اینترنتی نیز به این موضوع پرداخته اند و موضوع کمیت علاقه عمومی به استفاده از ماسک را آنالیز نموده اند. آنها 42 منطقه در شش قاره را مورد آنالیز قرار داده و به این نتیجه رسیده اند که کمیت استفاده از ماسک در میان کشورهای آسیایی بسیار چشمگیر بوده است و در بعضی از کشورها مانند چین 98 درصد از افراد مورد نظرخواهی گفته اند که از ماسک استفاده می نمایند و این الگوهای مشابه در بعضی مناطق مانند تایوان و تایلند و مالزی هم دیده شده است.

سانی وونگ دانشیار گروه پزشکی و درمانی دانشگاه چین در هنگ کنگ می گوید که اگرچه این منطقه بعضا درگیر موج های قوی از همه گیری شد، اما یکی از اصلی ترین راه های موفقیت هنگ کنگ در مهار همه گیری این بوده که مردم داوطلبانه از پوشش ماسک استفاده نموده و یا فاصله گذاری اجتماعی را مراعات نموده اند.

این در شرایطی است که در کشوری مانند چین که حتی امروز عمدتا عاری از ویروس کرونا است و تحت تدابیر شدید دولت و کمیسیون های بهداشتی همه گیری به طور تقریبا کامل مهار شده است، مردم هنوز از ماسک استفاده می نمایند و ورود آنها بدون ماسک به فروشگاه ها، مدارس، مکان های عمومی و ادارات ممنوع است. ضمن انکه برنامه سنجش تب تقریبا در ورودی بیشتر ادارات و نهادها و بخصوص بانک ها ادامه دارد و هنوز دستور کاری برای توقف این اقدامات صادر نشده است.

البته پژوهشگران هنگ کنگی در تحقیقاتشان به این نتیجه رسیده اند که طیفی از اقدامات بهداشتی می تواند برای مهار کرونا موثر واقع گردد که شامل ماسک زدن، فاصله گذاری اجتماعی، رعایت اصول بهداشتی و مسوولیت پذیری در اجرای فرامین دولت و کمیسیون های بهداشتی منطقه ای و محلی است.

پزشکان می گویند که زدن ماسک بسیار اهمیت دارد و یکی از علت هایی که در کشورهایی نظیر کره جنوبی و چین و ژاپن و منطقه هنگ کنگ و تایوان موفقیت ها بیشتر بوده به همین دلیل است و اینکه بخصوص در مواقعی که ارتباط نزدیک اجتناب ناپذیر است، افراد باید حتما از ماسک استفاده نمایند.

آنها می افزایند که در جریان خریدهای فروشگاهی و یا حتی ورود به مکان های عمومی و یا محافل جمعی و مهمانی ها، ضروری است که به زدن ماسک بسیار توجه گردد و حتی توصیه هایی شده است مبنی بر اینکه در صورت لزوم در بعضی از این مکان ها باید ماسک در اختیار افراد قرار گیرد.

در چین هم اکنون این مسایل به طور کامل مراعات می گردد و افرادی که ماسک برصورت ندارند حتی در فضای باز بعضا با نگاه های خاصی از سوی دیگران روبرو می شوند که احساس خوبی برای آنها ندارد و باعث می گردد تا آنان نیز از ماسک استفاده نمایند. این موضوع بویژه دربعضی از مکان ها شدت می گیرد و برای مثال در چین هیچکس بدون ماسک نمی تواند سوار مترو و یا اتوبوس گردد.

سانی وونگ اظهار می دارد: ما معتقدیم که استفاده از ماسک صورت، شستن دست و فاصله گذاری اجتماعی از اجزای مهم و اقدامات غیرپزشکی و دارویی برای مبارزه با ویروس کووید 19 است.

در پکن پایتخت چین اگرچه از مدت ها قبل دولت اعلام نموده بود که مردم دیگر در فضای آزاد نیازی به استفاده از ماسک ندارند، اما هنوز مردم داوطلبانه از آن استفاده می نمایند و تقریبا چهره شهر مانند شهری است که کرونا بتازگی در آن شیوع پیدا نموده است در شرایطی که از ماه مه به این طرف شرایط در پکن جزو معدودی از روزها، عادی و پایتخت عاری از ویروس بوده است.

در ژاپن هم شرایط مطابق با بعضی از آداب و سنن بهداشتی خاص این کشور شکل گرفته است. اینکه ژاپنی ها به طور کلی و سنتی علاقه زیادی به استفاده از ماسک زدن دارند و البته برای این کار دلایلی هم ذکر نموده اند.

ژاپنی ها ماسک زدن را برای بهداشت مناسب می دانند. در واقع عقیده مردم در ژاپن این نیست که طرف مقابل بیمار است بلکه برعکس هر فردی می گوید ممکن است خودش آلوده باشد و یا دستانی آلوده داشته باشد و برای جلوگیری از مبتلا کردن دیگران از ماسک استفاده می نماید.

به غیر از این برای ژاپنی ها ماسک زدن بهترین روش برای پیشگیری از گرد و غبار و آلودگی است و دیگر اینکه بعضی از افراد نیز که بعضا در جامعه احساس شرمندگی دارند و یا خجالت می کشند و یا عده ای دیگر که ماسک زدن را یک روش مدرن و جالب برای پوشش صورت می دانند ، از آن استفاده می نمایند و در مجموع فرهنگ ماسک زدن در این کشور بسیار سنتی و در عین حال پربار و پرمعنا است. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1337

به "اجبار در استفاده از ماسک برای مهار کرونا در آسیای شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجبار در استفاده از ماسک برای مهار کرونا در آسیای شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید