اذعان جمهوریخواهان برای نخستین بار به پیروزی بایدن

به گزارش تور یونان ارزان، خبرگزاری خبرنگاران- برای نخستین بار گروهی از جمهوریخواهان برجسته اذعان داشتند که جو بایدن، پیروز انتخابات ریاست جمهوری بوده است.

اذعان جمهوریخواهان برای نخستین بار به پیروزی بایدن

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، برای نخستین بار گروهی از جمهوریخواهان برجسته اذعان داشتند که جو بایدن، پیروز انتخابات ریاست جمهوری بوده است و پس از آنکه کالج انتخاباتی نتیجه را تایید کرد، خود را از حملات دونالد ترامپ به نتایج کنار کشیدند.

به گزارش آسوشیتدپرس از واشنگتن، پس از تایید نتیجه انتخابات در ایالت های آمریکا، جمهوریخواهان با انتخابی مهم روبرو بودند، یا باید آنگونه که نتایج نشان می دهد بایدن را به عنوان رئیس جمهور جدید قبول می کردند یا باید درحالی که ترامپ مبارزه ای مخرب را برای تغییر نتیجه انتخابات به راه می اندازد، سکوت اختیار می کردند.

میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا، روز دوشنبه در این زمینه سکوت اختیار کرد، اما تعدادی از سناتور ها گفتند زمان قبول پیروزی بایدن فرا رسیده است.

سناتور جان تون از داکوتای جنوبی و از سران جمهوریخواهان، گفت، در بعضی موارد باید با عواقب کار های خود را بپذیریم.

سناتور روی بلانت از میزوری و رئیس کمیته تحلیف، گفت این هیئت اکنون با معاون سابق رئیس جمهور به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا برخورد می نماید.

درست یک هفته پیش جمهوریخواهان کمیته تحلیف از قبول بایدن به عنوان رئیس جمهور جدید خودداری می کردند. بلانت روز دوشنبه گفت رای کالج انتخاباتی قابل توجه بود.

سناتور جان کورنین از تگزاس نیز گفت به نظر می رسد برای جلوگیری از چالش های قانونی بیشتر بایدن رئیس جمهور خواهد بود.

وی اضافه کرد، این ماهیت چنین انتخاباتی است. یک نفر باید برنده گردد و یک نفر هم بازنده.

تا پیش از دوشنبه تنها تعداد اندکی از جمهوریخواه کنگره بایدن را به عنوان رئیس جمهور جدید پذیرفته و حتی تعداد بسیار معدودی به وی تبریک گفته بودند. در میان سناتور های جمهوریخواه سوزان کالینز، میت رامنی و لیزا مورکووسکی صراحت بیشتری در قبول و اعلام پیروزی بایدن داشتند. دیگران منتظر اعلام رای کالج انتخاباتی ماندند که در حالت عادی اقدامی معمول محسوب می گردد، اما امتناع ترامپ از قبول شکست آن رابرجسته نموده است.

این تغییر موضع حدود شش هفته پس از روز برگزاری انتخابات روی داد. بسیاری از جمهوریخواهان در این مدت سکوت اختیار کردند و به ترامپ اجازه دادند چالشی بی سابقه ضد نظام رای گیری کشور به راه اندازد.

بعضی از نمایندگان جمهوریخواه تاکید نموده اند که تا ششم ژانویه یعنی زمانی که کنگره به قبول یا رد نتایج کالج انتخاباتی رای می دهد، به مبارزه ادامه می دهند. بعضی دیگر هم گفتند مبارزات قانونی ترامپ باید تا 20 ژانویه یعنی روز برگزاری مراسم تحلیف ادامه یابد.

سناتور لیندزی گراهام، متحد ارشد ترامپ، گفت، این مسیری بسیار بسیار باریک برای رئیس جمهور است ...، اما به اعتقاد من ما اجازه خواهیم داد چالش های قانونی به کار خود ادامه دهند.

مورخان و مقامات انتخابات هشدار دادند که ادعا های بی اساس ترامپ درباره تقلب در انتخابات به اعتماد مردم آمریکا به نظام انتخاباتی کشور آسیب جدی می رساند. آن ها تاکید نمودند قانونگذاران براساس سوگندی که یاد نموده اند، موظفند از قانون اساسی دفاع نمایند.

جولیان زلیزر، استاد تاریخ و سیاست عمومی پرینستون، گفت، مبارزه برای تغییر دادن نتیجه انتخابات اقدامی بسیار خطرناک است. وی این اقدام را عملیات جمهوریخواهان خواند و نه ریاست جمهوری و اضافه کرد، بدون سکوت جمهوریخواهان ترامپ نمی توانست این کار ها را انجام دهد.

ترنت لات، رهبر سابق جمهوریخواهان سنا، روز دوشنبه گفت دلیل چندانی وجود ندارد که ترامپ به مبارزه ادامه دهد.

وی در یک مصاحبه تاکید نمود، حال که کالج انتخاباتی رای خود را صادر نموده است، بیشتر مردم هم جو بایدن را به عنوان رئیس جمهور جدید می پذیرند.

جان بوئنر، رئیس سابق مجلس نمایندگان، هم گفته بدیهی است که بایدن برنده انتخابات است. وی ماه گذشته در نشستی تاکید نمود، این انتخابات برای همه به جز دونالد ترامپ به انتها رسیده است.

تا پیش از دوشنبه تنها تعداد اندکی از جمهوریخواه کنگره بایدن را به عنوان رئیس جمهور جدید پذیرفته و حتی تعداد بسیار معدودی به وی تبریک گفته بودند.

در میان سناتور های جمهوریخواه سوزان کالینز، میت رامنی و لیزا مورکووسکی صراحت بیشتری در قبول و اعلام پیروزی بایدن داشتند.

دیگران منتظر اعلام رای کالج انتخاباتی ماندند که در حالت عادی اقدامی معمول محسوب می گردد، اما امتناع ترامپ از قبول شکست آن رابرجسته نموده است.

سناتور راب پورتمن، در بیانیه ای اعلام نمود، هرچند که از ترامپ حمایت می کنم، اما رای امروز کالج انتخاباتی توضیح داد که جو بایدن اکنون رئیس جمهور آمریکا است.

سناتور لامار الکساندر هم گفت انتخابات ریاست جمهوری به انتها رسیده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1444

به "اذعان جمهوریخواهان برای نخستین بار به پیروزی بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اذعان جمهوریخواهان برای نخستین بار به پیروزی بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید