اشک های اسطوره بسکتبال چین پس از المپیکی شدن ایران سوژه رسانه ها شد

به گزارش تور یونان ارزان، پس از باخت تیم ملی بسکتبال چین برابر نیجریه و از دست رفتن سهمیه المپیک برای این کشور چهره غمگین و اشک های یائو مینگ اسطوره بسکتبال این کشور و البته رئیس فدراسیون بسکتبال چین سوژه رسانه ها شد.

اشک های اسطوره بسکتبال چین پس از المپیکی شدن ایران سوژه رسانه ها شد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

ایرنا نوشت: تیم بسکتبال چین به عنوان میزبان جام دنیای 2019 فرصت خوبی برای کسب سهمیه المپیک داشت اما از آن استفاده نکرد و نتوانست به المپیک 2020 صعود کند و شاهد جشن صعود ملی پوشان ایران در پکن بود.

چین برای صعود به المپیک تنها به یک برد برابر نیجریه احتیاج داشت اما برابر این تیم که خود به دنبال سهمیه المپیک بود باخت و سهمیه مستقیم حضور در المپیک توکیو را از دست داد.

در دقایق پایانی این مسابقه یائو مینگ رئیس فدراسیون و اسطوره بسکتبال این کشور که پشت نیمکت تیمش نشسته بود بارها با سرمربی تیم ملی صحبت می کرد و به مشاوره می داد. این تصاویر و در نهایت چهره غمگین و چشم های پراشک مینگ سوژه رسانه های چینی شده و بازتاب زیادی در میان بسکتبال دوستان این کشور داشته است.

یائو مینگ بعد از این شکست تلخ در خانه خود را سرزنش نموده و تمام مسئولیت های باخت در جام دنیای را برعهده گرفته است. بعضی رسانه ها از اختلاف میان او و سرمربی تیم ملی چین صحبت نموده اند. زمانی که یائو با او در جریان بازی صحبت می نماید و ژوکی ستاره جوان تیم وارد زمین می گردد اتفاقی است که به اعتقاد تماشاگران با دخالت یائو مینگ اتفاق افتاده است.

این موضوع نشان می دهد که رئیس فدراسیون چین از عملکرد سرمربی تیم ملی کشورش راضی نیست و احتمال تغییر در کادر فنی این تیم وجود دارد. البته این مساله طبیعی نیز به نظر می رسد چرا که چین با برد برابر ونزوئلا در مرحله گروهی می توانست صعودش به المپیک را قطعی کند اما این اتفاق نیفتاد.

در کنار این موضوع بسیاری از بسکتبال دوستان چینی از عملکرد یی ژیان لیان ستاره توانمند خود نیز تمجید نموده اند و با اینکه چین باخته از عملکرد او راضی هستند.

یائو مینگ رئیس فدراسیون بسکتبال چین که در روز پایانی بازی های آسیایی جاکارتا با 4 تیم بسکتبال کشورش پس از قهرمانی عکس یادگاری می گرفت امروز بعد از شکست گفته است: این من بودم که مردم کشورم را ناامید کردم. طرفداران بسکتبال انتظار زیادی از تیمشان داشتند اما ما نتوانستیم این انتظار را برآورده کنیم.

وی اضافه نمود: جام دنیای پنجره ای بود که ما بتوانیم بیرون را ببینیم. ما فاصله بین بسکتبال کشورمان و دنیا را دیدم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 425

به "اشک های اسطوره بسکتبال چین پس از المپیکی شدن ایران سوژه رسانه ها شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "اشک های اسطوره بسکتبال چین پس از المپیکی شدن ایران سوژه رسانه ها شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشک های اسطوره بسکتبال چین پس از المپیکی شدن ایران سوژه رسانه ها شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید