از قایق های نامناسب تمرین تا درخشش ورزشکاران زنجانی با کمترین امکانات در مسابقات تایلند

به گزارش تور یونان ارزان، قایقرانان زنجانی با کمترین امکانات و قایق های نامناسب در مسابقات آسیایی تایلند پیروز به کسب هفت مدال طلا و سه نقره شدند و پیروزیت های خود را مدیون لطف خدا، تمرینات سخت و راهنمایی های مربی دانستند.

از قایق های نامناسب تمرین تا درخشش ورزشکاران زنجانی با کمترین امکانات در مسابقات تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش خبرنگاران از زنجان، قایقرانان زنجانی در مسابقات روئینگ قهرمانی آسیا در تایلند صاحب 10 مدال رنگارنگ شدند که سهم آنها از مدال های طلا هفت و مدال های نقره سه عدد بود و دو رتبه چهارمی و یک صندلی پنجمی نیز جزو دستاورهای ورزشکاران زنجانی بود.

ظهر امروز مراسم استقبالی در مجموعه ورزشی انقلاب زنجان ترتیب داده شده بود و پاروزنان پرافتخار زنجانی از شرایط مسابقات و سختی های راه برای رسیدن به مدال صحبت هایی را با خبرنگاران در میان گذاشتند، سختی هایی که خواندن آن از زبان خودشان خالی از لطف نیست.

مهسا جاور که در مسابقات روئینگ قهرمانی آسیا 2 مدال طلا را از آن خود کرد در جمع خبرنگاران گفت: در این مسابقات نشان دادیم با اینکه کسب مدال طلا سخت است اما ممکن است و امیدواریم در مسابقات آسیایی 2018 جاکارتای اندونزی نیز همین مدال ها در ماده های بیشتر و قوی تر تکرار گردد.

وی با ابراز خرسندی از حضور در اردوی تیم ملی به مربیگری جیوگانیک رومانیایی بیان نمود: ایران پیش از این در سال 2008 با هدایت جیوگانیک توانسته بود بیشترین مدال ها را در قایقرانی کسب کند و این مربی ثابت کرد تنها فردی است که می تواند مدال های رنگارنگ تیم قایقرانی را دوباره تکرار کند.

جاور به کمبود امکانات پاروزنان برای تمرین در اردوی ابهر اشاره نمود و گفت: تیم ملی قایقرانی در مسابقات تایلند نیز از کمبود امکانات رنج می برد اما با همه این مسائل توانستیم بهترین نتیجه را به دست بیاوریم.

وی با اشاره به اینکه بعد از یک ماه استراحت و ریکاوری به اردوی تیم ملی برمی گردیم، بیان نمود: باید تمرینات قوی و جدی خود را شروع کنیم تا ابتدا در مسابقات آسیایی جاکارتای اندونزی و سپس المپیک 2020 افتخارآفرینی برای ایران را تکرار کنیم.

فرشته رومی دارنده مدال نقره قایق چهار نفره مسابقات روئینگ قهرمانی آسیا سطح رقابت ها را بالا ارزیابی کرد و گفت: همه تیم ها با قدرت حاضر شده بودند و من نخستین حضور خود در این رقابت ها را تجربه کردم.

وی با اشاره به کسب تجربه های فراوان در مسابقات تایلند عنوان نمود: احتمال اینکه همین ترکیب به مسابقات جاکارتای اندونزی اعزام گردد زیاد است و با توجه به اینکه در این رقابت ها نقره گرفتم به طور حتم در سال 2018 رنگ آن طلایی می گردد.

پریسا احمدی نیز در این مسابقات دو مدال طلای دو نفره سنگین وزن و تک نفره سنگین وزن را بر گردن آویخت و ضمن اذعان به بالا بودن سطح مسابقات ابراز کرد: کشورهای جدیدی به مسابقات اضافه شده بوند و حریفان با قدرت به رقابت می پرداختند.

وی تمرینات مربی رومانیایی را در موفقیت تیم قایقرانی موثر خواند و گفت: با وجود اینکه تنها سه ماه با این مربی تمرین نموده بودیم اما تمرینات جدی او ما را به طلا رساند در حالی که در سال های قبل نقره و برنزگرفته بودیم.

احمدی با اشاره به اینکه موفقیت در رشته روئینگ احتیاج به تمرینات مداوم و جدی دارد بیان نمود: فعلا به بازی های آسیایی جاکارتا فکر می کنم و سپس در خصوص المپیک تصمیم می گیرم.

فرحناز عشقی در این رقابت ها با اختلاف 60 صدم ثانیه از کسب مدال بازماند و مصدومیت خود از ناحیه کتف راست را یکی از دلایل عدم دستیابی به مدال عنوان نمود و اضافه نمود: همواره جزو چهار نفر برتر تیم بودم اما مصدومیت من را تا نفر هفتم کشاند و با وجود اینکه با مربی در خصوص انصراف از حضور در مسابقات صحبت نموده بودم اما با تایم هایی که زدم مربی صلاح دید تا در تیم بمانم.

وی با اشاره به اینکه کمبود امکانات و دیر رسیدن قایق ها برای تمرین نیز آن ها را از کسب مدال کمی دور کرد، گفت: ما فقط 10 روز با ترکیب مورد نظر در قایق ها نشستیم و تجربه قایق های تک پارو را نداشتیم.

عشقی با اشاره به اینکه تیم های ویتنام و اندونزی از یک سال پیش خود را برای مسابقات آماده نموده بودند، ابراز کرد: فقط 60 صدم ثانیه با نفر نخست فاصله داشتیم و وقتی از خط رد شدیم تصور کردیم که اول شدیم.

وی با اشاره به اینکه مسابقات آسیایی تایلند یک تجربه خوب و یک شکست تلخ بود، بیان نمود: پارسال در رقابت ها مدال برنز کسب کردم و توقع طلا در مسابقات قهرمانی آسیا برایم دور از دسترس نبود اما تأخیرهای فدراسیون برای تأمین قایق ها ما را به مقام چهارم رساند و فعلا برای ادامه تصمیمی نگرفتم و محتمل است از حضور در تیم انصراف دهم.

مسعود محمدی هم که مدال طلای چهار نفره و مدال نقره دو نفره را بر گردن آویخته از تجربه خوب و آمادگی رقبیان سخن به میان آورد و گفت: با حمایی فدراسیون قایقرانی و حفظ مربی اروپایی به طور حتم در مسابقات آسیایی جاکارتای اندونزی تعداد مدال ها را افزایش می دهیم.

وی با اشاره به اینکه در دور مقدماتی این مسابقات قایق های خوبی در اختیار پسران پاروزن ایرانی قرار نگرفته بود، ابراز کرد: در بخش سنگین وزن شرکت نموده بودیم اما قایق های سبک برای ما آمده بود و با زحمت به فینال راه یافتیم و قایق های کویتی را اجاره کردیم.

محمدی اردوهای پی در پی و تمرینات سخت را برای موفقیت در قایقرانی لازم خواند و گفت: چند اعزام دیگر در پی داریم که اگر به این مسابقات برویم تجربه خوبی برای مسابقات آسیایی 2018 به دست می آید.

بهمن نصیری صاحب مدال طلای چهارنفره سنگین وزن و نقره 2 نفره سنگین وزن نیز با اشاره به دومین حضور خود در رقابت های بین المللی بیان نمود: به دلیل اینکه کشورها خود را برای مسابقات آسیایی 2018 آماده می نمایند، مسابقات از سطح بالایی برخوردار بود تا تیم ها خود را محک بزنند.

وی با تأکید بر اینکه ورزش روئینگ ایران به مربی خارجی احتیاج دارد، توضیح داد: مربی رومانیایی با تمرینات سخت روئینگ ایران را زنده کرد.

نصیری در خصوص برنامه های آینده خود ابراز کرد: پس از این رقابت ها استارت مسابقات جهانی زیر 23 سال و مسابقات آسیایی جاکارتا را شروع می کنم.

سید مجتبی شجاعی هم در بخش چهار نفره سنگین وزن مدال طلا را از آن خود کرد و در خصوص مسابقات گفت: حریفان آمده بودند تا خود را برای مسابقات جاکارتا محک بزننند اما ما هم با یاری خدا و به کارگیری حداکثر توانایی خود صاحب مدال های خوشرنگ شدیم.

این مسئول با اشاره به اینکه در این رقابت ها با مسائل زیادی دست و پنجه نرم کردیم، بیان نمود: مهمترین مشکل به قایق ها مربوط می شد و مجبور شدیم با قایق های نامناسب پارو بزنیم.

شجاعی کسب مدال طلای خود را مدیون هدایت های مربی حرفه ای خود دانست و گفت: امیدواریم مسئولان توجه بیشتری به این ورزش نمایند تا با دغدغه کمتر در مسابقات آسیایی اندونزی حاضر شویم.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 718

به "از قایق های نامناسب تمرین تا درخشش ورزشکاران زنجانی با کمترین امکانات در مسابقات تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از قایق های نامناسب تمرین تا درخشش ورزشکاران زنجانی با کمترین امکانات در مسابقات تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید