اعضای مراکز کانون پرورش فکری اهواز مستند زندگی آذر یزدی را در سینما دیدند

به گزارش تور یونان ارزان، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در اهواز ، مربی فرهنگی مرکز شماره پنج کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان اهواز گفت: به مناسبت هجده تیر ماه سالروز درگذشت مهدی آذر یزدی ، نویسنده و بازنویس خوب کشورمان و پدید آورندۀ (قصه های خوب برای بچه های خوب) که به عنوان روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در سالنامۀ کشور ثبت شده است، به همین دلیل حدود 120 نفر از پنج مراکز کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان اهواز در سینما فردوسی فیلم مستند زندگی مهدی آذریزدی (آن مرد دیگر در را باز نکرد) دیدند.

اعضای مراکز کانون پرورش فکری اهواز مستند زندگی آذر یزدی را در سینما دیدند

لیلا رحمانیان اضافه نمود: برای آشنایی با زندگینامۀ این نویسندۀ توانمند کشور کوشش کردیم به وسیله تماشا فیلم مستند این نویسنده، بچه ها و نوجوانان بیشتر با رنج و سختی هایی که نویسنده در دوران زندگی بر دوش کشیده و با تجربه های زیستی زندگی آن آشنا شوند.

وی با بیان اینکه فیلم مستند آن مرد دیگر در را باز نکرد به نویسندگی و کارگردانی سیدهادی موسوی ساخته شد، اظهار کرد: این فیلم با نگاهی به زندگی مهدی آذریزدی، قصه گوی محبوب بچه ها، با دید روانشناختی به جنبه های گوناگون، میخواهد به مخاطب خود این مضمون را یادآوری کند که چگونه می گردد از حسرت ها و حقارت های دوره کودکی، انگیزه ای بسیار قوی برای جبران آن حقارت ها، ساخت.

فیلم مستند آن مرد دیگر در را باز نکرد، قصه زندگی مردی است که در تنهایی زاده شد. در تنهایی رشد کرد و بزرگ شد. در تنهایی گریست. در تنهایی سفر کرد. در تنهایی خواند. در تنهایی نوشت و عاقبت در تنهایی مرد. هر روز تنهایی، هر شب تنهایی و همواره خانه به دوش.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 18 تیر 1402 بروزرسانی: 18 تیر 1402 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2338

به "اعضای مراکز کانون پرورش فکری اهواز مستند زندگی آذر یزدی را در سینما دیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعضای مراکز کانون پرورش فکری اهواز مستند زندگی آذر یزدی را در سینما دیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید